Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-13, 14:24
Medlem
psykadelikatessens avatar
En fråga till förresten; tycker du sexet är skönare/bättre när din motpart åtrår dig och/eller njuter av sexet? Eller är det helt ointressant?
Citera
2024-05-13, 15:54
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Där ser du. Du ger/betalar för att få sex. Och du har förmodligen även gjort dig snygg.

Vad är det jag gett? En kram och beröring? Billigt 😊
Angående snygg så nej.
Senast redigerad av Dishy 2024-05-13 kl. 15:57.
Citera
2024-05-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag köper sex eftersom det är bekvämt och jag slipper att gå på meningslösa dejter med moderna kvinnor som endast vill utnyttja en ekonomiskt för att få gratis lunch och som sedan medvetet ignorerar en. Med sexköp finns inget sådant bullshit utan jag får det jag vill ha direkt.

Personligen tycker jag att det roligare att ha sex med olika kvinnor än med en och samma kvinna som man är i ett förhållande med.

Det finns inget som är gratis med att ha en flickvän! Hon kommer alltid kräva att man lägger en stor summa pengar på henne för att du ska få sex i utbyte. Enligt mig är det en modern slaveri för en man eftersom kvinnan har då övertaget i förhållandet. Nej, jag betalar hellre för sex.

Det är väl ändå en viss skillnad på att en kvinna vill att man ska ha ett jobb och sköta sin hygien jämfört med att köpa sex, eller?

Ni kan dela på räkningarna om båda jobbar och att vilja köpa en gåva eller present till någon som man bor med är väl lika naturligt som att vilja gratulera sina föräldrar?

Du ljuger för dig själv här.

Man tjänar alltid på att gå den hårda vägen i livet. Det du gör är att likställa med att käka chips varje dag och bli fet istället för att gå till gymmet.

Sann personlig utveckling sker inte på det sätt som du lever ditt liv.
Citera
2024-05-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vad är det jag gett? En kram och beröring? Billigt 😊
Angående snygg så nej.

Billigt kanske, men alltså inte gratis.
Senast redigerad av Jan-Orvar 2024-05-13 kl. 16:32.
Citera
2024-05-13, 19:13
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!

Hur påverkar ditt sexköpande ditt vanliga dejtande? Förstör det inte lite av den naturliga pirrigheten som finns mellan man och kvinna precis i dejtingstadiet när man inte riktigt vet vart man har varandra och allt är sådär spännande och nytt? Tänker att du kanske har blivit så pass blasé av allt sexköp att sånt inte längre är kul för dig. Har jag fel?
Citera
2024-05-13, 19:27
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det här är faktiskt nåt jag undrar om också men aldrig vågat fråga en torsk.

Hajjar att Dirk vill vara litet på styva linan och att jag som bög har litet andra förutsättningar, men dom som säljer sex som jag träffat och känner har ju inga starka känslor inför sina klienter - dom säljer en upplevelse. Men som köpare skulle det kännas så omanligt att häva fram plånboken efteråt och betala snällt för nåt som dom flesta får gratis.

TS hur är dina känslor kring det? Mår du dåligt eller är det nåt som liksom blivit naturligt i din värld? No judgement, såg en intervju med en kille som var totalförlamad och tyckte att han var så o-åtråvärd att detta var enda sättet för honom att komma till (och han, liksom du verkar vara, var väldigt noggrann med att han inte utnyttjade folk som tvingats in i skrået)... men för mig med alla armar och ben i behåll skulle det kännas så enormt främmande.

