2024-05-15, 02:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
TROLLEN gör allt för att försvara SDs TROLLFABRIK...ni måste ha mycket att göra nu

Kallar ni mig troll? På vilken grund?

Ja uppståndelsen är stor i massmedia, annat var det när Expressen avslöjade socialdemokraternas trollfabrik inför valet 2018. Då var det tyst på SVT och andra medier på vänsterkanten. Men detta är helt uppenbart en påverkanskampanj riktat mot Sverigedemokraterna.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bara-valjarna-kan-stoppa-sossarnas-egen-trollfabrik/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U-Kgvu6ZVYXTfkkbHeaIFetLHhpOP2M_VdBpqy4cM2Umrk-nWkiZQ46&gaa_ts=6643fe3f&gaa_sig=mIUNJnh47te92FZI3 osEpUCcXI_n61YuLh2GoJflN-2op6ZV_INi9PTjzl1agxjABrkja5f39SrfDDaOjto9uw%3D%3D

SD är inte särskilt skickliga på att trolla. Nej tacka vet jag sossarna, Ruinfeldt m.fl, de har lyckats att trolla bort Europas tryggaste och ett av de mest ekonomiskt framgångsrika land i Europa.
Citera
2024-05-15, 02:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Det är ju alla tyckare, debattörer och ledarskribenter som gapar högt som gjort detta till en stor grej. "Avslöjandet" är ju ett skämt utan något nyhetsvärde över huvud taget.

Applicera "avslöjandet" på vänsterpartiet och det hade varit glömt två timmar efter publicering. Så jävla ointressant när vi har ett land att rädda.

Märkligt att det inte gapades lika högt när Expressen avslöjade socialdemokraternas trollfabrik.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bara-valjarna-kan-stoppa-sossarnas-egen-trollfabrik/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U-Kgvu6ZVYXTfkkbHeaIFetLHhpOP2M_VdBpqy4cM2Umrk-nWkiZQ46&gaa_ts=6643fe3f&gaa_sig=mIUNJnh47te92FZI3 osEpUCcXI_n61YuLh2GoJflN-2op6ZV_INi9PTjzl1agxjABrkja5f39SrfDDaOjto9uw%3D%3D
Citera
2024-05-15, 02:11
Medlem
Märkligt att dessa avslöjande skulle bli nu under EUvalet? Att smutskasta SD ger bara motsatt effekt. Att dom råttorna aldrig lär sig.
Citera
2024-05-15, 02:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Anledningen till att fokus hamnade på Moderaterna i Valstugereportaget var - enligt reportrarna - att 17 av 17 tillfrågade företrädare för M uttryckte starka åsikter om invandringen som inte överenstämde med partilinjen. Det har påståtts att M förlorade valet pga programmet. Hur menar du att SVT hade agerat partipolitiskt neutralt om de medvetet mörkat detta för väljarna? Ska inte väljare få veta vad partierna och dess företrädare faktiskt står för innan de röstar?

Jag har för mig att det var skånemoderater utfrågades i Uppdrag Förvanskning, en var en Kristanstadspolitiker vill jag minnas. Den moderata skånska väljarkåren har i stort sett samma åsikter som SD-väljare har angående massimmigrationen till Sverige. Att som lokalpolitiker möta sina lokala väljare kan vara en svårhanterlig uppgift. Lokalväljaren kan uppträda påstridigt etc och då är det nog lättast för politikern att i stort sett bara nicka och hålla med.

Hade Uppdrag Förvanskning istället valt att fokusera på demokratisyn hos tex vänsterpartistiska valstugor så hade vi med största sannolikhet fått höra flera uttrycka åsikter om att blodiga vänsterdiktaturer såsom Kuba, Nordkorea, Venezuela och Nicaragua är utmärkta demokratier.

Ja det påstås att valstugereportaget var en anledning till Moderaternas katastrofval. Jag tror inte att detta reportaget spelade någon roll för valresultatet. De två helt dominerande faktorerna var att Lundgren hade liten karisma och att Lars Leijonborg hade blivit "Lejonkungen" när han genom utspel om invandrare lyfte upp sitt parti från ett opinionsmässigt läge under riksdagsspärren till ett nästan 15% i valet. Där var dit många moderata väljare försvann till.

Citat:
Och i dag: har inte väljarna rätt att få veta att RIKS inte är oberoende från SD eller att till synes neutrala konton på sociala medier har SD som avsändare? Och kom nu inte dragandes med nån whataboutism.

