2024-05-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Foodoras specialitet är snabbmat. Inte "vanlig" mat.

Nu har jag aldrig nyttjat dem och kommer aldrig att göra.

Om det man icke vet något om, skola man icke uttala sig.
Citera
2024-05-13, 13:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Om det man icke vet något om, skola man icke uttala sig.

Jag vet tillräckligt för att veta att mindre än 1% använder Foodora till annat än snabbmat. Lite som att fråga varför inte utbudet av godis är större på IKEA.
Citera
2024-05-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag vet tillräckligt för att veta att mindre än 1% använder Foodora till annat än snabbmat. Lite som att fråga varför inte utbudet av godis är större på IKEA.

Ok, bra svar faktiskt. Ok, deras primära verksamhet är väl ännu förmedling och leverans av pizzor och annan snabbmat. De har dock också sen länge, flera butiker knutna till sig varifrån man kan beställa matvaror. Även deras egen "foodora market" som huvudinlägget främst handlar om.

Kolla själv in deras utbud vilket är hyfsat omfattande för en butik som levererar till kl. 23:00 på kvällen.
Citera
2024-05-13, 13:42
Medlem
Casketss avatar
Jag brukar beställa utemat kanske 2-3 gånger i månaden och har gjort detta i flera år. Tycker det e rätt gött att beställa hem en pizza eller burgare efter ett hårt träningspass. Tänker även att det är nice för dessa invandrare att ha ett lågbetalt jobb istället för att sitta utanför Konsum och tigga. Deras "Market" är dock riktigt sunkig så skulle jag vilja beställa hem matvaror så brukar jag köra på Wolt istället.
Citera
2024-05-13, 13:43
Medlem
Jag köper aldrig mat ifrån Foodora. Det är helt enkelt inte värt det.
Citera
2024-05-13, 13:44
Medlem
Citat:
Jag brukar inte kolla TV-serier så nuförtiden. Det var en period...

Jag tror inte att ge pizzan en kort stund i micron påverkar något förutom att pizzan blir varmare. Ska man värma upp en vanlig ugn med pizza man beställt? För mycket besvär...
Det blir ju godare då
Citera
2024-05-13, 14:01
Bannlyst
Jag som ofta beställer från både foodora och Wolt kan säga så här.
Mycket oftare kall mat från foodora för dom levererar ofta till kund innan mig och verkar ha sämre värmeväskor än Wolt.
Fördelen med foodora är att deras kundtjänst svarar inom nån minut medans Wolt kan ta timmar innan dom svarar.
Foodora ger bättre kompensation om dom gjort fel, där är Wolt jättesnåla.
Beställer man hamburgare och vill ha den varm och fort, så blir det Wolt.
Även Wolts egna butik är bättre än foodoras.
Citera
2024-05-13, 14:22
Medlem
Delivery funkar kanon i asiatiska länder som Kina där du får mat för samma pris som i restaurang, gratis utkörning och snabbt som fan. Att sitta och beställa utkörning i Sverige för en kall pizza som levereras av att pissföretag som även har mage att fråga om dricks är endast pinsamt. Ni bor inte i en storstad där sån här typ av utkörning fungerar, så det är bara att lägga av direkt! Pinsamt som sagt.
Citera
2024-05-13, 14:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
300gram oxfile koster på ICA 229kr, så du får visa mig hur du handlar potatis, oxfile OCH vin för en hundring.
Oxfile på Willys för 249kr/kg när de har kampanj, potatis13kr/kg Ett glas hyfsat vin från bolaget 20kr

Är väl bara dumjävlar som handlar på Ica?
Citera
2024-05-13, 14:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Samma användare startade en tråd om att det är helt sinnessjukt att inte få med en laddare när man köper telefon och raljerade om det i över ett år. Så ja, du har helt rätt. (FB) Att inte få med en laddare är sjukt

Det här får du gärna redovisa. Vad köper du för oxfilé?
Brukar köpa en hel på Willys när de har på kampanj för 249 -299kr/kg Sågar upp den i bitar att plocka fram när man blir sugen.
https://www.willys.se/sok?q=oxfile Den brukar finnas billigare när det är kampanj på den.
Senast redigerad av Onanikrem 2024-05-13 kl. 14:36.
Citera
2024-05-13, 14:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Finns det rehab för folk som handlar på foodora? Typ Anonyma Foodora-användare?

Typ mötas i grupper där folk säger saker som "Hej, mitt namn är John och jag är en foodora-användare på bättringsvägen"...

Sen om det du skriver stämmer? Det finns många skolor om hur, vad och när man ska äta. De flesta tar åtminstone någon sorts kvällsfika och även på sjukhus erbjuder de ibland något att äta på kvällen...
Nja jag låg precis inlagd 6 dagar, inte en kalori efter kl 18 på min sjukhussal. Jag kände att min kropp var renad efter de 6 dagarna. Efterrätt ingick, men bara minimal.

Visst finns många teorier. Men man kan ju känna efter själv, om man känner en hälsosam hunger som jag till frukost för att man inte åt det där extra chips-paketet kl 20 till TV så är det en ledtråd. Om man ogillar den äckliga sockersmaken i munnen när man vaknar efter en exra cola eller juice sent på kvällen osv. Om man känner efter så säger kroppen nästan alltid till vad som är bra. Bara hjärnan som kan motarbeta kroppen tyvärr, via cravings som bygger på ångest och andra hjärn-problem, inte på kalori-underskott. Dessa cravings försvinner om man går ut i solen, rör på sig, och träffar folk.

Exakt rätt tänkt. Foodoras app är en tänkbar missbruksapp, precis som facebook, spelappar osv. Man bör slänga ut den från sin mobil för ett bättre liv, foodora eller snarare snabbmat dygnet-runt tillför inte människan något alls utom ångest.
Senast redigerad av Barents 2024-05-13 kl. 14:53.
Citera
2024-05-13, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Brukar köpa en hel på Willys när de har på kampanj för 249 -299kr/kg Sågar upp den i bitar att plocka fram när man blir sugen.
https://www.willys.se/sok?q=oxfile Den brukar finnas billigare när det är kampanj på den.
Ja, ok. Då går det ju faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in