2024-05-14, 20:58
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Låter som skitsnack. Hoppar du hellre ner i en bur med en random svensk man eller en björn? Du måste väl förstå att det finns mycket fler män än björnar?

I skogen är det mest svenska helyllemän, typ motionärer, bärplockare. Har du verkligen tänkt igenom detta?

Vart får du bur ifrån? Läs det hypotetiska exemplet i trådstarten
Citera
2024-05-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Detta är nedlåtande och det vet du om. Varför vill du vara nedlåtande och inte bemöta din meningsmotständare respektfull? Du valde nedlåtenheten. Varför? Varför kan du inte respektera andra?

För att du hatar allt och alla?

Läs lite vad vederbörande skriver på detta forum så förstår du varför jag svarar som jag gör. Har ingen respekt över till hens sort.
Citera
2024-05-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Vart får du bur ifrån? Läs det hypotetiska exemplet i trådstarten

Hur många män har du mött i skogen kontra björnar? Varför skulle det vara säkrare att möta en björn?
Citera
2024-05-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Kvinnor är inte korkade förstår du. Men du är riktigt korkad. Du har verbal förmåga, men slutledningsförmågan är riktigt låg. Och det är vad som utgör IQ. Låg IQ är lika med korkad/dum.

Pladdringsförmågan är en helt annan "förmåga".

Hur som. Hela ditt inlägg bygger på din "pladdringförmåga" och din låga IQ.

T.ex.: "Björnar har 0 att vinna på att attackera människor." Ändå gör de det. Din "logik" byggs på din låga IQ.

Håll dig till feminismen där logik saknas så framstår du inte lika dum som du gör i detta sammanhang när du öppet "resonerar" och "argumenterar". Då blottläggs inte hur utbota korkad du är. Håll dig till feministiska doktriner så framstår du inte lika dum. En papegoja verkar inte dum för den bara upprepar vad den hört. Håll dig till feministiska doktriner.

Nej björnar går till attack mot människor DÅ DE UPPLEVER SIG ELLER SINA UNGAR VARA HOTADE av människor och inte alls av nån "lust" till att attackera.

En hel del män däremot gillar att attackera...både kvinnor, andra män och inte minst björnar.
De har för sig att detta gör dem manliga på nått vis, hur de nu får ihop den logiken.
Ingen björn är så blåst.

Sen sluta med ditt personpåhoppstrams...liksom just det som gör att DU framstår som korkad.
Citera
2024-05-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då tycker jag att du kan ställa upp som försökskanin. Tänker mig att du frivilligt kan antingen ta och sova i björnhängnaden på någon djurpark eller kanske ta och vandra och kampa lite i västra Alaska bland Grizzlybjörnar eller varför inte i Indien där den faktiskt statistiskt farligaste björnen (läppbjörnen) huserar.

Trodde isbjörnen var den farligaste björnen, men ok kanske är läppbjörn.

Tror de flesta kvinnor, i vart fall unga, skulle uppleva det som enormt hotfullt om de ex tvingades sova inlåsta i en kasern med värnpliktiga en natt, bara som exempel.
men du kan ju gå ut på sociala medier där björn/ man fortsatt debatteras och ställa denna fråga så får du se vad du får för svar.

jag hade vägrat båda.
Citera
2024-05-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En hel del män däremot gillar att attackera...både kvinnor, andra män och inte minst björnar.

Det stämmer, men du vill ju importera hit fler våldsamma och särskilt farliga män så att fler svenska kvinnor(och män) attackeras eller våldtas.

Du, och feminister överlag, har liksom ingen trovärdighet i den här frågan. Ni bryr er inte ett smack om kvinnors säkerhet.
Citera
2024-05-14, 21:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Trodde isbjörnen var den farligaste björnen, men ok kanske är läppbjörn.

Tror de flesta kvinnor, i vart fall unga, skulle uppleva det som enormt hotfullt om de ex tvingades sova inlåsta i en kasern med värnpliktiga en natt, bara som exempel.
men du kan ju gå ut på sociala medier där björn/ man fortsatt debatteras och ställa denna fråga så får du se vad du får för svar.

jag hade vägrat båda.

Då tycker jag du ska ställa frågan till de unga kvinnor som väljer att göra värnplikt innan du fäller ditt uttalande kring dem.
Citera
2024-05-14, 21:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
TS anser att svenska kvinnor bör offra sig själva och bli våldtagna av invandrare i massinvandringens namn. Det är så TS ställer sig till den frågan.

