Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-09, 19:09
Medlem
Exonph's instastory

2024-05-09, 19:09
Medlem
Såg precis (3 dagar sedan nu men...:P) ett avsnitt över axeln på min fru och blev så förvånad att jag var tvungen att skapa ett konto och in och skriva här:

Där ser jag en person jag arbetat med. För att komma till kritan direkt -

Han arbetade på en skola där han visade minderåriga flickor en video på när han hade sex med en kvinna (som det spekulerats om huruvida hon också var minderårig). Vet inte om jag får säga vem utan att detta inlägg raderas så avstår från det.

Men att han kvoterats in i Robinson är helt sjukt... en vidrig person som skröt om de störda saker han och hans kompisar gjorde. Trodde han fan satt inne. Men han kan inte ha blivit dömd efter händelsen med flickorna tydligen. Jag lämnade den skolan innan det hela hade spelats ut och vet inte i detalj vad som blev av med det.
Senast redigerad av CALLEBELLMAN 2024-05-09 kl. 19:16. Anledning: Klickade skicka utan att mena det.
2024-05-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Haha vad fan babblar Marcus om? Börjar snacka om grejer som Pål gjort när Markus inte ens varit med och säger att det skapar en enorm frustration hos honom. Varför bryr han sig? Fattar verkligen inte..

Hur löser helt med. Blir tokig. Vad håller han ens på med? Någon form av uppfostran?
2024-05-09, 19:25
Medlem
Alex?
2024-05-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CALLEBELLMAN
Såg precis (3 dagar sedan nu men...:P) ett avsnitt över axeln på min fru och blev så förvånad att jag var tvungen att skapa ett konto och in och skriva här:

Han arbetade på en skola där han visade minderåriga flickor en video på när han hade sex med en kvinna (som det spekulerats om huruvida hon också var minderårig). Vet inte om jag får säga vem utan att detta inlägg raderas så avstår från det.

Men att han kvoterats in i Robinson är helt sjukt... en vidrig person som skröt om de störda saker han och hans kompisar gjorde. Trodde han fan satt inne. Men han kan inte ha blivit dömd efter händelsen med flickorna tydligen. Jag lämnade den skolan innan det hela hade spelats ut och vet inte i detalj vad som blev av med det.

Vilka har vi som har arbetat på skola av deltagarna?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...alla-deltagare

Ingen vad jag kan se, men personen har kanske bytt spår?
2024-05-09, 19:27
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CALLEBELLMAN

Hm, tror ni på det här? Idag är det den 9 maj och kontot är skapat i april...
2024-05-09, 19:28
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Den som castat deltagare till säsongen förtjänar löneförhöjning, håll hårt i den guldklimpen.

Minst 10 år sedan jag inte avskydde långt över hälften av deltagarna från start och runt 95% när finalveckan drog igång vilket resulterar i att jag fortfarande kollar på alla avsnitt i denna upplaga.

Ingen har varit för tjock, för mager, för gammal, för svag eller för ung för att orka med. Starkt gäng, få eller inga gnällspikar.

Jag tycker, och tyckte redan tidigt, att de flesta är direkt osympatiska, framförallt på tjejsidan och hade därför svårt att ta mig igenom i början när det var uppdelat i tjejer vs killar. Den värsta typen av tjejer i grupp... olidligt (och det säger jag som tjej själv).

Sen har även killarna i grupp varit olidliga till viss del också med överdrivna känslor, tonvis med tårar över sina barn och familjer samt den där överdrivna föreläsar-mentaliteten gällande manligt beteende som Mark och Marcus stått för.

Överhuvudtaget hela grupp-mentaliteten som rådde i år har jag oerhört svårt för... Att alla måste foga sig över vad "gruppen" bestämt, med eller utan konsensus. (som när alla blev förbannade för att Pål gick och letade efter immuniteter när Olivia mådde dåligt eftersom gruppen "bestämt" att man skulle vänta tills nästa dag.)
Så nej tack, hoppas på en bättre mix av karaktärer nästa gång.
2024-05-09, 19:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Totalhaveri av Markus att hålla den där skenrättegången mot Pål..noll fingertoppskänsla,nästa ö Markus hamnar på måste bli Lidingö.
Marcus öste på med allt agg han samlat på sig under hela sin tid där och framstod som en total rättshaverist vilket är en bedrift med tanke på att Pål var den som låg på minus i de flestas ögon...
2024-05-09, 19:39
Medlem
Marcus Håkansson är en såååå stor looser. Man kan inte komma in i en grupp och snacka på så som han gjorde! Han tror han är en ledare, men ingen bryr sig ett skit eller lyssnar på vad han säger.
2024-05-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfaBertila
Hur löser helt med. Blir tokig. Vad håller han ens på med? Någon form av uppfostran?
Han tror sig vara en ledare, men kan inte känna igen att inge lyssnar på honom...
2024-05-09, 19:45
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Inte direkt något genidrag av Marcus att börja blanda in andra deltagares privatliv och snacka om hur de kommer se ut i TV. Låter nästan som någon slags hederskultur. ”Beblanda er inte med honom för då kommer ni dömas ut av samhället sen”. Och vad ska han springa och låta käften glappa som en kärring hos Olivia för? Varför fattar ingen att hon inte bryr sig ett skit om att Pål förstörde hennes omsorgsfullt förberedda mat och letade immunitet trots att hon låg sjuk? Hon borde kanske ha reagerat med mer ryggrad, men nu skiter hon i vilket och hur mycket det forna lag syd än försöker skitsnacka kommer inte det påverka hennes lojalitet ett skvatt.

Rooble är dock också patetisk som dras rasistkortet, precis såsom alla generationers invandrare i Sverige lärt sig i dag ett att man ska göra för att vinna eventuella konflikter direkt. Drar man upp ”jag är svart, du är vit och privilegierad” även när det har noll med saken att göra blir motdebattören ofta så rädd att man vinner på walkover. Marcus fortsatte åtminstone stå på sig trots den barnsliga och överspelade metoden, och det ska han i alla fall ha heder för. Rooble har en riktigt äcklig karaktär, och det är där skon klämmer; hans hudfärg är däremot inte ett dugg intressant.
2024-05-09, 19:46
Medlem
Spännande tävling de avslutades med. Vem man än höll på av pål eller Pelle så hoppades man sista bollen skulle stanna. Tråkigt för Simone som kom topp 3 men inte blev filmad hur de gick för henne. De var som att hon inte var med och tävlade, bara lekte i bakgrunden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in