Alla betraktar Riks som ett nyhetsmedia med mycket nära anknytning till SD. Ingen betraktar Proletären som fristående KPML(r) eller Aftonbladets ledarredaktion fristående från socialdemokraterna. Riks har till skillnad mot tex Svt, aldrig påstått att de skulle vara politiskt neutrala.

Man kan diskutera det etiska med anonyma konton. Men vi kan också konstatera att det inte handlar om något som är olagligt.

Vi kan också konstatera att detta förfaringssätt inte är något nytt inom svensk politik utan att även socialdemokraterna använder sig av denna metod:

Skillnaden består i att socialdemokraternas trollfabrik endast togs upp av Expressen. Svt och andra vänstermedier höll tyst om detta.

Citat:
SD är inte särbehandlade.

Självklart är SD särbehandlade. Rent absurt att inte påstå annat.
Citera
2024-05-15, 02:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Väldigt tyst bland motståndarpolitiker angående detta. Det tyder nog på att alla partier håller på med sina "trollfabriker". Ganska så värdelös journalistik.

Jag tror inte att alla partier har sådana här trollfabriker. Några har det men troligen inte alla.

Socialdemokraterna har det, detta avslöjade Expressen för några år sedan att socialdemokraterna hade avlönade tjänstemän vars uppdrag var att misskreditera Sverigedemokraterna på nätet.

Skulle tippa på att även Moderaterna och Vänsterpartiet kan använda sig av liknande metoder.

Mindre troligt att MP, KD, L och C har detta.
Citera
2024-05-15, 02:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Äntligen avslöjas SD:s bruna ansikte.
Nu verkar det som samarbetspartierna tar
avstånd och Åkesson har nog rätt mycket att
stå i om han fortfarande vill sniffa på makten.
Hoppas väljarna också förstår vilken dynga man
har lagt sin röst på. Och nej jag är inte någon
vänstervurmare.

Ja nu kommer vi inte rösta på SD längre. Nu återgår vi till att rösta på de partier som förvandlat Sverige, det tidigare tryggaste landet i Europa och kanske också hela världen till det allra minst tryggaste och mest våldsammaste.
Citera
2024-05-15, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamalEl-Hamas
Samnytt: Är det sant att SD utsätts för en ”gigantisk påverkansoperation”?
Det är dessa sociala medier-konton som TV4 hävdar att SD står bakom, samt antal följare:

TikTok:

mememumriken – 7750
markusallard – ~ 21 300
alexanderbardposting – 2018
magdalenaanderssonharfel – 2532
sdwaifu – 1631
ludvigaspling – 2702
sdtobbe – ~ 16 500
sverjedemokraterna – ~ 37 900
jimmiemoments – ~ 11 700
sdregeringen – 14 följare
meanwhilesweden – avslutat konto?
tiktokpundaren – 430
veckansutvisning – 59

YouTube:

FilosofiFabriken – 7280 prenumeranter
jimmiemoments – 6900 prenumeranter
meanwhileinswe – 1 prenumerant/1 video

Instagram:

sozzefasoner – 5718
sdregeringen – 4613
vkkfb – 6740

Facebook:

Politiskt inkorrekt – ~ 86 000
Sozzefasoner – 17 följare
SDregeringen – 10 följare
Vita Kränkta Kvinnor – ~ 37 000
Som alla vet så ligger den största trollfabriken på Sveavägen 68 i Stockholm.
För två år sedan kunde Samhällsnytt med flera andra medier avslöja att Socialdemokraterna drev en trollfabrik på Twitter. Bland annat drev omvärldsanalytikern Ayan Jamil ett trollkonto under namnet Lisa Forss genom vilket han spred propagandabilder som hånade oppositionella politiker och journalister. Efter avslöjandet stängdes han och en icke-nämnd medarbetare av. Nu kan Samhällsnytt berätta att Ayan Jamil är tillbaka i partihögkvarteret på Sveavägen 68 – i rollen som partiets pressekreterare.
Publicerad 2020-02-17: Samnytt: Drev Socialdemokraternas trollfabrik – uppgraderas till pressekreterare

Sossarna har ju en enorma trollfabriker: förutom Sveavägen 68, även Aftonbladet, TV4 och SVT!

Så nu vill sossarna med TV4 i spetsen hämnas för att de gjorde bort sig år 2018 och smeta tillbaka ordet "trollfabrik" på SD.

Det där med antalet följare är av begränsat värde. Vi vet inget om det är A-, B-, eller rent av C-människor som är följare. F.ö var det betydligt färre användare än jag trodde.

