Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-13, 00:19
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vad tycker du om att enbart fräscha och rika män få köpa sex? Någon jävla standard måste det ju vara på sexköparna. Kommer ihåg när jag var utanför en bordell i Tyskland och det kom ut en gubbe som hade pissat ner sig själv och var helt drängfull. Poängen är att det finns vissa kunder som är problematiska, vad tycker du om det? Nästan så att man borde registrera sexköparna också och inte låta vem som helst köpa
Det har aldrig varit någon standard här i Österrike att det bara varit välbärgade män får köpa sex. De män som köper sex här kommer från alla typer av samhällsklasser. De flesta män som köper sex är singlar och vill tillbringa tid en kvinna eftersom de inte kan få en kvinna på dejtingmarknanden då de flesta moderna kvinnor idag har så höga krav.

Jag kan inte svara på hur det ser ut i Tyskland, har aldrig köpt sex där. Men jag vet att här i Österrike om en man beter sig dåligt och stökigt i en bordell så blir han polisanmäld och permanent portad från bordellen.
Citera
2024-05-13, 00:27
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vad är det närmaste vi svenskar kan köpa knull lagligt? Är det Danmark?
Ja, det närmaste för er svenskar att lagligt köpa sex är i Danmark. Men det är svindyrt att köpa sexuella tjänster i Danmark. Har sett priser i Köpenhamn där tjejerna i bordeller kräver 1800-3000 DKK för en timme?! (240 - 400 euro).

Här i Österrike kan du få en timme sex i en bordell med en tjej för halva priset det man betalar i Danmark.
Citera
2024-05-13, 00:33
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Jag köper sex eftersom det är bekvämt och jag slipper att gå på meningslösa dejter med moderna kvinnor som endast vill utnyttja en ekonomiskt för att få gratis lunch och som sedan medvetet ignorerar en. Med sexköp finns inget sådant bullshit utan jag får det jag vill ha direkt.

Personligen tycker jag att det roligare att ha sex med olika kvinnor än med en och samma kvinna som man är i ett förhållande med.

Det finns inget som är gratis med att ha en flickvän! Hon kommer alltid kräva att man lägger en stor summa pengar på henne för att du ska få sex i utbyte. Enligt mig är det en modern slaveri för en man eftersom kvinnan har då övertaget i förhållandet. Nej, jag betalar hellre för sex.

Detta är så märkligt synsätt.

De flesta kvinnor ser inte bara sex som "snopp in, snopp ut" utan vill ha ett känslomässigt utbyte, något de sällan får vid sex. Män har vanligen en tendens att dra efter första sexet.

Sex är inte menar att gå snabbt eller vara känslolöst. Men tack vare autistiska torskar som dig fortsätter detta beteende vara helt normaliserat vilket är absurt.

Skäms du inte?
Citera
2024-05-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ja, det närmaste för er svenskar att lagligt köpa sex är i Danmark. Men det är svindyrt att köpa sexuella tjänster i Danmark. Har sett priser i Köpenhamn där tjejerna i bordeller kräver 1800-3000 DKK för en timme?! (240 - 400 euro).

Här i Österrike kan du få en timme sex i en bordell med en tjej för halva priset det man betalar i Danmark.

Jäklar vad dyrt, rekommenderar du att man åker själv?

Jag är en kille 186cm ovanligt breda axlar och skrämmer folk ibland, jag kan slåss men jag vill gärna undvika det kan man gå sent ute utan att bli rånad eller lurad där nere? Kontanter eller kort?
Citera
2024-05-13, 00:40
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Har du aldrig haft tanken av att skaffa familj och barn?
Vad är anledningen att du går dit?
Är det för sex eller något annat som driver dig till bordeller?
För mig personligen har det aldrig varit ett önskemål att gifta mig, skaffa familj och barn, eftersom jag tycker att de flesta av dagens moderna kvinnor är inga äktenskapsmaterial och är inga bra mammor då de saknar förmågan att uppfostra barn. Tycker att dagens kvinnor bidrar väldigt lite i ett äktenskap då de vägrar hålla sig till sin traditionella könsroll i familjelivet.

