2024-08-14, 10:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
TR, Jag kände tidigt att domaren agerade känslomässigt, särskilt när rättegången var halvvägs. Under större delen av rättegången var jag närvarande, senast den 30 och 31 maj.

Jag var i domstolen på torsdagen och fredagen, den 30 och 31 Maj. När åklagaren höll sin slutplädering visade domaren stort intresse för åklagarens ord genom sitt kroppsspråk, men när advokaten talade visade domaren inget intresse alls.

För att amins advokat hade absolut ingenting att komma med genom hela beviskedjan.

Vem tror du skulle vilja och har anledning att mörda Saga och hennes ofödda barn?
Citera
2024-08-14, 13:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför genomfördes inte en noggrann utredning om vem som låg bakom den okända DNA
på bordet, de okända fingeravtrycken på lampsladden och de okända fotspåren?

Närvaron av okända fingeravtryck & fotspår och okänt DNA väcker frågor om vem eller vilka som kan ha befunnit sig i bostaden vid tidpunkten för gärningen?

Man får intrycket att man låst sig vid en misstänkt (Am*n) och inte utrett möjligheten av alternativa gärningspersoner?

Am*ns försvarsadvokat har uppmärksammat detta tidigare.

https://www.na.se/2024-04-16/forsvarsadvokaten-man-har-last-sig-vid-fel-garningsman/
Citera
2024-08-14, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vem tror du skulle vilja och har anledning att mörda S*ga?

Din fråga är riktad till en annan skribent men en hypotes går ut på att någon okänd eller flera okända personer (gängkriminella?) kan ha dykt upp för att hämta saker som 22-åringen säger sig ha förvarat åt gängkriminella i hennes bostad men sen har någon typ av bråk uppstått där BO kanske började skrika och sen urartade situationen?

Allt är givetvis en teori men har väl ändå stöd av vissa omständigheter, lägenheten var tydligen i kaos när mamman hittade henne?

Det ska tydligen också ha funnits okända fingeravtryck, okända fotspår och okänt DNA i bostaden enligt en annan skribent?

Citat:
4: Varför genomfördes inte en noggrann utredning om vem som låg bakom den okända DNA
på bordet, de okända fingeravtrycken på lampsladden och de okända fotspåren?
Citera
2024-08-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
För att amins advokat hade absolut ingenting att komma med genom hela beviskedjan.

Vem tror du skulle vilja och har anledning att mörda Saga och hennes ofödda barn?

Det största jag misstänker är att fallet inte har utretts rättvist, och att alla brott har lagts på Amin.

Åklagarens huvudsakliga mål är att få Amin dömd och att ignorera allt som kan vara till hans fördel.

Bland de vapen som användes för att mörda Saga fanns ett bord och lampsladden, pă Bordet hittades okänd DNA, okänd fingeravtryck pă lampsladden och ökänd Fotspår.
Aamin berättade att han befann sig i ett tillstånd av rädsla och var orolig för att kriminella gäng skulle skada honom och hans familj.

Det är dem jag har starka misstankar mot. Jag tror att om de spår jag har nämnt undersöks noggrant, så skulle man kunna hitta den som dödade Saga.
Citera
2024-08-14, 14:42
Medlem
Citat:
Det största jag misstänker är att fallet inte har utretts rättvist, och att alla brott har lagts på Amin.

Åklagarens huvudsakliga mål är att få Amin dömd och att ignorera allt som kan vara till hans fördel.

Bland de vapen som användes för att mörda Saga fanns ett bord och lampsladden, pă Bordet hittades okänd DNA, okänd fingeravtryck pă lampsladden och ökänd Fotspår.
Aamin berättade att han befann sig i ett tillstånd av rädsla och var orolig för att kriminella gäng skulle skada honom och hans familj. Det är dem jag har starka misstankar mot. Jag tror att om de spår jag har nämnt undersöks noggrant, så skulle man kunna hitta den som dödade Saga.

Om det skulle ligga till som du antyder, att Amin p.g.a. sitt samröre med kriminella gjorde så att hans gravida flickvän och ofödda barn mördades så borde han rimligtvis känna sån skam och skuld att han tar livet av sig. Det är ju trots allt hans fel att de är döda. Finns det överhuvudtaget någon heder inom hans religion borde han ta livet av sig. Annars förtjänar han arr ruttna bort i fängelset…
Citera
2024-08-14, 14:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det största jag misstänker är att fallet inte har utretts rättvist, och att alla brott har lagts på Am*n.

Bland de vapen som användes för att mörda S*ga fanns ett bord och lampsladden, pă Bordet hittades okänd DNA, okänd fingeravtryck pă lampsladden och ökänd Fotspår.
Aam*n berättade att han befann sig i ett tillstånd av rädsla och var orolig för att kriminella gäng skulle skada honom och hans familj.

