Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-09, 19:59
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Så jävla klantigt, måste väl vara största missen hittills i år eller?
Verkar inte ens som att de upptäckt det själva, hittar inget om det på nätet...
Jo, de vet nog om det. Någon skrev om det i en kommentar på Robinsons insta. En kommentar som snabbt togs bort.
2024-05-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RE3dstar
1, 2 och 3, varför är dessa dina topp fyra?
Du har rätt. Här är den senaste upplagan av topplistan.

1. PÅL
2. Robble
3. Olivia
4. Zayera
2024-05-09, 20:05
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Självklart var det ett klassiskt rasistkort som Rooble kom dragandes med och det var även oerhört väntat. Hur kan man ens vara förvånad?
Robble kan spela "en skön kille" men i grunden finns hela tiden ränderna kvar, så som de alltid gör.
Du kan ta blatten från orten men inte orten från blatten... Se bara på Zlatan, det är samma sak där.
De kan försöka hålla en fasad, försöka vårda sitt språk och försvenska sig, sen - vid minsta lilla prövning - så börjar det spåra.
Vi såg det när Robble förlorade sin tävling, när han inte fixade att göra upp eld. Blatten kom fram direkt; aggressiv och med ortensvenska "käften bre". Likaså mot Marcus, aggressiv, konfrontativ, direkt hotfull och "håll käften bre".
Sen rasistkortet och snack om att vara "privilegierad"...
Robble, som själv inkvoterats - och avlönas - av kommunens soc-tjänst för att snacka med blattar på blattars vis ska inte snacka om privilegier. Han hade inte blivit anställd utan utbildning inom kommunen utan sin hudfärg.

Håller helt med dig. Och de tar med sig den aggressivitet som har förstört deras länder. Se bara vad som händer idag i Sverige, flest bomber i ett land som inte är i krig. Och vilka bombar?

Så det är intressant när man ser aggressiviteten ligga så nära under ytan.

Och Marcus kan inte hålla sina känslor i schack, så priviligerad han än är. Det finns hyreshus på Lidingö och han kan ha en firma som knappt går runt så bara för att han bor där betyder inte per automatik att han bor i lyx. Det enda som avgör är väl årsinkomsten. Och den var rätt hög vill jag minnas så det stämmer nog att han är välbeställd. Men är man egenföretagare och tjänar bra med pengar så ligger det också hårt arbete bakom oftast.
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-09 kl. 20:08.
2024-05-09, 20:11
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ja, nu är vi här igen... Inte särskilt oväntat.

En svart bög (Ken) kan nedsättande säga "not the white tears" till en gråtande, mobbad vit kvinna och komma undan med det.
En latinsk bög (Chris) kan återkommande kalla en kvinnlig deltagare för nedsättande termer som falsk fitta och bitch.
Som bög kombinerat med utländskt ursprung så är man untouchable tydligen.

En vit man kan inte säga negress (Peter) eller lappjävel (Charlie).
Sådan är logiken på TV4/produktionsbolaget.

Du har så rätt. Vilket i sig är riktigt tragiskt i dagens Sverige...
2024-05-09, 20:12
Medlem
Vem vann dagens tävling av Pål å Robbl?
2024-05-09, 20:29
Medlem
sirsia0s avatar
Jag tycker det har varit en intressant säsong i år med riktiga original och man har sluppit mobbningen, riktig usel mobbning alltså. Folk har i stort sett betett sig anständigt mot varandra även om det funnits riktiga rötägg som tabbat sig emellanåt.

Det som jag bär med mig i hjärtat är lag syds fina lag- och kompisanda och Alex generositet i Gränslandet. Roligt att flera fick vänner för livet i ett program som går ut på att spela mot varandra och få ut varandra. Och intressant med alla avhopp, undrar om det beror på casting och att de själva inte sökt till programmet? Och är det nåt vi får fortsätta se framöver?

Så för mig har det varit en givande säsong, och speciellt kul att få bevittna Pelles förfinade strategier.

Nu är det bara en vecka kvar i princip av svenska Robinson och som tur är så har man Australian Survivor att fortsätta titta på
2024-05-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Du har så rätt. Vilket i sig är riktigt tragiskt i dagens Sverige...

Ändå gör ni ju precis det han beskrev i sina argument...
2024-05-09, 21:28
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ändå gör ni ju precis det han beskrev i sina argument...

Vilka "NI" tänker du på?
2024-05-09, 21:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jo, de vet nog om det. Någon skrev om det i en kommentar på Robinsons insta. En kommentar som snabbt togs bort.

Ok, fast det brukar ju även uppmärksammas i typ Aftonbladet osv också och TV4 måste då komma med ett uttalande. Så har ej skett än vad jag kan se...
2024-05-09, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Vilka "NI" tänker du på?
Alla medelålders vita män. Vi bär en kollektiv skuld till alla färgade för alla oförrätter från slavhandeln till dags dato. Utöver det så har vi givetvis även skulden till alla jordens kvinnor som vi förtryckt sedan tidernas begynnelse. Klimatförändringarna är så klart vårt fel också, inte att förglömma.

Det är ändå lite tur att Roooble inte är en kvinna och en pingvin från de smältande polarisarna, för då jävlar hade han verkligen varit diskriminerad på alla plan. Nu är det bara synd om honom för att hans föräldrar hamnade i ett rasistiskt land när de flydde krig och elände.
2024-05-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
https://www.tv4play.se/klipp/876d513c80fc9a8a0fc0
Borttaget!
2024-05-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tycker det har varit en intressant säsong i år med riktiga original och man har sluppit mobbningen, riktig usel mobbning alltså. Folk har i stort sett betett sig anständigt mot varandra även om det funnits riktiga rötägg som tabbat sig emellanåt.

Det som jag bär med mig i hjärtat är lag syds fina lag- och kompisanda och Alex generositet i Gränslandet. Roligt att flera fick vänner för livet i ett program som går ut på att spela mot varandra och få ut varandra. Och intressant med alla avhopp, undrar om det beror på casting och att de själva inte sökt till programmet? Och är det nåt vi får fortsätta se framöver?

Så för mig har det varit en givande säsong, och speciellt kul att få bevittna Pelles förfinade strategier.

Nu är det bara en vecka kvar i princip av svenska Robinson och som tur är så har man Australian Survivor att fortsätta titta på

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Borttaget!
Tur att man hann se vovven åka ut med nosen före.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in