Tja, där ser man var de verkliga prioriteringarna ligger.

Denna "debatt" handlar för övrigt bara om uppmärksamhet på sociala medier. Inga kvinnor som svarat på frågan har någonsin befunnit sig i en farlig konfrontation med ett vilt rovdjur. Att det "känns" tryggare att stöta på en björn är alltså ett meningslöst påstående.

Som med det mesta som involverar kvinnor i sociala medier så är "debatten" framförallt ett sätt för kvinnor att värdesignalera, provocera och få uppmärksamhet. Att hata män är populärt, trendigt och politiskt korrekt. Vissa av kvinnorna har specificerat att "män" i frågan enbart skall förstås i bemärkelsen "vita män", vilket kanske ännu tydligare blottlägger frågans politiska undertoner.

Man kan för övrigt fråga sig hur dessa kvinnor ställer sig rent allmänt till att misstänkliggöra hela folkgrupper på basis av oföränderliga karaktäristika (t.ex. kön). Någonting säger mig att gränsen av någon anledning går vid just kön, och att liknande former av rädslor inför andra mer politiskt känsliga demografier är socialt förbjudet och oacceptabelt.
Senast redigerad av Skogsvatte 2024-05-14 kl. 21:28.
Citera
2024-05-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tja, där ser man var de verkliga prioriteringarna ligger.

Denna "debatt" handlar för övrigt bara om uppmärksamhet på sociala medier. Inga kvinnor som svarat på frågan har någonsin befunnit sig i en farlig konfrontation med ett vilt rovdjur. Att det "känns" tryggare att stöta på en björn är alltså ett meningslöst påstående.

Som med det mesta som involverar kvinnor i sociala medier så är "debatten" framförallt ett sätt för kvinnor att värdesignalera, provocera och få uppmärksamhet. Att hata män är populärt, trendigt och politiskt korrekt. Vissa av kvinnorna har specificerat att "män" i frågan enbart skall förstås i bemärkelsen "vita män", vilket kanske ännu tydligare blottlägger frågans politiska undertoner.

Det stämmer. Feministerna är först högst delaktiga i importen av brunt slödder till Sverige och andra västländer, och när våldtäkterna sedan skjuter i höjden som en direkt följd av detta och kvinnors trygghet raserats så att de inte ens kan gå ut ensamma längre, så kommer samma avgrundsvarelser som Merapi och liknande feminister som stödde den här importen av våldtäkter av svenska kvinnor med nästa steg i sin propaganda: använda invandrarnas kvinnovåld som hon själv är för att importera för att attackera "alla" män, och då särskilt svenska eller vita män.

I fallet med just Merapi och feminister som henne blir det hela en sådan fars när hon ska låtsas som att hon värnar om kvinnors säkerhet här i tråden, samtidigt som hon i andra trådar tycker att massinvandringen är viktigare än att svenska kvinnor ska slippa bli våldtagna.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Man kan för övrigt fråga sig hur dessa kvinnor ställer sig rent allmänt till att misstänkliggöra hela folkgrupper på basis av oföränderliga karaktäristika (t.ex. kön). Någonting säger mig att gränsen av någon anledning går vid just kön, och att liknande former av rädslor inför andra mer politiskt känsliga demografier är socialt förbjudet och oacceptabelt.

Det hade ju varit rasism™ att påpeka att vissa grupper är betydligt farligare för kvinnor(och män) än andra. Det är viktigare för dessa avgrundsvarelser och feminister att det faktumet aldrig får yttras än att verkligen värna om kvinnors säkerhet.
Citera
2024-05-14, 21:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så är det såklart. Ändå hade jag gärna sett en diskussion om varför kvinnor väljer att träffa en björn framför att träffa en man (och "kvinnor är idioter" duger ej), istället för att fastna i sannolikhetslära.

Om du frågar människor om de ser större risk (är mer rädda för) att sätta sig i ett flygplan eller en bil?
Vad tror du majoriteten skulle svara?
Citera
2024-05-14, 21:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet, jag är kvinna - och verklighetsfrånvända åsikter likt dina stöter vi på i parti och minut. Det är ett av flera skäl till att många av oss föredrar björnar

Om du frågar människor om de ser större risk (är mer rädda för) att sätta sig i ett flygplan eller en bil?
Citera
2024-05-14, 21:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Japp, ungefär så.
Man kanske ska starta en ny fråga som kan bli viral.
Vem vill du hellre diskutera något med? En man eller ett grytlock.
😁

Här kommer en ny fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in