2024-05-14, 22:13
Medlem
senhackarens avatar
Hela SD är en enda trollfabrik. Och Jimmie får som vanligt den där stirrande blicken och ögonrullningar skakar oavbrutet på huvudet, och vräker ur sig det ena efter det andra. Det blir fel varje gång han säger något. Måste vara oerhört påfrestande att ta i så mycket när man tänker. Den skallevärken.
Citera
2024-05-14, 22:17
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
SDs trollfabrik består av oavlönade medborgare som kritiserar sossarna på nätet.

En hel reservbegåvning. Ungefär som i polisskolanfilmerna.
Citera
2024-05-14, 22:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
(FB) Sverigedemokraternas trollfabrik: finns den på riktigt?
Som alla kan se har Meji förvanskat mitt inlägg i sitt svar och lite smidigt klippt bort mitt första fetmarkerade exempel i stället för att bemöta det. Antar att hen hoppades att ingen skulle märka det. ...

Då jag prioriterade att kommentera ditt helt sanslösa påstående, att SVT:s generalangrepp på Moderaterna inför riksdagsvalet 2002 enl. dig skulle visa, att media är partipolitiskt neutrala , så citerade jag enbart det som var relevant i inlägg (Detta var f.ö. tydligt markerat).
Citera
2024-05-14, 22:57
Medlem
Yatsys avatar
TV4 har investerat en hel del i projektet.

2 halvt okända journalister x c.a 35000 = 70000 = x 9 månader = 630000

Omkostnad: Hyra båt, telefon, bil, mat, dricka, hyra skådespelare m.m = c.a 10000 x9 = 90000

Summa: 630000, 90000 = 720000 till ingen nytta.

Allt kostar förmodligen mer än min beräkning.

Vad ville TV4 egentligen?
Citera
2024-05-14, 23:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Då jag prioriterade att kommentera ditt helt sanslösa påstående, att SVT:s generalangrepp på Moderaterna inför riksdagsvalet 2002 enl. dig skulle visa, att media är partipolitiskt neutrala , så citerade jag enbart det som var relevant i inlägg (Detta var f.ö. tydligt markerat).
Som alla kan se har Meiji för andra gången i kväll förvanskat mitt inlägg I sitt svar och lite smidigt klippt bort det fetmarkerade i stället för att bemöta det. Antar att Meiji inte tror att någon ser det ( nä, det var inte "tydligt markerat")
(FB) Sverigedemokraternas trollfabrik: finns den på riktigt?
Anledningen till att fokus hamnade på Moderaterna i Valstugereportaget var - enligt reportrarna - att 17 av 17 tillfrågade företrädare för M uttryckte starka åsikter om invandringen som inte överenstämde med partilinjen. Det har påståtts att M förlorade valet pga programmet. Hur menar du att SVT hade agerat partipolitiskt neutralt om de medvetet mörkat detta för väljarna? Ska inte väljare få veta vad partierna och dess företrädare faktiskt står för innan de röstar?

Och i dag: har inte väljarna rätt att få veta att RIKS inte är oberoende från SD eller att till synes neutrala konton på sociala medier har SD som avsändare? Och kom nu inte dragandes med nån whataboutism.

Det gulliga är att Meiji klipper bort fakta som visar att Meiji har fel när han påstod att medier inte lär skicka in dolda kameror hos några fler riksdagspartier [än SD]. Kalla Fakta gjorde just det hos samtliga riksdagspartier så sent som inför förra riksdagsvalet och det finns inget som säger att de inte kommer att göra det igen. SD är inte särbehandlade.
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Samtliga media ser det uppenbarligen som självklart (!) att media (TV4) arbetar med dold kamera hos bara ett (1) riksdagspartis kommunikationsavdelning för att undersöka, om partiet för fram sin ståndpunkter på nätet mha konton, som inte är officiella. Media lär inte skicka in folk med dolda kameror hos några fler riksdagspartier. I stället inpräntar den svenska journalistkåren återigen unisont - lagom före EU-valet - att SD är ett förkastligt parti på alla sätt.
Mitt inlägg i sin helhet:

Citera
2024-05-14, 23:46
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Och DÄR försvann SD’s chanser att ingå i ett regeringssamarbete 2026.

Finns inte en chans att M, L och KD (kanske KD’s väljare också tillhör begåvningsreserven så de kan i och för sig vilja skapa regering med SD) vill befatta sig med - eller besudla sig med - att ingå i ett nytt ”Tidöavtal” med Sverigedemokraterna.

Och herr Åkessons argument har vi alla hört under dagen.

Har karln ingen koll? Är han en imbecill? Såklart han måste förstå? Eller…?
Citera
2024-05-14, 23:55
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Var det inte islamister?
Jo. Det också.
Citera
2024-05-15, 00:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Och DÄR försvann SD’s chanser att ingå i ett regeringssamarbete 2026.

