2024-05-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶Tvättningen sköter jag så lugnt som möjligt, även torkning, smörja har jag varit dålig på att komma ihåg, men har gjort en par gånger.

▶I mitt skrivna och postade inlägg, daterat: den
[ 29/04 samt 2024 ] ( Sidan: 121 ) så ställde jag en fråga till dig beträffande dina besvär med Hemorroid-Vesíklar vilken fråga du antingen av någon anledning inte ville svara på eller också, att du helt enkelt missade frågan som tidigare var ställd till dig vid det aktuella postnings-tillfället.

▶Jag har nedan sett upprepat frågan på nytt igen.

✔ Frågan löd: Har du med hjälp av till exempel: en större hand-spegel, speglat din Anála region och, för att på ett sådant sätt kunna konstatera hur många
Hemorroid-Vesíklar som du just nu besväras ut av och, även hur stora eller små dina nuvarande Vesíklar är ... ?

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Om du inte sköter om dina Hemorroid-Vesíklar med daglig och regelbunden omsorg, så finns det en risk att Vesíklarna kan infekteras.

▶Mitt råd till dig är följande sagt ... och det är, att du som individ, sätter det säkra före det osäkra i första rummet och sålunda tar hand om din kropp på bästa möjliga sätt istället för att smita undan ditt ansvar som du har för din kropp och, för din hälsa.

▶ Jag återkommer till IBS-Tråden om vilka risker som du kan utsätta dig för om du accepterar en [ Testosterón-behandling ]

▶Att leka med sin kropp kan få mycket oanade konsekvenser vilka är långt ifrån önskvärda att få bära på inom sin kropp när dom väl har florerat i kroppens olika organ.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Citera
2024-05-02, 20:05
Moderator
Lapapps avatar
Topic för tråden är IBS. För längre utläggningar om hemorrojder finns (FB) Hemorrojder (den stora tråden /Mod). För diskussioner som specifikt gäller en användare och inte är av allmänintresse kan diskussion med fördel även föras via pm.

/Mod
Citera
2024-05-02, 22:39
Medlem
Citat:

Nej, inte kontrollerat med spegel, endast känt med fingrarna, en stor är jag säker på, och jag tror det är 2 små, men nu är våran konversation off topic, enligt inlägg från moderator.

▶Du besväras ju bland annat av Symptómet Cólon Irritábile enligt din tidigare Läkares satta diagnos och, du har ju också därtill sagt besvärats av Obstipátioner vid flera tillfällen vilket kan ha lett fram till, att dina Hemorroíder har uppstått på grund av bland annat ansträngande krystningar för att då ha försökt tömma din Grovtarm på Faeces-innehållet men inte lyckats.

▶Sedan utöver det ovan skrivna, så har du ju också emellanåt besvärats av vattnig Faeces vilket också en sådan typ av Faeces kan irritera den Anála regionen och ge uppkomst av Hemorroid-Vesíklar.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Citera
2024-05-03, 21:45
Medlem
Citat:

▶Tarmen fungerar överlag riktigt bra nu!

I det stora hela så är det bra konsistens,

▶det vandrar dock lite mellan ▶hårt och rätt löst, men totalt stopp är det inte, bara så man klämmer lite extra.

▶I och med att du äter din dagliga föda vid regelbundna tider och därtill sagt, att du också äter ungefär samma mängd av föda dagligen, så skall din Grovtarm fungera tillfredsställande.

▶Men trots detta ( och enligt ovan skrivet ) så besväras du av varierande Faeces-konsistenser från den ena dagen till den andra, det vill säga, att ibland har du hård Faeces och nästa gång är din Faeces rätt så lös.

▶Beträffande Symptómet [ Cólon Irritábile ] ... så förekommer oftast en varierad Faeces-konsistens som växlar från den ena dagen till den andra, ibland är Faeces hård och klump-formad och nästa gång är den lös i sin konsistens och emellanåt ganska så normalt korv-formad.

▶Obs❗Jag påstår inte att du lider av en Dysfunktionell Cólon [ IBS ] ... det är bara en tanke ifrån min sida att fallet med dig eventuellt kan vara sådant.

✔ Fråga: Vad har du själv för tankar kring just detta med vad beträffar Cólon Irritábile ... ?

✔ Extra tilläggs-fråga: Hur har din Grovtarm fungerat den sista gångna veckan ... ?

▶Kanske fallet kan vara sålunda att dina
[ RoseBuríae Intestínalis Buturatíces ] inom din Grovtarm har tagit semester och att sålunda har dina
[ Colono-Cýter ] fått näringsbrist på SmörSyra ... ?

▶Enligt ovan skrivet, så är bakterien som kallas för
[ RoseBuría Inestínalis ] en bakterie som producerar
[ Buturat-Syra ] vid Fermentation inom Grovtarmen och, den är en livsviktig bakterie ( bland annat för att hjälpa till att bilda en jämn, mjuk och sammanpackad Faeces ) ... men, bakterien har flera andra mycket viktiga funktioner inom Grovtarmen.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna och beträffande Grovtarms-bakterierna RoseBuríae Intestínalis Buturatíces, ju mer [ Fett ] som du tillför din dagliga kost, desto färre RoseBuríae-bakterier kommer du att ha inom din Grovtarm.

