Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-12, 07:40
Medlem
Säljare tar inte emot elbilar i inbyte – för stor risk
Citera
2024-05-12, 07:46
Medlem
Lär ju inte bli lättare att sälja elbilar när km-skatt
börjar införas.

Elbilsägare får kilometerskatt på Island
Citera
2024-05-12, 10:48
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Går att ha en Doro-telefon om man är 34 också.
Mina morsa hade en som jag köpte till henne.
Poängen är väl att ny teknik kommer och vissa kan inte acceptera den eller hantera den, så de behöver antingen ligga kvar på den gamla tekniken eller behöver stödhjul till den nya tekniken.

Min morsa var en sådan. Hon kunde inte riktigt hantera smartphones, tyckte de var för svåra att hantera. Så hon fick en smartphone med stödhjul.

Jag kritiserar lönsamhet av evbilar för att jag inte förstår mig på den här attans tekniken. Hur delar jag min skärm på teams nu igen????
Citera
2024-05-12, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Han verkar inte speciellt smart om han jobbar med maskininlärning och inte köper TSLA. Han kanske inte är woke eller inte vågar investera om han inte är 99 procent övertygad. Men det är skumt, någon som jobbar med maskininlärning borde verkligen se försprånget Tesla har och hur långt det kommit på så får år och all ny tech de skapat för att inte prata om DOJO chippet som är på väg ut nu också.

Som sagt, han har domänkunskap. Hur många pumpare vet ens vad ett vektorrum är för nåt? DOJO är dead in the water, lönlöst att konkurrera med NVidia när det gäller kisel. Pålästa, kunniga människor förstår sådant. Det är de som inte kan matten och fysiken som luras.
Citera
2024-05-13, 00:35
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Som sagt, han har domänkunskap. Hur många pumpare vet ens vad ett vektorrum är för nåt? DOJO är dead in the water, lönlöst att konkurrera med NVidia när det gäller kisel. Pålästa, kunniga människor förstår sådant. Det är de som inte kan matten och fysiken som luras.

Haha, sluta hitta på en massa skit för att verka smart. Om DOJO vore dött så hade det varit riktigt korkat att låta TSCM tillverka en ny generations chip till den. Din lilla clown.
Citera
2024-05-13, 01:47
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haha, sluta hitta på en massa skit för att verka smart. Om DOJO vore dött så hade det varit riktigt korkat att låta TSCM tillverka en ny generations chip till den. Din lilla clown.

Är detta din förklaring till kritiker mot Tesla? Att de "hittar på en massa skit för att verka smarta"? Det är ett väldigt svagt försvar. Du verkar vara en person som ogillar intellektuella, om jag nu får kalla mig sådan. Lite som de där mobbarna som gick på alla med glasögon i skolan på 70-talet. Eller Pol Pot för den delen.

Vi snackar Big Tech. Ska vi verkligen förlöjliga "smarthet", eller är den strategin i längden ganska dum?

DOJO är "dead in the water". Det är enbart "stans" som tror att DOJO är nåt att ha. Musk har redan valt NVidia.
Senast redigerad av löktårta 2024-05-13 kl. 01:56.
Citera
2024-05-13, 01:49
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det finns ingen investerare som har koll som investerar i fordonsbranschen överhuvudtaget (oavsett EV eller ej) eftersom att det är en av de sämsta branscherna att investera i.

Klockrent svar. Du behöver inte ens vara "woke" anti-Musk för att undvika TSLA. Fundamentals.
Citera
2024-05-13, 02:09
Så vi har en aktie som är uppenbart övervärderad på NASDAQ. Det är enbart TSLA-valar och pumpare som driver kursen uppåt. Det är inte ett mysterium, cui bono liksom.

Fortfarande finns det idag i Sverige troglodyter som tycker att man ska vara tjur på TSLA. 100% egenintresse. De sitter samtliga på positioner, eller äger en Tesla (som kommer att bli oreparerbar när väl företaget konkar).

Sälj.
Citera
2024-05-13, 06:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det är enbart TSLA-valar och pumpare som driver kursen uppåt.

När är det någonsin på ett annat sätt, om du tänker efter?
Citera
2024-05-13, 06:57
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Är detta din förklaring till kritiker mot Tesla? Att de "hittar på en massa skit för att verka smarta"? Det är ett väldigt svagt försvar. Du verkar vara en person som ogillar intellektuella, om jag nu får kalla mig sådan. Lite som de där mobbarna som gick på alla med glasögon i skolan på 70-talet. Eller Pol Pot för den delen.

Vi snackar Big Tech. Ska vi verkligen förlöjliga "smarthet", eller är den strategin i längden ganska dum?

DOJO är "dead in the water". Det är enbart "stans" som tror att DOJO är nåt att ha. Musk har redan valt NVidia.

Din eller min retorik är helt skit samma, för om Tesla har helt nya egenutvecklade chip på väg från TSMC så innebär det per definition att DOJO är igång. Åh nej, har de köpt Nvidia chip också för att öka sin compute power samtidigt som de utveckar DOJO? jamen dåså! Lägg ner du gubben. Du vet uppenbarligen ingenting om vad du pratar om. Du kanske kan lura någon efterbliven björn, men de som investerar i Tesla är inte helt jävla efterblivna. Bara en sån sak som att du försöker inbilla folk att FSD är en scam när det bara är att kolla runt lite på X och Youtube för att se den dramatiska utvecklingen, sen börja svamla om hur du begriper algoritmer? Bitch please!
Citera
2024-05-13, 19:54
Medlem
libbens avatar
Citat:

Jag har en bra övertygelse om hur Teslas DOJO och AI projekt kommer knyta ihop säcken och vara något stort. Ska jag vara helt ärlig så har jag inga ambitioner att övertyga folk på flashback om vad jag ser kommer komma. Jag köper mer Tesla med min övertygelse for the long run. Jag är ingen pumper då jag inte köper och säljer aktier, jag fokuserar mest på buy and hold long term.

Dina tankar om DOJO och Nvidia samt din släktings kunskap är inget jag behöver fokusera på. Men jag ser saker framför mig som Elon/Tesla eller xAI kommer bege sig in i. Det är stort. Men folk som inte är intresserade av the bigger picture eller har förmågan att förstå vad som kommer komma kan fokusera på investera i andra bolag. Själv ser jag vart det lutar åt.

Vi köper mer!
Citera
2024-05-14, 13:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Gör de det, och använder den rösten och grafiken i skärmen, så köper jag en Tesla trots att jag knappt behöver bil

Haha, då kommer du älska detta.

https://youtu.be/wTkGj_nWXw8?si=_TBm6hMnNLbu5RkU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in