2024-05-06, 15:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vet inte hur mkt du läst, men han påstår då att han vart me den vännen under natten. Väldigt diffust men av vikt definitivt att vännen vittnar. Men han är inte där

Är det Am*r Dhug*msssa (*i,o) som uteblivit?
Han var inledningsvis även misstänkt.
Citera
2024-05-06, 16:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vet inte hur mkt du läst, men han påstår då att han vart me den vännen under natten. Väldigt diffust men av vikt definitivt att vännen vittnar. Men han är inte där

Tack jag har läst hela FUP:en som jag alltid gör men det hindrar inte mig från att presentera alternativa hypoteser och möjliga händelseförlopp.

Om pojkvännen påstår att han var med den där vännen den aktuella natten så får man väl ta detta på allvar för har han alibi så kan han inte befunnit sig i bostaden vid tidpunkten för S*gas död?

Pojkvännen har under alla månader av förhör dessutom sagt att han är oskyldig, det finns väl ingenting som överhuvudtaget pekar på att han ville beröva S*aga livet?

Att han sen inte ville axla rollen som förälder är nåt helt annat.
Citera
2024-05-06, 17:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jo det går att utesluta därför att ingen okänd DNA fanns på S*ga, lampsladden eller bordet.

Men bara för att man inte hittar någon okänd DNA på exempelvis lampsladden eller bordet så betyder inte det att det går att utesluta en alternativ gärningsperson som i teorin kan ha använt exempelvis handskar. I vanlig ordning resonerar du som en vattenbuffel, du måste väl ändå kunna skissa på alternativa hypoteser här? Du köper nästan alltid åklagarens teorier av någon märklig anledning?

Citat:
S*gas och Am*ns DNA återfanns både på insidan och utsidan av de handskar som hittades i hans bil.

Är Expressen din källa? Detta betyder samtidigt inget för hans eventuella inblandning i hennes död, S*ga och pojkvännen har säkert träffat varandra hundratals gånger. Skillnad vore om de aldrig hade träffats innan tidpunkten för gärningen.
Logik är inte din starka sida märker man.

Citat:
Du kan inte citera Aftonbladet som källa till förundersökningen.

Tack men jag citerar vilka källor jag vill, det är inte upp till dig att bestämma. Däremot kan man ifrågasätta om du överhuvudtaget läst hela FUP i det aktuella fallet.
Citera
2024-05-06, 17:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du vill kanske misstänkliggöra honom med precis som du har försökt misstänkliggöra pojkvännen med totalt vansinniga insinuanta påståenden om att han kan vara skyldig till våldtäkt trots att han enbart är åtalad för mord.
Citera
2024-05-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu gick teorin ut på att hon slutade att ta p-pillren fast hon sa att hon tog dom, allt för att bli gravid och kunna knyta ett hårdare band till pojkvännen.

Helt uppenbart har hon velat ha barn, pojkvännen ville dock inte bli förälder.

Pojkvännen är dessutom ung och relativt oerfaren och litade kanske på henne vad gäller p-pillren? Du kan väl inte skuldbelägga honom för det?

Relativt oerfaren, med vad? Tycker han verkar ha knullat sig fram bland tjejer i den här stan rätt så bra. Och eftersom han dessutom ljuger så mycket själv så borde han vara ganska väl medveten om att andra kan ljuga också.
Han är vuxen, tillräckligt gammal för att både rösta, gå på systemet/krogen, ha körkort, jobb, MÖRDA mm Ska han då inte kunna ta ansvar för att trä en kondom på pillesnopppen om han inte vill bli farsa. Nej han blev lurad av att hon åt p-piller buhu ! Den biten är det ju ingen som köper.
Citera
2024-05-06, 18:05
Medlem
Citat:
Tack jag har läst hela FUP:en som jag alltid gör men det hindrar inte mig från att presentera alternativa hypoteser och möjliga händelseförlopp.

Om pojkvännen påstår att han var med den där vännen den aktuella natten så får man väl ta detta på allvar för har han alibi så kan han inte befunnit sig i bostaden vid tidpunkten för S*gas död?

Pojkvännen har under alla månader av förhör dessutom sagt att han är oskyldig, det finns väl ingenting som överhuvudtaget pekar på att han ville beröva S*aga livet?

Waaaaaow vilken planet tillhör du?

Vet du inte hur en utredning fungerar öht? Klart som fan att utredarna kollar upp eventuella alibi.