Fungerar verkligen detta med trollfabriker så bra? Metoden bygger väl ytterst på att vi har att göra med imbecilla C-människor som tar del av det hela? Normala människor tittar eller läser knappast slikt.

Jag skulle vilja se en utvärdering av effektiviteten av dessa trollfabriker. Själv misstänker att de kostar mer än de smakar. Mycket skrik för lite ull.
Citera
2024-05-15, 10:02
Medlem
Aakerbocks avatar
Ett väldigt ståhej om SD:s så kallade trollfabriker. Det är väl inte ens olagligt.....?
Citera
2024-05-15, 10:23
Medlem
KaptenDilberts avatar
Vad lite substans i den här tråden.

Publicera här 20 exempel på saker som skrivits av de här SD-trollen eller SD-lobbyisterna vad ni nu vill kalla dem , vilken sida ni nu har, så man kan avgöra själv!
Citera
2024-05-15, 10:25
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Under pågående valrörelse har framförallt Socialdemokraterna återkommande hänvisar till att missnöje som riktats mot sittande regering på sociala medier och internetforum är konstruerade från Sverigedemokraternas ”trollfabrik”.

Flera gånger har jag hört det sägas att någon (inget namn nämnt) Sverigedemokrat i riksdagen styr en trollfabrik. Om dessa uppgifter är korrekta finner jag det mycket anmärkningsvärt.

Min tolkning av det hela är att Socialdemokraterna använder detta argument för att avfärda missnöje mot regeringen som uttrycks på sociala medier och internetforum och att ingen trollfabrik existerar.

Kom gärna med bevis för- respektive emot att Sverigedemokraternas trollfabrik existerar.

Vem är riksdagsmannen som påstås styra trollfabriken?

Naturligtvis bör ett modernt parti använda de möjligheter som finns för att föra fram sitt budskap. Sedan får begränsningarna vara de gängse, dvs "inom lagens ram". Påståenden skall granskas, inte det faktum att det finns alternativa kanaler för att föra fram dem.

I den aktuella frågan kan man dessutom (om man granskar exemplen som TV4 tagit fram) dessutom göra en jämförelse med till exempel TV-program som "Svenska Nyheter" och "Herr Talman". Skillnaderna är möjligen vem/vad udden riktas mot, men knappast tillvägagångssättet.

Frågan bör inte vara ifall det finns en "trollfabrik", utan om det finns något större problem med att kommentera aktuella (ibland långvarigt aktuella) politiska och/eller samhällsproblem via mer eller mindre humoristiska inlägg på sociala media.
Citera
2024-05-15, 10:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Vad lite substans i den här tråden.

Publicera här 20 exempel på saker som skrivits av de här SD-trollen eller SD-lobbyisterna vad ni nu vill kalla dem , vilken sida ni nu har, så man kan avgöra själv!

Bilder funkar inte för mig i Flashback utan jag återger i text här länken från Samnytt:

"tweet": sosselogga: @socialdemokrat maj 2014:
400000 är arbetslösa. Reinfeldts lösning: prata om "arbetskraft" istället för arbetslösa.

"tweet": Fanny Dahlgren97: @fanny maj 2014:
400000 är arbetslösa. Reinfeldts lösning: prata om "arbetskraft" istället för arbetslösa.

"tweet": Peter Geriach: @peterG maj 2014:

är alltså "brottet" att ha en fabrik överhuvudtaget, som masskopierar tweets.
Ärligt talat, vem bryr sig.
När tweets avgör valet, då är alla magar mätta och alla nöjda
Citera
2024-05-15, 10:31
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Naturligtvis bör ett modernt parti använda de möjligheter som finns för att föra fram sitt budskap. Sedan får begränsningarna vara de gängse, dvs "inom lagens ram". Påståenden skall granskas, inte det faktum att det finns alternativa kanaler för att föra fram dem.

I den aktuella frågan kan man dessutom (om man granskar exemplen som TV4 tagit fram) dessutom göra en jämförelse med till exempel TV-program som "Svenska Nyheter" och "Herr Talman". Skillnaderna är möjligen vem/vad udden riktas mot, men knappast tillvägagångssättet.

Frågan bör inte vara ifall det finns en "trollfabrik", utan om det finns något större problem med att kommentera aktuella (ibland långvarigt aktuella) politiska och/eller samhällsproblem via mer eller mindre humoristiska inlägg på sociala media.

Ge ett exempel på humoristiskt inslag? jag vill gärna ha lite mer humor i mitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in