Finns inte en chans att M, L och KD (kanske KD’s väljare också tillhör begåvningsreserven så de kan i och för sig vilja skapa regering med SD) vill befatta sig med - eller besudla sig med - att ingå i ett nytt ”Tidöavtal” med Sverigedemokraterna.

Och herr Åkessons argument har vi alla hört under dagen.

Har karln ingen koll? Är han en imbecill? Såklart han måste förstå? Eller…?
Kommer Tidölaget ens kunna hålla ihop mandatperioden ut?

Det kan ju vara så att herr Åkesson tänker att partiets sympatisörer är imbeciller som tror på allt han säger.
Citat:
I ”Kalla fakta” liknar SD:s kommunikationschef partiets sympatisörer med drogmissbrukare, som måste få sin dagliga dos.

Och nu har partiledaren börjat dela ut fentanyl.
https://www.svd.se/a/zAGQyv/jimmie-akesson-hojer-dosen-for-sd-knarkarna
Citera
2024-05-15, 00:50
Medlem
Efter att nu har tagit del av del 2 kan jag konstatera att skattepengar går till s.k "fullvuxna män" som ritar streckgubbar på nätet.

Brottsligheten breder ut sig, sjukvården behöver resurser, själv behöver jag anställa folk för skogsbrukets skull. Bärplockningsföretagen tvingas importera folk från andra sidan jordklotet.
Nej, rita pratbubblor och konstruera div. ljudeffekter på realskattebetalarnas bekostnad är tydligen betydligt viktigare.

Som fullvuxen skäms jag ögonen ur mig. Hålla på med sådana "arbetsuppgifter" när man är äldre än 15 år. Att ingen reagerar på sådant? Rita streckgubbar på datorn ...

Vad f-n får jag för pengarna?

Sverige, jag skulle vilja säga huvudsakligen Stockholm, år 2024.
Citera
2024-05-15, 00:54
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Jag har fortfarande inte fattat vad man hittat som är så farligt. Några SD'are som har konton på internet?

Fake news av TV4
Citera
2024-05-15, 01:01
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Det är ju alla tyckare, debattörer och ledarskribenter som gapar högt som gjort detta till en stor grej. "Avslöjandet" är ju ett skämt utan något nyhetsvärde över huvud taget.

Applicera "avslöjandet" på vänsterpartiet och det hade varit glömt två timmar efter publicering. Så jävla ointressant när vi har ett land att rädda.
Citera
2024-05-15, 02:02
Medlem
JamalEl-Hamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Har inte överbevakat det senaste, men:

-Vad är det värsta som har skrivits från Trollfabriken?
-Från vilket konto och var har det publicerats?
-Vem påstår man finns bakom detta konto?

Samnytt: Är det sant att SD utsätts för en ”gigantisk påverkansoperation”?
Det är dessa sociala medier-konton som TV4 hävdar att SD står bakom, samt antal följare:

TikTok:

mememumriken – 7750
markusallard – ~ 21 300
alexanderbardposting – 2018
magdalenaanderssonharfel – 2532
sdwaifu – 1631
ludvigaspling – 2702
sdtobbe – ~ 16 500
sverjedemokraterna – ~ 37 900
jimmiemoments – ~ 11 700
sdregeringen – 14 följare
meanwhilesweden – avslutat konto?
tiktokpundaren – 430
veckansutvisning – 59

YouTube:

FilosofiFabriken – 7280 prenumeranter
jimmiemoments – 6900 prenumeranter
meanwhileinswe – 1 prenumerant/1 video

Instagram:

sozzefasoner – 5718
sdregeringen – 4613
vkkfb – 6740

Facebook:

Politiskt inkorrekt – ~ 86 000
Sozzefasoner – 17 följare
SDregeringen – 10 följare
Vita Kränkta Kvinnor – ~ 37 000
Som alla vet så ligger den största trollfabriken på Sveavägen 68 i Stockholm.
För två år sedan kunde Samhällsnytt med flera andra medier avslöja att Socialdemokraterna drev en trollfabrik på Twitter. Bland annat drev omvärldsanalytikern Ayan Jamil ett trollkonto under namnet Lisa Forss genom vilket han spred propagandabilder som hånade oppositionella politiker och journalister. Efter avslöjandet stängdes han och en icke-nämnd medarbetare av. Nu kan Samhällsnytt berätta att Ayan Jamil är tillbaka i partihögkvarteret på Sveavägen 68 – i rollen som partiets pressekreterare.
Publicerad 2020-02-17: Samnytt: Drev Socialdemokraternas trollfabrik – uppgraderas till pressekreterare

Sossarna har ju en enorma trollfabriker: förutom Sveavägen 68, även Aftonbladet, TV4 och SVT!

Så nu vill sossarna med TV4 i spetsen hämnas för att de gjorde bort sig år 2018 och smeta tillbaka ordet "trollfabrik" på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in