Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Finns det rehab för folk som handlar på foodora? Typ Anonyma Foodora-användare?
Typ mötas i grupper där folk säger saker som "Hej, mitt namn är John och jag är en foodora-användare på bättringsvägen"...
Sen om det du skriver stämmer? Det finns många skolor om hur, vad och när man ska äta. De flesta tar åtminstone någon sorts kvällsfika och även på sjukhus erbjuder de ibland något att äta på kvällen...
Nja jag låg precis inlagd 6 dagar, inte en kalori efter kl 18 på min sjukhussal. Jag kände att min kropp var renad efter de 6 dagarna. Efterrätt ingick, men bara minimal.
Visst finns många teorier. Men man kan ju känna efter själv, om man känner en hälsosam hunger som jag till frukost för att man inte åt det där extra chips-paketet kl 20 till TV så är det en ledtråd. Om man ogillar den äckliga sockersmaken i munnen när man vaknar efter en exra cola eller juice sent på kvällen osv. Om man känner efter så säger kroppen nästan alltid till vad som är bra. Bara hjärnan som kan motarbeta kroppen tyvärr, via cravings som bygger på ångest och andra hjärn-problem, inte på kalori-underskott. Dessa cravings försvinner om man går ut i solen, rör på sig, och träffar folk.
Exakt rätt tänkt. Foodoras app är en tänkbar missbruksapp, precis som facebook, spelappar osv. Man bör slänga ut den från sin mobil för ett bättre liv, foodora eller snarare snabbmat dygnet-runt tillför inte människan något alls utom ångest.