Det är dem jag har starka misstankar mot. Jag tror att om de spår jag har nämnt undersöks noggrant, så skulle man kunna hitta den som dödade S*ga.

Det vore isåfall inte den första gången i världshistorien om man har låst sig vid fel gärningsman. Det finns flera exempel på detta i den svenska kriminalhistorien.

.

Men vad gäller Am*n så känns bevisningen otillräcklig, det finns väl inga bevis ens för att han befann sig i trapphuset eller hennes bostad vid tidpunkten för gärningen?
Citera
2024-08-14, 15:36
Medlem
Kikade lite på Amins sökordshistorik... (Aktbilaga 55 i Tilläggsprotokollet)
På vilket sätt har sökningarna INTE med heder att göra? Sökningarna är gjorde i mars/april 2023.

Några exempel:

"who has allah cursed by name"

"is it halal to cut off your kid"

"the man who went to hajj and left nothing for his family"
Citera
2024-08-14, 15:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Aamin berättade att han befann sig i ett tillstånd av rädsla och var orolig för att kriminella gäng skulle skada honom och hans familj.

Det är dem jag har starka misstankar mot. Jag tror att om de spår jag har nämnt undersöks noggrant, så skulle man kunna hitta den som dödade Saga.

Du menar dom gängkriminella som A inte på något sätt verkade gömma sig för innan mordet? Är ute på stan, jobbar, bor hemma (utan att berätta för sina närstående eller vidta några som helst säkerhetsåtgärder)?
Stor komik under rättegången när åklagaren ifrågasätter detta, och A säger att "dom vet inte var jag bor".

Dessutom: nu har det ju gått ganska lång tid sedan A berättat om dom gängkriminella och i princip pekat ut dom som skyldiga till mordet på S. Lever inte hans familj i livsfara nu? Varför har dom inte gått under jorden?
Och: vilken typ av människa är egentligen A om han är den direkta orsaken till att S och hans egna ofödde son mördas och ändå väljer att utsätta hela sin familj för risken att drabbas av samma sak - bara för att han själv inte vill sitta inlåst?
Citera
2024-08-14, 16:51
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Inte ens du själv kan tro på det du skriver!

Saga var ordningssam till skillnad från avarten Amin, hon skulle börja packa för att flytta till deras "gemensamma nya bostad" som HON fixat för framtiden och som Amin lurade i henne att dom skulle bo tillsammans i.

Finns inte en chans att avarten skulle få gömma någonting i Sagas lägenhet och dessutom var Sagas mor där så gott dagligen.

Tycker du att Amin verkade ledsen över att Saga och deras gemensamma barn var döda under rättegången?

Istället satt han där och redogjorde för alla han varit tillsammans med och hur mycket avarten ljuger med mera.
Ett äkta psykfall är vad Amin är och så beskrev också Amins lärare honom! En lärare, sug på den..

Önskar att det fanns mer än livstid att dömas för för vissa avarter!

Det som gör ont att tänka på är att han tänkte på Saga som bar hans barn som en hedning, inte värdig hans familj, han skämdes över henne inför sin mor..
Senast redigerad av Gold94 2024-08-14 kl. 17:06.
Citera
2024-08-14, 16:56
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Om det skulle ligga till som du antyder, att Amin p.g.a. sitt samröre med kriminella gjorde så att hans gravida flickvän och ofödda barn mördades så borde han rimligtvis känna sån skam och skuld att han tar livet av sig. Det är ju trots allt hans fel att de är döda. Finns det överhuvudtaget någon heder inom hans religion borde han ta livet av sig. Annars förtjänar han arr ruttna bort i fängelset…

Instämmer helt och hållet!
Citera
2024-08-14, 17:21
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Kikade lite på Amins sökordshistorik... (Aktbilaga 55 i Tilläggsprotokollet)
På vilket sätt har sökningarna INTE med heder att göra? Sökningarna är gjorde i mars/april 2023.

Några exempel:

"who has allah cursed by name"

"is it halal to cut off your kid"

"the man who went to hajj and left nothing for his family"

Tack, det där har jag missat. 👍
Citera
2024-08-14, 18:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Din fråga är riktad till en annan skribent men en hypotes går ut på att någon okänd eller flera okända personer (gängkriminella?) kan ha dykt upp för att hämta saker som 22-åringen säger sig ha förvarat åt gängkriminella i hennes bostad men sen har någon typ av bråk uppstått där BO kanske började skrika och sen urartade situationen?

Allt är givetvis en teori men har väl ändå stöd av vissa omständigheter, lägenheten var tydligen i kaos när mamman hittade henne?

Det ska tydligen också ha funnits okända fingeravtryck, okända fotspår och okänt DNA i bostaden enligt en annan skribent?
Fingeravtrycken på bordet var från Sag*s halvbror när han nån gång fikade där ,så då är det utrett i vilket fall ,det har kollats upp !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in