Citat:
Ursprungligen postat av
The-9
Frågeställningen var om folk som varit björnar i år är korkade eller inte. Om det är svårt för gamling att följa med så kan du fråga om hjälp.
Du är både otrevlig och sjukt naiv. Jag skrev tidigare i tråden att man inte kan titta
i efterhand på vem som hade rätt eller fel för att dra slutsatser om vem som är korkad eller inte. Du kallar mig gamling - varför? Varför konstant otrevlig ton i denna tråden? Jag lever på kapitalavkastning och har gjort i 5 år, så på något vis är jag inte en komplett idiot i alla fall - även om du gärna vill tänka det om alla som inte tycker precis så som du tycker att man ska tycka.
Även om jag händelsevis är en gamling så kommer du ju också bli en, eller hur? Kanske värt att ha lite ödmjukhet inför?
Man kan inte titta i backspegeln och välja ut några som
råkade få rätt. Man kan inte när en aktie går ner titta tillbaka och säga "kolla Anita hade rätt, det är henne man ska tro på, hon kan detta" för att när aktien sedan går upp säga "skit i Anita, det är Bosse som har rätt, han har sagt att den ska gå upp". Förstår du hur jag tänker här?
De enda som händelsevis är intressanta är de som har rätt gång på gång och kan vara tjur ena dagen och björn andra, men ändå få mestadels rätt över tid. Dessa är försvinnande få - Lekander är inte en av dem.