Hur funkar den tanken för dig?
Nej, jag tycker inte att det är omanligt på något sätt att betala för sex. Varför skulle det vara det? Vad jag anser är omanligt är att en man simpar genom att köpa en massa grejer för en tjej och som inte får sex i utbyte. Jag har inga känslor för de tjejer som jag ligger med mot betalning. Visst, jag har en bra tid med dem och njuter av sexet. Men det är inget som jag tänker på efteråt liksom eftersom jag vet att jag kan göra det om och om igen med andra tjejer mot betalning. Det viktigaste för mig är att jag får sexet efter mina behov och att jag inte behöver jaga tjejer på gatan för en dejt som jag ska betala och senare varken få sex eller ett förhållande.
Citera
2024-05-13, 19:36
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Undrar också om medelåldern är lägre eller högre där för när tjejerna började sälja sexuella handlingar? Om nu någon undersökt det och om du vet. I Sverige bland svenska tjejer som säljer sex var den 13-14 år i en undersökning.
Vad jag vet så finns det ingen officiell statistik här i Österrike i vilken ålder tjejer börjar sälja sex. Men utifrån mina erfarenheter i Laufhaus och Bordeller så antar jag att de flesta börjar när de är 18-25 år gamla. Det finns många kvinnor här som säljer sex till de blir 40 år, så jag gissar att genomsnittsåldern för en prosituterad är 27-30 år.
Citera
2024-05-13, 20:43
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Har du gått på någon riktig mina när du valt efter en recension? Lämnas negativa recensioner?
Innan jag går till en bordell eller klubb som erbjuder sexförsäljning så ringer jag alltid stället för att få ett intryck om de är professionella. Om jag får ett bra intryck så läser jag de recensioner som finns av stället för att försöka få en bild av den genomsnittliga erfarenheten. Som sagt måste man ibland ta recensionerna med en nypa salt eftersom det finns bordeller och klubbar som betalar folk för att skriva positiva recessioner.
Citera
2024-05-13, 20:54
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Inte så farligt ju jag är intresserad då jag har inte knullat sen 2012 och jag har gett upp helt på kvinnor och relationer

nu skiter jag i det här ska leva livet med horor jag är en man och behöver knulla fitta men utan skitsnacket rakt på sak, Blir billigare i längden och min kuk är så full med sperma att jag kan måla monalisa med en runk.

finns det billiga resor dit? Vad rekommenderar du hur man går tillväga?
Det finns billiga resor till Wien med Austrian Airlines från Stockholm. Jag tror att en tur och returresa kostar upp till 200 euro. Hotellpriserna är olika, normalt tar hotellen här mellan 100 - 200 euro per natt.

Det finns ett bra ställe som jag regelmässigt går till här i Wien. De erbjuder bra service och tjejerna är fantastiska. Klicka på länken (på tyska): https://oem-wien.at
Citera
2024-05-13, 21:17
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Ofan är det deras egna lägenheter eller är det som Amsterdam då? Var där nere 2011 när jag hade flickvän precis proppfullt på nätterna

Ska se om man åker ner dit under semestern!
De tjejer som jobbar självständigt brukar ha en egen lägenhet där de erbjuder sexuella tjänster efter överenskommelse med kunden. Men de tjejer som jobbar i bordeller, klubbar och privata anläggningar måste man oftast ringa i förväg för att boka en tid med den specifika tjejen som man vill träffa.
Citera
2024-05-13, 21:32
Medlem
Citat:
Det finns billiga resor till Wien med Austrian Airlines från Stockholm. Jag tror att en tur och returresa kostar upp till 200 euro. Hotellpriserna är olika, normalt tar hotellen här mellan 100 - 200 euro per natt.

Det finns ett bra ställe som jag regelmässigt går till här i Wien. De erbjuder bra service och tjejerna är fantastiska. Klicka på länken (på tyska): https://oem-wien.at

Billigt! Tack
Citera
2024-05-13, 21:44
Avslutad
Jag förstår inte varför TS startar denna tråd? Är du nöjd med ditt liv så varför ska du svara på några idiotiska frågor.
Jag förstår inte heller alla idioter här som ställer sina fördomsfulla frågor. Är ni nöjda med att knulla er feta kärring år in och år ut så varför måste ni lägga er i hur andra lever sina liv?

Miljarder män (och en del kvinnor också) har genom historien köpt sex. Och i framtiden så kommer miljarder människor att köpa sex. Det är inget konstigt med det överhuvudtaget, utom här i Absurdistan där hjärntvätten uppenbart funkar på svagbegåvade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in