Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Knappast. Han verkar hypertevlig och social och det är inget jag förknippar med Asperger.

Märkligt att man kan få så olika bild, men du kanske också har assberger?

F.ö. har jag inte tittat hela tiden, utan bara episodvis.

Ingen jag hejar på och ingen av dom som jag skulle vilja umgås med.
2024-05-14, 08:03
Medlem
Totalycrazys avatar
Finns det någon deltagare som inte är lågbegåvad. Jag menar nu rent språkligt att inte kunna uttrycka sig utan att använda F order i varje mening.
2024-05-14, 09:11
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalycrazy
Finns det någon deltagare som inte är lågbegåvad. Jag menar nu rent språkligt att inte kunna uttrycka sig utan att använda F order i varje mening.
Pål är vis och rätt smart.
2024-05-14, 09:12
Medlem
Sämsta säsongen av Robinson någonsin, slutade kolla när rooble fick komma tillbaka, följer bara Robinson via sociala medier.
Om jag fattat de rätt så är det alltså dessa värdiga vinnare kvar…

Rooble som åkte ur men produktionen valde ta tillbaka.
Pål som åkte ur tidigt i ett öråd.
Zayera som åkte ur första dagen, åkte ur gränslandet.
Alma som också åkt ur.
Simone som också åkt ur.
Marcus som också åkt ur.
Alex som är tidigare deltagare och haft flera chanser att ta sig tillbaka till Robinson men åker aldrig ur.
Maureen och Olivia de enda två som varit på Robinson hela tiden, men knappt vunnit en tävling och känns som att dessa två hade inte klarat sig själva på en öde ö speciellt länge.

Bort med gränslandet, har man åkt ur har man åkt ur, då är det bättre att de kommer in jokrar under säsongen, detta blir bara löjligt.
Ta bort alla hemliga immuniteter. Många öråd där det är 4-5 personer som är immuna. De ska vara som förr, en person är immun och det är personen som vann immunitetstävlingen.

Anledningen till att jag slutade kolla var för att när dom tog tillbaka rooble så visste man exakt hur alla öråd skulle sluta, har inte varit ett enda spännande öråd. Den som alla tror ska åka ur åker ur (för att sedan komma tillbaka)

Vill se en stor förändring till nästa säsong.

Hårdare krav på deltagarna att inte hoppa av, de var väl 5-6 personer som lämnade frivilligt?
Måste ge någon form av straff vid läggmatcher.
Ta bort gränslandet.
Åker man ur så åker man ur.
Ta bort alla hemliga immuniteter, en ska vara immun på öråd inte 4-5 stycken.
Om de skall finnas duell i öråd så tycker ja de ska vara duell varje gång någon blir utröstad, som de varit senaste säsongerna känns de som att ”rätt personer” får en duell, produktionen styr.

Finns väl ingen vettig person som kan tycka att deltagarna som är kvar är värdiga vinnare? Om man jämför dom som är kvar med Klas som vann för några årsen.
2024-05-14, 09:49
Medlem
Vi föredrar människor som liknar oss själva, eller sådana som vi ser upp till även om vi själva uppnår inte måttet. Vilka Robisondeltagare vi hejar på avslöjer oss. En rötägg gillar en annan rötägg, en empatisk och vettig människa gillar en som är likadan.
2024-05-14, 10:34
Medlem
Finns det något negativt att säga om Olivia? Verkar vara en genomsnäll människa. Och WOW vilken prestation i senaste tävlingen.
2024-05-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Knappast. Han verkar hypertevlig och social och det är inget jag förknippar med Asperger.

Skratt.
2024-05-14, 10:59
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Vi föredrar människor som liknar oss själva, eller sådana som vi ser upp till även om vi själva uppnår inte måttet. Vilka Robisondeltagare vi hejar på avslöjer oss. En rötägg gillar en annan rötägg, en empatisk och vettig människa gillar en som är likadan.

Tror åsikterna går isär ganska mycket om vem som är ett rötägg och vem som är en vettig och empatisk människa.

Finns även många andra egenskaper än empati som man kan heja på.

Ibland är också de som anser sig själva vara "goda" de ondaste människorna.
Senast redigerad av mendokse 2024-05-14 kl. 11:08.
2024-05-14, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Du gillar en empatisk och vettig människa va?
2024-05-14, 11:17
Medlem
Bara älskar Anders programledarpersonlighet, sådär mjuk och finurlig. Gillar honom!
Ville bara säga det!
Håller alla timmar för att Alex tar hem det nu, annars kommer det nog en tår
2024-05-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Bara älskar Anders programledarpersonlighet, sådär mjuk och finurlig. Gillar honom!
Ville bara säga det!
Håller alla timmar för att Alex tar hem det nu, annars kommer det nog en tår

Anders är en ängel!!!
2024-05-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPiccard
Pål å Robble gör ju lite väsen av sig och spelar spelet. Hade resten av gänget varit med i Australiska Robinson hade dom börjar grina och känt sig mobbade, kränkta, offerkoffta m.m

Tror inte foll brys sig om att dom spelar, snarare att vissa deltagare inte verkar gilla deras personlighet och stör sig på dom. Tycker från en tittares perspektiv att man inte riktigt fattar varför det blivit så mycket konflikter (liksom ja, fattar varför man kan störa sig på dom och håller liite med Marcus men tycker att han överdriver + oskönt att gå runt och snacka med alla), kanske matbrist och vara med varandra 24/7. Marcus, Pelle m fl har ju också spelat, har inte uppfattat att någon klagar på att Pål och Rooble spelar
Senast redigerad av Stunkyn 2024-05-14 kl. 12:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in