▶Kolono-Cýter [ De olika Cell-typer som finns hos den mänskliga Grovtarmen, till exempel: så kallade
[ Krypt-fästade Goblét-Celler ] vilka bildar och producerar [ Mucíner ] ... det vill säga, slem och, slemmet har flera viktiga funktioner inom Grovtarmen. Cólon är försedd med tre olika typer av [ Bägar-Celler ] ... det vill säga, Goblét-Celler.

Mvh
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-05-03 kl. 21:49.
Citera
2024-05-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunaldDock

▶@JokerMannen: Studier har föreslagit flera olika dieter som behandling mot IBS-symtom. Några av de är SSRD och low FODMAP. Hade varit intressant att höra din åsikt kring dessa dieter.

▶Min första fråga till dig är om du som individ
besväras av en Dysfunktionell Grovtarm, det vill säga,

[ IBS ] Cólon Irritábile ... ?

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-05-04 kl. 10:58.
Citera
2024-05-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Min första fråga till dig är om du som individ
besväras av en Dysfunktionell Grovtarm, det vill säga,

[ IBS ] Cólon Irritábile ... ?

Mvh/
@JokerMannen

Nej, det gör jag inte.
Citera
2024-05-04, 20:26
Medlem
Citat:

▶ Nej, det gör jag inte.

▶Tack för ditt svar.

▶Min nästa fråga till dig är ... Vad har du för sorts intresse beträffande vad jag har för åsikter kring olika rekommenderade dieter som sägs kunna behandla individer vilka besväras av en Dysfunktionell Grovtarm, det vill säga, [ Cólon Irritábile ] [ IBS ] när du själv som individ inte besväras av Cólon Irritábile ... ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2024-05-05, 20:36
Medlem
Citat:
▶I och med att du äter din dagliga föda vid regelbundna tider och därtill sagt, att du också äter ungefär samma mängd av föda dagligen, så skall din Grovtarm fungera tillfredsställande.

▶Men trots detta ( och enligt ovan skrivet ) så besväras du av varierande Faeces-konsistenser från den ena dagen till den andra, det vill säga, att ibland har du hård Faeces och nästa gång är din Faeces rätt så lös.

▶Beträffande Symptómet [ Cólon Irritábile ] ... så förekommer oftast en varierad Faeces-konsistens som växlar från den ena dagen till den andra, ibland är Faeces hård och klump-formad och nästa gång är den lös i sin konsistens och emellanåt ganska så normalt korv-formad.

▶Obs❗Jag påstår inte att du lider av en Dysfunktionell Cólon [ IBS ] ... det är bara en tanke ifrån min sida att fallet med dig eventuellt kan vara sådant.

✔ Fråga: Vad har du själv för tankar kring just detta med vad beträffar Cólon Irritábile ... ?

✔ Extra tilläggs-fråga: Hur har din Grovtarm fungerat den sista gångna veckan ... ?

▶Kanske fallet kan vara sålunda att dina
[ RoseBuríae Intestínalis Buturatíces ] inom din Grovtarm har tagit semester och att sålunda har dina
[ Colono-Cýter ] fått näringsbrist på SmörSyra ... ?

▶Enligt ovan skrivet, så är bakterien som kallas för
[ RoseBuría Inestínalis ] en bakterie som producerar
[ Buturat-Syra ] vid Fermentation inom Grovtarmen och, den är en livsviktig bakterie ( bland annat för att hjälpa till att bilda en jämn, mjuk och sammanpackad Faeces ) ... men, bakterien har flera andra mycket viktiga funktioner inom Grovtarmen.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna och beträffande Grovtarms-bakterierna RoseBuríae Intestínalis Buturatíces, ju mer [ Fett ] som du tillför din dagliga kost, desto färre RoseBuríae-bakterier kommer du att ha inom din Grovtarm.

▶Kolono-Cýter [ De olika Cell-typer som finns hos den mänskliga Grovtarmen, till exempel: så kallade
[ Krypt-fästade Goblét-Celler ] vilka bildar och producerar [ Mucíner ] ... det vill säga, slem och, slemmet har flera viktiga funktioner inom Grovtarmen. Cólon är försedd med tre olika typer av [ Bägar-Celler ] ... det vill säga, Goblét-Celler.

Mvh
🌐Joker👤Mannen

Fråga 1: Jag vet inte om jag har ibs, efter viss efterforskning saknas en hel del vanliga symptom och det verkar vara rätt oberoende av vad jag äter.

Fråga 2: senaste veckan har det varit rejäla svängningar, från nästan vatten i början på veckan till riktigt hårt i mitten och därefter rätt så normal.
Citera
2024-05-06, 20:13
Medlem
Citat:
▶Tack för ditt svar.

▶Min nästa fråga till dig är ... Vad har du för sorts intresse beträffande vad jag har för åsikter kring olika rekommenderade dieter som sägs kunna behandla individer vilka besväras av en Dysfunktionell Grovtarm, det vill säga, [ Cólon Irritábile ] [ IBS ] när du själv som individ inte besväras av Cólon Irritábile ... ?

