2024-05-08, 16:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Förklara för oss andra vilka andra lösningar du menar att Am*n kunde ha valt inom hans egen kontroll än att:
1) acceptera att han skulle bli pappa mot sin vilja och ta hand om barnet
2) acceptera att han skulle bli pappa mot sin vilja men strunta i barnet
3) se till att barnet försvann genom våld eller tvång
Eftersom du förkastat 1 och 2 återstår bara alternativ 3.
Men det är väl logiskt i och med att du alltid försvarar kvinnomisshandlare, våldtäktsmän och hustrumördare.

Helt uppenbart har A*min hamnar i en omöjlig situation, konflikten uppstod genom att hon ville behålla barnet och han ville inte bli förälder.

Hela tiden fokuserar du på vad A*min skulle ta för beslut, ska man inte vara två som gemensamt beslutar om man ska skaffa barn?

Om du förespråkar att det är bra att människor tvingas att bli förälder mot sin vilja så säger det nog en hel del om hur vansinnigt du resonerar.

Du övertolkar som vanligt. Jag har aldrig förespråkat att det är bra att människor tvingas bli föräldrar.
Däremot var Am*n tvungen att förhålla sig till en verklighet där detta faktiskt inträffade.

Saga valde att behålla barnet mot hans vilja.
Vilket då ställde honom inför ett val med tre möjligheter som jag skrev ovan: acceptera med eller utan egen medverkan (det lagliga alternativet) eller döda barnet.
Du skrev då att Am*n inte borde behövt acceptera föräldraskapet.
Vilket då leder till att bara en möjlighet kvarstod - såvida du inte känner till en fjärde möjlighet som finns i verkligheten och inte bara i din fantasi.

Så svara nu: vad tycker du att Am*n borde ha gjort när en kvinna blev gravid med hans barn och ville föda det mot hans vilja?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-08 kl. 16:26.
Citera
2024-05-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du övertolkar som vanligt. Jag har aldrig förespråkat att det är bra att människor tvingas bli föräldrar.
Däremot var Am*n tvungen att förhålla sig till en verklighet där detta faktiskt inträffade.

Saga valde att behålla barnet mot hans vilja.
Vilket då ställde honom inför ett val med tre möjligheter som jag skrev ovan: acceptera med eller utan egen medverkan (det lagliga alternativet) eller döda barnet.
Du skrev då att Am*n inte borde behövt acceptera föräldraskapet.
Vilket då leder till att bara en möjlighet kvarstod - såvida du inte känner till en fjärde möjlighet som finns i verkligheten och inte bara i din fantasi.

Så svara nu: vad tycker du att Am*n borde ha gjort när en kvinna blev gravid med hans barn och ville föda det mot hans vilja?

Bra argument! Jag har valt att inte ”se” så mycket av hans dravel. Han fokuserar sig enbart på MGM och att det är så synd om honom då han ”tvingats” in i graviditeten. Är man dum nog och har sex oskyddat får man skylla sig själv!!
Citera
2024-05-08, 19:15
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
När är rättegången mot mördaren?
Citera
2024-05-08, 19:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
När är rättegången mot mördaren?

Den pågår just nu i Örebro tingsrätt.
Citera
2024-05-08, 21:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Han fokuserar sig enbart på MGM och att det är så synd om honom då han ”tvingats” in i graviditeten.

Men nu var ju detta själva källan till deras konflikt, hon ville behålla barnet, han ville inte bli förälder. Du verkar ha enorma problem med att acceptera att andra människor håller inte med dig och vissa andra skribenter här i tråden. Ingen har heller tyckt synd om pojkvännen men förklaringen till att det hela slutade på ett tragiskt sätt verkar ju finnas i konflikten de trots allt hade?

Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Är man dum nog och har sex oskyddat får man skylla sig själv

Fast nu var ju inte sexet oskyddat, hon åt p-piller vilket du helt verkar ha missat i din iver att knacka ner ett osammanhängande inlägg.
Citera
2024-05-08, 21:42
Medlem
Citat:
Helt uppenbart har A*min hamnar i en omöjlig situation, konflikten uppstod genom att hon ville behålla barnet och han ville inte bli förälder.

Hela tiden fokuserar du på vad A"min skulle ta för beslut, ska man inte vara två som gemensamt beslutar om man ska skaffa barn?