Jag utesluter inte att gå in i ett förhållande med en kvinna i framtiden. Men det ska till väldigt mycket för mig att gå in i ett förhållande med en kvinna. Om hon inte låter mig att leva ut min maskulinitet, respekterar mig och inte ger mig regelmässigt sex på veckobasis då förblir jag hellre singel och betalar direkt för sex med olika kvinnor.
Citera
2024-05-13, 00:51
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jäklar vad dyrt, rekommenderar du att man åker själv?

Jag är en kille 186cm ovanligt breda axlar och skrämmer folk ibland, jag kan slåss men jag vill gärna undvika det kan man gå sent ute utan att bli rånad eller lurad där nere? Kontanter eller kort?
Nej, du behöver inte vara orolig för din säkerhet här i Wien. Wien är en mycket säker stad. Så länge du köper sex av tjejer som har egna lägenheter eller som är anställda av en bordell, klubb eller privat anläggning så har du inget att oroa dig över. Här betalar man alltid tjejerna kontant. Österrikare älskar kontakter.
Citera
2024-05-13, 00:53
Medlem
Citat:
För mig personligen har det aldrig varit ett önskemål att gifta mig, skaffa familj och barn, eftersom jag tycker att de flesta av dagens moderna kvinnor är inga äktenskapsmaterial och är inga bra mammor då de saknar förmågan att uppfostra barn. Tycker att dagens kvinnor bidrar väldigt lite i ett äktenskap då de vägrar hålla sig till sin traditionella könsroll i familjelivet.

Jag utesluter inte att gå in i ett förhållande med en kvinna i framtiden. Men det ska till väldigt mycket för mig att gå in i ett förhållande med en kvinna. Om hon inte låter mig att leva ut min maskulinitet, respekterar mig och inte ger mig regelmässigt sex på veckobasis då förblir jag hellre singel och betalar direkt för sex med olika kvinnor.

Det låter för mig som att du har en otroligt skev bild av hur sex ser ut i ett förhållande, kanske just på grund av att du inte varit i ett med en kvinna?

Hur var ditt förhållande med mannen du nämnde? Var du tvungen att "betala" för sex där också på samma sätt som du ser med ett kvinnligt förhållande? Tror du kanske det är möjligt att det finns kåta kvinnor som vill ligga med en man även utan att han betalar middagar och drinkar? Du säger att du vill ha sex på veckobasis för att leva ut din maskulinitet, vet du om att det är rätt vanligt med sex dagligen i förhållanden, även på kvinnans initiativ?
Citera
2024-05-13, 00:53
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣

Jag vet inte vilken färg himmeln har i din värld.

Men sex är aldrig gratis.

Tid man lägger ner
pengar som man bränner inför och under en dejt etc.

När man köper sex så får man det man betalar för.

Överväger man kostnaderna mot fördelarna så är det mycket bättre än att gå "gratis" vägen.

Visst är det omoraliskt men det är inte frågan här.
Citera
2024-05-13, 00:55
Medlem
Citat:
Nej, du behöver inte vara orolig för din säkerhet här i Wien. Wien är en mycket säker stad. Så länge du köper sex av tjejer som har egna lägenheter eller som är anställda av en bordell, klubb eller privat anläggning så har du inget att oroa dig över. Här betalar man alltid tjejerna kontant. Österrikare älskar kontakter.

Ofan är det deras egna lägenheter eller är det som Amsterdam då? Var där nere 2011 när jag hade flickvän precis proppfullt på nätterna

Ska se om man åker ner dit under semestern!
Citera
2024-05-13, 01:21
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Det låter för mig som att du har en otroligt skev bild av hur sex ser ut i ett förhållande, kanske just på grund av att du inte varit i ett med en kvinna?