Jag vet inte riktigt om du är dum eller bara spelar men det är ju en del som pekar på att han inte ville att Saga skulle leva, jag vet inte om du missat att hon var gravid och hans familj skulle aldrig acceptera det.

Det fullständigt brinner i huvudet när man läser dina inlägg, i denna tråden men även i andra
Citera
2024-05-06, 18:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Relativt oerfaren, med vad? Tycker han verkar ha knullat sig fram bland tjejer i den här stan rätt så bra.

Man kan nästan ana en avundsjuka hos dig? Jag menade samtidigt givetvis att pojkvännen verkar inte ha förstått att vissa kvinnor kan använda en graviditet som en metod att binda sin partner till sig. Han kan alltså ha varit oerfaren vad gäller detta.

Citat:
Och eftersom han dessutom ljuger så mycket själv så borde han vara ganska väl medveten om att andra kan ljuga också. .

Du tror alltså att han misstänkte att hon ljög om p-pillren bara för att han själv ljög då och då? Låter inte det väldigt osannolikt? Han ville ju inte bli förälder, har du glömt det?

Citat:
Han är vuxen, tillräckligt gammal för att både rösta, gå på systemet/krogen, ha körkort, jobb, mörda mm .

Fast nu är han väl än så länge bara åtalad för mord?

Citat:
Ska han då inte kunna ta ansvar för att trä en kondom på pillesnopppen om han inte vill bli farsa. Nej han blev lurad av att hon åt p-piller Den biten är det ju ingen som köper.

Men om hon sa att hon åt p-piller så kanske han ansåg att det var lika med grönt ljus? Han var kanske lite väl naiv där?

Du kan ju inte sitta där som en gammal moraltant och uppmana folk att dom ska använda kondom men skulle någon råka bli med barn så får dom alltså skylla sig själva om dom ska bli förälder ofrivilligt?

Är inte det upplägget som gjort för att skapa konflikter? I det aktuella fallet så var väl detta själva huvudanledningen till deras konflikt?
Citera
2024-05-06, 18:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Du har helt klart inte läst FUPen eller i vart fall inte förstått vad du läst.
Det finns en hel del indicier som pekar på att han ville beröva Saga livet, och en hel del tekniska bevis som pekar på att han faktiskt gjorde det.
Men i din värld är det kanske helt normalt att man ber en kompis om att sparka en gravid flickvän i magen? Eller trycker ner hennes nacke med behandskade händer så hon inte får luft, efter att ha avsatt in sperma i hennes trosor, och avslutar med att trycka en bordsskiva av marmor över henne?

Hade du haft koll på juridiken så hade du känt till att åklagaren inte får lov att väcka åtal om inte gärningen bedöms vara styrkt bortom rimligt tvivel.

Citat:
Men bara för att man inte hittar någon okänd DNA på exempelvis lampsladden eller bordet så betyder inte det att det går att utesluta en alternativ gärningsperson som i teorin kan ha använt exempelvis handskar. I vanlig ordning resonerar du som en vattenbuffel, du måste väl ändå kunna skissa på alternativa hypoteser här? Du köper nästan alltid åklagarens teorier av någon märklig anledning?
Vattenbuffel kan du vara själv. Du gör dig bara till mer åtlöje med dylikt trams.

Nu går det ju inte till som du påstår, vilket du hade vetat om du satt dig in i juridiken, att åklagaren har ”en teori.”

Förundersökningen är en produkt av uppemot 50 poliser och sakkunniga som sammanställer fakta och vittnesmål om vad som hänt. Åklagarens roll är att objektivt ta ställning till om utredningen ger tillräckligt stöd för att en brottslig gärning begåtts. Åklagaren beaktar givetvis också uppgifter som talar i andra riktningen. Specifikt så måste hen undersöka alternativa förklaringar som den misstänkte för fram, vilket det lagts stor energi på i det aktuella fallet.
Jag sätter stor tilltro till detta arbete, eftersom det är grundligt gjort av personer med stor kompetens på området.
Jämfört med detta väger dina ogrundade spekulationer fjäderlätt.
Det är helt okej att ställa alternativa hypoteser om man underbygger dem med en saklig analys av fakta. Men det är du för lat eller okunnig för. Fan vet vilket.