Nej men att bli förälder mot sin vilja är aldrig bra, det kan ibland uppstå en konflikt som med tiden kan urarta och det bevisas väl av händelseförloppet i det aktuella fallet?

Om du förespråkar att det är bra att människor tvingas att bli förälder mot sin vilja så säger det nog en hel del om hur vansinnigt du resonerar.

En rimlig hantering av situationen hade varit att söka en psykolog kontakt. Om man inte kan hantera sina känslor inför graviditeten.
Citera
2024-05-08, 23:36
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitos69
vart kan man hitta förhören? eller var du på plats

Citat:
Ursprungligen postat av Kitos69
du har inte lust att dela med dig, kan inte hitta den :/
https://www.na.se/2024-04-10/folj-rattegangen-om-mordet-pa-saga-20/

Har lärt mig att NA tar bort länkarna till direktrapporteringen på kvällen och visar bara upp en sammanfattning av dagens artikel, så det gäller att vara med på dagen och hålla reda på länken om man inte hinner läsa samma dag.
Citera
2024-05-08, 23:44
Medlem
Citat:
Han litade kanske på henne när hon sa åt hon åt p-piller och att de kan förhindra en graviditet?

Vill du skuldbelägga honom för det?

P-piller är inte ett 100%-igt skydd mot graviditet. Det står klart och tydligt i bruksanvisningen och varje kvinna som får p-piller utskrivet får förklarat tydligt att det inte ger ett 100%-igt skydd. Inget preventivmedel skyddar 100% mot graviditet. Du kan bli gravid oavsett om du tar piller, använder spiral, p-stav, p-ring eller p-spruta. Så nej, att han ”litade på att hon åt sina p-piller” är ingen ursäkt för hans agerande. Han har också ett eget ansvar att skydda sig om han vill vara säker på att en graviditet inte ska uppstå, tex. Kondom eller avstå från sex. Kan han sprida spermier här och där då kan han ta ansvar för sina konsekvenser när någon blir gravid!
Citera
2024-05-09, 00:55
Medlem
Hur kan man diskutera sida efter sida, att blivande pappan ställs inför en omöjlig situation, när han inte vill ha barn ? Jösses! Är man ” mogen ” att ha sex så vet man att risken alltid finns. Är man i ett förhållande så blir ju barnet en kärlekskonsekvens. Vad trodde han om henne?.att hon var en allmän hora som inte har rätt att bli med barn? Vilken kvinnosyn och människosyn ! Hade han gjort en tjej från sin egen ”ras” med barn så hade han varit tvungen att gifta sig med henne.
Citera
2024-05-09, 07:49
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Diskussionen drog iväg mot mer generella diskussioner om vem som avgör om det ska göras abort, vems felet är om det uppstår en graviditet, och så vidare.

Förstör inte tråden med generella diskussioner.

/Mod
Citera
2024-05-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
https://www.na.se/2024-04-10/folj-rattegangen-om-mordet-pa-saga-20/

Har lärt mig att NA tar bort länkarna till direktrapporteringen på kvällen och visar bara upp en sammanfattning av dagens artikel, så det gäller att vara med på dagen och hålla reda på länken om man inte hinner läsa samma dag.

Jag har NA via nätet, kan läsa Stefans direktrapportering än idag. Men man får klicka runt lite, jag brukar börja med att gå in under "blåljus", hitta någon artikel, läsa den till slutet och där brukar det stå något om att följa direktrapporter.

Idag står det i NA att åklagaren vill att 22-åringen genomgår psykundersökning. Tingsrätten har inte tagit ställning till begäran.

Ps Ser att artikeln var från igår då NA skrev om åklagarens önskan. Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-05-10 kl. 07:50.
Citera
2024-05-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Jag har NA via nätet, kan läsa Stefans direktrapportering än idag. Men man får klicka runt lite, jag brukar börja med att gå in under "blåljus", hitta någon artikel, läsa den till slutet och där brukar det stå något om att följa direktrapporter.

Idag står det i NA att åklagaren vill att 22-åringen genomgår psykundersökning. Tingsrätten har inte tagit ställning till begäran.

Ps Ser att artikeln var från igår då NA skrev om åklagarens önskan. Ds

Tycker att det är märkligt att denna undersökning inte gjorts tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in