Hur var ditt förhållande med mannen du nämnde? Var du tvungen att "betala" för sex där också på samma sätt som du ser med ett kvinnligt förhållande? Tror du kanske det är möjligt att det finns kåta kvinnor som vill ligga med en man även utan att han betalar middagar och drinkar? Du säger att du vill ha sex på veckobasis för att leva ut din maskulinitet, vet du om att det är rätt vanligt med sex dagligen i förhållanden, även på kvinnans initiativ?
Jag tycker att dagens moderna kvinnor kräver alldeles för mycket av män i ett förhållande, men de är själva inte bereda att bidra med någonting. Så länge mannen betalar för allting så är kvinnan nöjd såklart. Sen ska hon också vägra att ställa upp på sex när han betalar för saker till henne som värda upp till 1000 euro per månad. Visste du för 1000 euro här i Wien kan jag ha sex med 6-7 olika tjejer.

Relationen som jag hade med mannen var bra. Vi var ihop i 1 år och 7 månader, men var tvungna att göra slut eftersom det var svårt hitta en lösning på boendesituationen då han bodde i Berlin. Annars var vårat förhållande helt lugnt och vi hade regelmässigt sex flera gånger per vecka när han kom på besök hemma hos mig här i Wien.
Senast redigerad av mimimex 2024-05-13 kl. 01:29.
Citera
2024-05-13, 01:30
Medlem
Citat:
Jag tycker att dagens moderna kvinnor kräver alldeles för mycket av män i ett förhållande, men de är själva inte bereda att bidra med någonting. Så länge mannen betalar för allting så är kvinnan nöjd såklart. Sen ska hon också vägra att ställa upp på sex när han betalar för saker till henne som värda upp till 1000 euro per månad. Visste du för 1000 euro här i Wien kan jag ha sex med 6-7 olika tjejer.

Relationen som jag hade med mannen var bra. Vi har ihop i 1 år och 7 månader, men var tvungna att göra slut eftersom det var svårt hitta en lösning på boendesituationen då han bodde i Berlin. Annars var vårat förhållande helt lugnt och vi hade regelmässigt sex flera gånger per vecka när han kom på besök hemma hos mig här i Wien.

Haha vad får du dina siffror ifrån? Vad är du för jävla lirare. Läser man det du skrivit tidigare har du svårt att få upp den med kvinnor, kanske där problemet ligger?

Du känns 100% som en 40 åring som sitter i källaren, stygg som få och därför inte fått någon uppmärksamhet av damer och därför målar upp dom som demoner. (Och yes, 11% kroppsfett, vi har alla hört det som du gillar att nämna).

Jag förstår att folk köper sex för att dom behöver en snabb utlösning men du har ju helt ratat kvinnor innan du ens testat på ett förhållande.
Citera
2024-05-13, 01:49
Medlem
BillisNilliss avatar
Citat:
Hej!

Jag är en 30 årig ung man som bor sedan en tid tillbaka i Österrike och är en regelmässig sexköpare. Här i Österrike är det lagligt för män att köpa sex av kvinnor i bordeller, klubbar och privata anläggningar. För att man ska få köpa och sälja sex så måste man vara minst 18 år gammal. I Österrike finns det ingen enhetlig prostitutionslag utan varje "Bundesland" dvs. landskap stiftar sina egna prostitutionslagar.

I Wien är det krav på att varje prosituterad kvinna ska ha ett så kallat "Grüner Karte" dvs. grönt kort som visar att man regelmässig testar sig för könssjukdomar hos en legitimerad läkare. För att minska risken för människohandel tillåter man endast kvinnor som har laglig uppehållstillstånd i landet tex. Österrikisk-/EU-medborgare/Tredje landsmedborgare med positivt asylbesked att sälja sex.

Enligt Wiens prostitutionslag är öppen gatuprostitution endast tillåtet i fem speciella zoner i staden. De prostituerade som inte följer lagarna straffas med böter och om de är utländska medborgare kan de bli utvisade ifrån landet. De flesta prostituerade som arbetar här kommer från Rumänien, Bulgarien, Moldavien och Ukraina.

Jag är öppen för att svara på era frågor. Jag ska försöka svara på era frågor så gott jag bara kan. Fråga på!

Hur vet du med all säkerhet att det inte är hallickar som tvingar dessa tjejer att sälja sex? Hur vet du att tjejerna verkligen vill detta och går med på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in