Citat:
Är Expressen din källa? Detta betyder samtidigt inget för hans eventuella inblandning i hennes död, S*ga och pojkvännen har säkert träffat varandra hundratals gånger. Skillnad vore om de aldrig hade träffats innan tidpunkten för gärningen.
Vad gör dig mer kvalificerad än forensikerna på NFC att bedöma hur DNA normalt avsätts på arbetshandskar? Varför fanns det omfattande DNA-spår från både Saga och Am*n fanns i greppområdet på handskarna? Varför blev Am*n så ställd när polisen konfronterade honom med fyndet av handskarna?
Varför fanns hans skoavtryck i lägenheten?
Osv.

Citat:
Du vill kanske misstänkliggöra honom med precis som du har försökt misstänkliggöra pojkvännen med totalt vansinniga insinuanta påståenden om att han kan vara skyldig till våldtäkt trots att han enbart är åtalad för mord.

Du tillskriver mig utsagor som bara finns i din förvirrade hjärna. Att vännen var misstänkt inledningsvis framgår av FUPen som du alltså uppenbarligen inte läst eller förstått.
Jag har heller inte påstått att det skett en våldtäkt. Det är du som har vansinniga problem med läsförståelsen och logiken.

Jag har bara ifrågasatt att du är tvärsäker på att det inte skett en våldtäkt. Du är nämligen tvärsäker på en massa saker som du inte har någon som helst täckning för. Och som vanligt står du med skägget i brevlådan.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-05-06 kl. 18:56.
Citera
2024-05-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Mohamedamin har dödat Saga Forsgren Elneborg genom att kväva och strypa henne medelst tryck mot hennes hals med påverkan på luftstrupen och huvudets blodförsörjning.
Mohamedamin har därvid utövat våld dels mot hennes rygg och nacke genom hårt tryck över nacken och ryggen där ansikte, halsen och överkroppen pressats ned mot underliggande yta, dels mot hennes hals genom kraftigt varaktig tryck mot halsen med eller mot ett långsmalt föremål eller kant/detalj av större trubbigt föremål och hårt tryck som av grepp/tryck med fingrar.
Av våldet har hon även bl.a. orsakats hud-, underhud- och/eller mjukdelsblödningar på bålen, i ansiktet, på huvudet, i nacken och på halsen, brott på struphuvudets ringbrosk och hudavskrapningar.

Mohamedamin begick gärningen med uppsåt och helt eller i vart fall delvis för att bevara och/eller återupprätta sin egen och/eller sin familjs och släkts heder.

Döm snorungen hårt och sedan utvisa honom till Somalia där han hör hemma med sin hederskultur.

Ja, vi måste kunna utvisa invandrare som inte respekterar oss, men det sker väl inte under min livstid. Så trött på att läsa om alla dessa självgoda klanmedlemmar som får straff efter straff men aldrig verkar sitta av tiden… all tid har väl konsumerats i häktet.
Kan det bli livstid… vågar jag hoppas?!
Citera
2024-05-06, 19:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
[/b]

Ja, vi måste kunna utvisa invandrare som inte respekterar oss, men det sker väl inte under min livstid. Så trött på att läsa om alla dessa självgoda klanmedlemmar som får straff efter straff men aldrig verkar sitta av tiden… all tid har väl konsumerats i häktet.
Kan det bli livstid… vågar jag hoppas?!

Den aktuella invandraren har dubbelt medborgarskap så under nuvarande lagstiftning kan han inte utvisas.
Men livstids fängelse finns definitivt på kartan i detta fall.
Själv tippar jag på 18 år, men skulle inte bli förvånad eller missnöjd om han får livstid.

Angående klaner kan jag tipsa om de två Somaliaexperterna som uttalar sig i FUPen.
Jag hade en felaktig bild av vad dessa klaner är. Det är inte som släkter utan betydligt större grupper typ som om alla närkingar skulle tillhört en och samma klan.
Och tydligen håller man redan på klantillhörighet genom efternamnen.
Blir kan utesluten ur klanen är det mycket allvarligt, ungefär som om en närking på medeltiden blev skickad över gränsen till Götaland som fredlös.
Helt absurt att detta finns i världen år 2024.
Citera
2024-05-06, 20:25
Medlem
Citat:

Exakt! Polisen jagar han för delgivning.. står på NA plus
Citera
2024-05-06, 20:28
Medlem
Jag följer fallet flitigt, inte velat gå på rättegången men funderar på nästa tillfälle. Vill se Am*n ansikte live!

Han verkar ju visa noll känslor.

Oavsett tror jag han är rökt, även om de väldigt invecklat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in