Mvh/
@JokerMannen

Tack för ditt svar. Jag forskar inom ämnet och du verkar kunnig och jag är intresserad av din åsikt.
Citera
2024-05-06, 21:12
Medlem
Citat:

Fråga 1: Jag vet inte om jag har ibs, efter viss efterforskning saknas en hel del vanliga symptom och det verkar vara rätt oberoende av vad jag äter.

▶Fråga 2: senaste veckan har det varit rejäla svängningar, från nästan vatten i början på veckan till riktigt hårt i mitten och därefter rätt så normal.

▶Det som du tidigare har beskrivit i ditt skrivna och postade inlägg till IBS-Tråden samt beträffande ditt svar på min tidigare ställda fråga till dig, det vill säga, fråga nummer ( 2 )

▶Du har berättat, att du under den senaste veckan har haft rejäla svängningar beträffande din Faeces-konsistens.

▶I början av veckan, så besvärades du ut av vattnig Faeces-avgång och, därefter hade sedan din Faeces-konsistens växlat från vattnig Faeces till Obstipationál Faeces-konsistens samt, för att då plötsligt ha övergått till rätt så normal Faeces-konsistens.

▶Enligt det ovan skrivna ... Denna varierande Faeces-växlings-konsistens är faktiskt väldigt typisk för just
[ Cólon Irritábile-besvär ]

▶Extra tillägg till det ovan skriva ... Det behöver givet vis inte bero på, att du som individ besväras av
[ Cólon Irritábile ] [ IBS ] och därav sett till dina nuvarande Grovtarms-besvär med växlande Faeces-konsistenser,

men❗... Faeces-symptómerna tyder på att du har
Cólon Irritábile-besvär.

Enligt ovan skrivet ... [ Sym-Ptóma ] betyder vad som
[ Samman-Faller med något annat ] och i detta fallet som till exempel: En Dysfunktionell Colon-Motorik som orsakar växlande Faeces-konsistenser.

▶[ Sym-Ptóm ] ▶ [ Sym-Ptå-ma ]
▶[ Cólon ] ▶[ Kål-on ] ... det vill säga, att båda de Grekiska orden [ Ptå-ma ] och [ Kål-on ] är stavade med vokalen [ Omega ♎ ] och, vokalen [ Omega ] prononceras som det Svenska [ Å-ljudet ]

▶Jag återkommer till IBS-Tråden beträffande vad du tidigare har beskrivit om [ Oljig ] och
[ Flottig Faeces ] samt förekomst av [ Fett ] och
[ Slem vid Faeces-avgång ] ... hit hör även
[ Slem-klumpar ] ... Vid det aktuella skriv-tillfället kommer jag att ställa några frågor till dig beträffande just detta.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen
Senast redigerad av JokerMannen 2024-05-06 kl. 21:19.
Citera
2024-05-10, 21:03
Medlem
Citat:

▶Tack för ditt svar.

▶Jag forskar inom ämnet och du verkar kunnig och jag är intresserad av din åsikt.

▶Innan du och jag fördjupar oss i en Tråd-diskussion som in-ringar just detta området vad beträffar olika födoämnen och, om hur födan påverkar vårat
[ Bakteriella Ekosystem ] inom Tunntarmen och, framförallt inom Grovtarmen, så har jag nedan sett ställt en fråga till dig vilken jag mer än gärna vill att du svarar på.

✔ Fråga: Är du införstådd i hur otroligt mycket vilseledande och så kallad Pseûdo-Vetenskap som ligger utspridda över dagens Internet-sidor till gemene mans läsande ... ?

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Det handlar bland annat om Grovtrams-bakterier och Psykisk ohälsa och, det handlar framförallt om hur en individ skall äta samt vilken typ av föda som skall ätas för att sålunda kunna förebygga olika sjukdomar som till exempel: Colo-Rektál Cancer.

▶Det skrivs väldigt mycket på Internet-sidor beträffande Cólon Irritábile [ IBS ] och därtill också mycket om så kallad [ Läckande Tarm ] och därtill emaneras en försäljning av en mängd olika och egendomliga preparat som sägs kunna bota både det ena och det andra och då, beträffande alla typer av Mag- och Tarm-problem.

✔ Fråga: Jag undrar vad du själv anser, tycker och tänker kring det ovan skrivna samt som forskare inom cirkeln beträffande hur olika födoämnen och föda påverkar Tarmfloran och då speciellt inom
Grovtarmen ... ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2024-05-14, 12:32
Medlem
Citat:

▶ Jag återkommer till IBS-Tråden om vilka risker som du kan utsätta dig för om du accepterar en [ Testosterón-behandling ]

Mvh/
🌐Joker👤Mannen

I mitt intresse av amerikanska läkarskrifter och studier har jag funnit samband, dels mellan överaktiv blåsa och låga värden av testosteron, samt sambandet mellan ibs och låga testosteronvärdet, samt testosterons skydd mot ibs, jag har ingen övertro på att testosteronbehandling löser alla mina problem, utan detta är endast min vetgirighet som undrar, har du några tankar och någon kunskap i det ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in