Resultat: Tycker ni att den svenska sexköpslagen bör avskaffas och man ska få lagligt köpa sex?
Ja, absolut!
48,28%
28 röster
Ja, men marknaden måste regleras (tex. antalet bordeller, krav på testning, hårdare kontroller osv).
43,10%
25 röster
Nej, det strider mot våra moral och värderingar.
5,17%
3 röster
Vet ej.
3,45%
2 röster
2024-05-12, 23:29
Medlem
Minimuchers avatar
Måste man som kvinna söka jobb på bordeller för att behålla sin ersättning som arbetssökande / ABF?
Citera
2024-05-12, 23:30
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Är recensionerna missvisande eller stämmer de till stor del?
Vissa recensioner är missvisande då klubbarna och bordellerna betalar folk att skriva falska recensioner för att på så sätt locka till sig kunder. Sen finns det också såklart ärliga recensioner där folk ärligt delar med sig sina erfarenheter.
Citera
2024-05-12, 23:30
Avslutad
Hur köper man sex nuförtiden?
Citera
2024-05-12, 23:34
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Vissa recensioner är missvisande då klubbarna och bordellerna betalar folk att skriva falska recensioner för att på så sätt locka till sig kunder. Sen finns det också såklart ärliga recensioner där folk ärligt delar med sig sina erfarenheter.
Har du gått på någon riktig mina när du valt efter en recension? Lämnas negativa recensioner?
Citera
2024-05-12, 23:36
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Varför skulle han skämmas för att betala för sig? En riktig karl betalar alltid för sig, har du inte lärt dig det? Eller du är en sol och vårare?
Tror ni att svenska män som regelmässigt köper sex i Danmark skäms? Nej, absolut inte! De gör det för att det är lagligt i Danmark. Jag gör samma sak här i Österrike.
Citera
2024-05-12, 23:39
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga rea dagar. Priset beror på om tjejen jobbar självständigt eller om hon är anställd på en bordell, klubb eller privat anläggning. En avsugning kostar någonstans mellan 30 - 70 euro.

Inte så farligt ju jag är intresserad då jag har inte knullat sen 2012 och jag har gett upp helt på kvinnor och relationer

nu skiter jag i det här ska leva livet med horor jag är en man och behöver knulla fitta men utan skitsnacket rakt på sak, Blir billigare i längden och min kuk är så full med sperma att jag kan måla monalisa med en runk.

finns det billiga resor dit? Vad rekommenderar du hur man går tillväga?
Citera
2024-05-12, 23:40
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Måste man som kvinna söka jobb på bordeller för att behålla sin ersättning som arbetssökande / ABF?
Ja, kvinnorna kan skicka in sitt CV med bilder till olika bordeller och klubbar om de är intresserade av att jobba som eskort eller prostituerad. Nej, det går inte genom AMS (Österrikes Arbetsförmedling) utan man måste direkt lämna in sin ansökan till ansvarig chef i den specifika bordellen osv.
Citera
2024-05-12, 23:43
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ja, kvinnorna kan skicka in sitt CV med bilder till olika bordeller och klubbar om de är intresserade av att jobba som eskort eller prostituerad. Nej, det går inte genom AMS (Österrikes Arbetsförmedling) utan man måste direkt lämna in sin ansökan till ansvarig chef i den specifika bordellen osv.

Lite märkligt egentligen, alla kvinnor (nästan) kan ju arbeta på bordell, så den borde vara krav på att söka jobben man är kvalificerad av.
Citera
2024-05-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Hur känns det att behöva betala för nåt som är gratis? 🤣🤣🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Hur känns det att sprida könssjukdomar? Trots kontroller så finns det alltid någon som är smittad, och har betalat extra för att slippa kondom.

Är det inte äckligt att tjejen har sperma i sig från andra män?

Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Hur mycket pengar, i svenska kronor, lägger du på sexköp per månad eller år?

Är du inte orolig för könssjukdomar, typ herpes?

Som någon skrev man märker att samhället blivit woke. Ja ni små feminist fittor ska förklara för er nu. Det är sällan man får hiv/herpes om man ligger med fräscha prostituerade. Som han nämde de testar sig regelbundet och de använder kondom. I många fall duschar de innan och kunden får även han duscha i bordellen innan. Du som nämde är de inte äckligt att andra ligger med henne med. Ja för du var den första/sista och den ända som din sambo har legat med right. Tror inte det, tror din tjej om du ens har en. Har legat med andra sen innan men inte lika många som en prostituerad. Men samtidigt vet TS att hon inte kan vara otrogen mot honom. Vet du det helt 100%? Njae era tjejer är eller har säkert varit otrogna mot er utan att ni kanske ens kommit på dem.

Alla betalar för sex, förhållande kostar mycket mer dessutom. Energin och alla pengar man lägger på bruden man är med är mycket dyrare. Än att betala för en prostituerad 1-2 gånger om månaden. Sen de där med moralen som feminister nämner. Hon vill sälja sin kropp han köper ingen far illa. Thats it!

Ni kan vara avundsjuka för att han knullar snyggare och fler brudar än er. Medans ni är med en och samma brud eller ingen brud alls. Kommer inte diskutera/argumentera med någon mer här i tråden. Jag är klar för min del.
Citera
2024-05-12, 23:56
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Hur är samhällsdebatten i Österrike jämfört med Sverige angående detta? Är det mer vedertaget att köpa sex där eftersom det är lagligt? I Sverige är det ju ingen som erkänner att de gör det, antar pga olagligt.

Undrar också om medelåldern är lägre eller högre där för när tjejerna började sälja sexuella handlingar? Om nu någon undersökt det och om du vet. I Sverige bland svenska tjejer som säljer sex var den 13-14 år i en undersökning.
Skillnaden i samhällsdebatten mellan Österrike och Sverige när det gäller prostitution är enorm. Här i Österrike har det alltid varit accepterat för män att köpa sex och för kvinnor att sälja sex. Detta är en del av den Österrikiska mentaliteten och kulturen. Flera kvinnoorganisationer anser att det är bättre att man låter prostitutionen förblir laglig för då kan kvinnorna sälja sex öppet och de slipper att arbeta i det dolda under sämre villkor.

Ja, i Sverige vet vi ju att det knappt existerar en diskussion i detta ämne eftersom den svenska sexköpslagen slog död på debatten sedan 1999. Den svenska sexköpslagen måste skrotas, den är skadlig eftersom staten ska inte blanda i sig hur vuxna män lever ut sin sexualitet med en myndig kvinna. Personligen anser jag att varje man ska rätt till att köpa sex av en kvinna så länge kvinnan gör det frivilligt och arbetar under kollektivavtal eller minsta lön.
Citera
2024-05-13, 00:07
Medlem
maxatdunders avatar
Vad tycker du om att enbart fräscha och rika män få köpa sex? Någon jävla standard måste det ju vara på sexköparna. Kommer ihåg när jag var utanför en bordell i Tyskland och det kom ut en gubbe som hade pissat ner sig själv och var helt drängfull. Poängen är att det finns vissa kunder som är problematiska, vad tycker du om det? Nästan så att man borde registrera sexköparna också och inte låta vem som helst köpa
Citera
2024-05-13, 00:07
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Är du så ful så ända chansen att få knulla är att köpa?
Nej, jag är en vältränad 30 årig ung man som spenderar tre dagar i veckan på gymmet. Jag är 179 cm lång, väger 72 kg och har 11 % kroppsfett. För mig personligen är det så mycket bekvämare att bara betala för sex direkt med en prostituerad än att jaga tjejer efter meningslösa dejter som varken garanterar sex eller ett förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in