2024-05-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Att tanka full tank är inget avvikande. När jag tankar tankar jag alltid fullt. Hålla på och småskvätta är det ingen mening med.
Ja jag är medveten om det, men möjligheten finns ju med en full tank att åka långt och då han inte finns i närheten av Jävre så tänker åtminstone jag att han kan ha planerat en längre färd. Säger inte att det är så men det är dom tankarna jag har.
Citera
2024-05-14, 20:47
Medlem
Men nu är det ju en till kille borta i skellefteå….
Det va ju nån mer för nån vecka sen, men han kanske hittades eftersom inlägget försvann hos Missing People. Men det har ju tydligen varit fler unga killar där uppifrån som också är försvunna….Obehagligt
Citera
2024-05-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhoenixRising
Det är barmark

https://www.smhi.se/vader/observationer/snodjup/

https://www.vackertvader.se/webbkamera/j%C3%A4vrebyn
Tack för servicen. Då skall det vara möjligt att se bilen, om den ligger i något dike eller ute i terrängen.
Hoppas att han hittas snart.
Citera
2024-05-14, 21:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Kanske har missat det, men finns det information om han var med på truckförarkursen? Var skulle den hållas?

Han skulle bara var hemma en dag för självstudier, så ingen saknade honom under onsdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Tack för servicen. Då skall det vara möjligt att se bilen, om den ligger i något dike eller ute i terrängen.
Hoppas att han hittas snart.
Dessutom är det ljust nästan dygnet runt däruppe, vilket ökar chanserna att någon får syn på bilen om den finns där.
Citera
2024-05-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjen2
Det va ju nån mer för nån vecka sen, men han kanske hittades eftersom inlägget försvann hos Missing People. Men det har ju tydligen varit fler unga killar där uppifrån som också är försvunna….Obehagligt

Det är väl ett himla deppigt ställe att vara ung kille på helt enkelt. Ensamhet, osäkerhet, långt bort från "allt", inga vettiga framtidsplaner.
Citera
2024-05-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehydrerad
Det är väl ett himla deppigt ställe att vara ung kille på helt enkelt. Ensamhet, osäkerhet, långt bort från "allt", inga vettiga framtidsplaner.
Bara en av världens mest expansiva städer, ingen arbetslöshet, massor av inflyttade från hela världen, allt expanderas o andas framtidstro. Ojoj stackars.
Citera
2024-05-15, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hade han inte tankat full tank bara någon dag innan han försvann? Om han nu planerat att försvinna hade han kanske också planerat vart han skulle åka, isåfall hade han tänjt att åka långt, för varför tanka så mycket om han bara tänjt att åka till Jävre? Jag tror att han finns betydligt längre bort än Jävre.

Han hade väl tankat 30 liter 2 dagar innan försvinnandet om jag inte minns helt fel, men inget vet om bilen va tom på bränsle eller om 30 liter va de som gick i innan de va fullt.
Citera
2024-05-15, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Hur långt har våren kommit i det aktuella området? Är det barmark eller litet snödjup?
Kanske någon kan lägga upp en dagsaktuell bild.

Mest barmark men i skuggiga partier finns snön kvar än, oplogade skogsvägar är inte farbara ännu både pga snö men även lösa så man riskerar köra fast. Många skogsvägar är avstängda med bom tills dom torkat upp.
Citera
2024-05-15, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjen2

Ja en till saknas, en 30 åring som ännu inte är hittad. MP sökte i älven igår men fick avbryta utan att personen hittats.
Citera
2024-05-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja en till saknas, en 30 åring som ännu inte är hittad. MP sökte i älven igår men fick avbryta utan att personen hittats.

Ok.
Ja, 29 åriga Zebastian är försvunnen sedan den 8 Maj.
🥹
Citera
2024-05-15, 12:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ok.
Ja, 29 åriga Zebastian är försvunnen sedan den 8 Maj.
🥹
VÄSTERBOTTEN/SKELLEFTEÅ :
Har någon sett 29-årige Zebastian?
Han är försvunnen sedan den 8 maj 2024 då han senast sågs i centrala Skellefteå vid 02.00-tiden.
Zebastian har långt cendréfärgat hår. Han är cirka 172 centimeter lång och väger cirka 75 kg.
Han var vid försvinnandet klädd i svart North Face jacka, svarta byxor och vita adidastofflor.
https://www.facebook.com/MPSweden/posts/pfbid02KXmLS9tiX6Z3eNd5FpdoFsgML4FsmSNij9TKYbhAUzd erYqgJLeHm2V37JeE26Zjl

Pappan har skrivit på facebook.
” Min son Zebastian **** är försvunnen sedan i tisdags. Han gick ut i dåligt psykiskt tillstånd och har aldrig hörts av sen dess. Om någon sett eller hört av han så meddela mig eller Kamilla eller vem som helst att ni sett honom. Jag bönar och ber om all hjälp !”
(FB) Zebastian försvunnen i Skellefteå (2024-05-08)

Elliot försvann inte med ett uttalat dåligt psykiskt mående. Han sågs sist lämna sitt jobb på eftermiddagen.
Citera
2024-05-15, 12:49
Medlem
Går det inte att vädja till alla de som ska upp och flyga, jag tänker mindre privatflyg, att ha lite koll på marken om dom ändå ska upp och flyga i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in