Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Den som castat deltagare till säsongen förtjänar löneförhöjning, håll hårt i den guldklimpen.
Minst 10 år sedan jag inte avskydde långt över hälften av deltagarna från start och runt 95% när finalveckan drog igång vilket resulterar i att jag fortfarande kollar på alla avsnitt i denna upplaga.
Ingen har varit för tjock, för mager, för gammal, för svag eller för ung för att orka med. Starkt gäng, få eller inga gnällspikar.
Jag tycker, och tyckte redan tidigt, att de flesta är direkt osympatiska, framförallt på tjejsidan och hade därför svårt att ta mig igenom i början när det var uppdelat i tjejer vs killar. Den värsta typen av tjejer i grupp... olidligt (och det säger jag som tjej själv).
Sen har även killarna i grupp varit olidliga till viss del också med överdrivna känslor, tonvis med tårar över sina barn och familjer samt den där överdrivna föreläsar-mentaliteten gällande manligt beteende som Mark och Marcus stått för.
Överhuvudtaget hela grupp-mentaliteten som rådde i år har jag oerhört svårt för... Att alla måste foga sig över vad "gruppen" bestämt, med eller utan konsensus. (som när alla blev förbannade för att Pål gick och letade efter immuniteter när Olivia mådde dåligt eftersom gruppen "bestämt" att man skulle vänta tills nästa dag.)
Så nej tack, hoppas på en bättre mix av karaktärer nästa gång.