2024-05-06, 14:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Givetvis hade Am*n berättat för polisen om han hade minsta misstanke om att S*ga slutat ta P-piller eftersom det skulle ha talat till hans fördel. Han har lämnat en mycket detaljerad redogörelse för omständigheterna kring då hon blev gravid.

Pojkvännen är ung och oerfaren, han har troligtvis inte ens tänkt tanken att kvinnor kan sluta att ta p-piller just för att de planerar att bli gravida. Återigen märks det att du har absolut noll erfarenhet av kvinnor och hur de ibland fungerar och resonerar.

En teori kring detta kan vara att S*ga ville knyta ett hårdare band till pojkvännen genom att bli gravid?

Troligtvis ville hon inte förlora honom. Detta beslut har sen orsakat den konflikt de sen haft kring graviditeten.

Citat:
Inget som hade någon som helst koppling till brottet. I trapphuset fanns, helt förväntat, DNa från okänd.

Det går fortfarande inte att utesluta att det okända DNA:at i bostaden kan tillhöra en alternativ gärningsperson.

Citat:
Hur kan du vara säker på det? Att han inte är åtalad för våldtäkt betyder bara att ingen polisanmält honom för våldtäkt.

Pojkvännen är åtalad för mord, han är just nu INTE åtalad för vare sig våldtäkt, fortkörning eller allmänfarlig ödeläggelse.

Så vi kan nog alla vara rätt säkra på att du har fel som vanligt.
Citera
2024-05-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Har du lust att länka? Hittar tyvärr inte.
https://www.na.se/2024-04-10/folj-rattegangen-om-mordet-pa-saga-20/
man måste dock betala, men det handlar om typ 19kr i 2 månader, sen kan man säga upp det. värt varenda öre, tycker NA rapporterar bäst och mest rättvist, och inte lämnar ut viktiga detaljer som aftonbladet och svt
Citera
2024-05-06, 14:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
normalbegåvade killar använder kondom oavsett ifall tjejen säger att hon tar p-piller och om man inte vill bli farsa

Fast nu gick teorin ut på att hon slutade att ta p-pillren fast hon sa att hon tog dom, allt för att bli gravid och kunna knyta ett hårdare band till pojkvännen.

Helt uppenbart har hon velat ha barn, pojkvännen ville dock inte bli förälder.

Pojkvännen är dessutom ung och relativt oerfaren och litade kanske på henne vad gäller p-pillren? Du kan väl inte skuldbelägga honom för det?
Citera
2024-05-06, 14:10
Medlem
Vad händer om man inte blir delgiven & inte dyker upp som vittne?
Citera
2024-05-06, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är inte min teori utan det är åklagarens.
Läs stämningsansökan för helvete. .

Har du aldrig några egna teorier? ☺️

Du verkar köpa åklagarens teorier med hull och hår, kan du inte tänka själv någon gång?

Citat:
Du är ute och cyklar. Alla de där invändningarna motbevisas av förundersökningen. Varenda en.

Då kan väl du rada upp alla dessa bevis som pekar på att ingen annan person kan ha befunnit sig i bostaden, ofta hänvisar du till FUP men du verkar samtidigt inte läsa förundersökningarna grundligt?
Citera
2024-05-06, 14:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vad händer om man inte blir delgiven & inte dyker upp som vittne?

Man blir hämtad av polisen eller så får man betala vite.

Vilken person i det aktuella fallet åsyftas?
Citera
2024-05-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man blir hämtad av polisen eller så får man betala vite.

Vilken person i det aktuella fallet åsyftas?
Den personen som skulle gett han alibi!

Väldigt intressant.. det blir väl till 22 åringens nackdel om han inte kommer?
Citera
2024-05-06, 14:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Den personen som skulle gett han alibi!

Väldigt intressant.. det blir väl till 22 åringens nackdel om han inte kommer?

Tack, det där låter mycket intressant!

Det finns alltså en person som kan ge pojkvännen alibi?

Vi kan även beakta detta.

"Jag älskade S*ga och vårt gemensamma barn och har aldrig haft några tankar, idéer eller planer på att ha ihjäl S*ga. Våld ligger inte i min natur. Jag har absolut inte mördat S*ga.

Han och hans försvarsadvokat menar att gärningsmannen måste vara någon annan.

22-åringen har påstått att han förvarade saker åt kriminella i S*gas lägenhet och att det kan ha lett till mordet. Han påstår även att S*ga ska ha vetat om att han förvarade sakerna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MPxmW/sagas-pojkvan-nekar-till-mordmisstankarna-i-rattegangen

Om allt detta stämmer så borde det inte gå att utesluta att någon helt annan person kan ha befunnit sig i bostaden och strypt S*aga?
Citera
2024-05-06, 14:59
Medlem
Citat:

"Jag älskade S*ga och vårt gemensamma barn och har aldrig haft några tankar, idéer eller planer på att ha ihjäl S*ga. Våld ligger inte i min natur. Jag har absolut inte mördat S*ga.

22-åringen har påstått att han förvarade saker åt kriminella i S*gas lägenhet och att det kan ha lett till mordet. Han påstår även att S*ga ska ha vetat om att han förvarade sakerna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MPxmW/sagas-pojkvan-nekar-till-mordmisstankarna-i-rattegangen

Om allt detta stämmer så borde det inte gå att utesluta att någon helt annan person kan ha befunnit sig i bostaden och strypt S*aga?

men snälla du. läs fupen. och sluta gagga
Citera
2024-05-06, 15:01
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Jo det går att utesluta därför att ingen okänd DNA fanns på Saga, lampsladden eller bordet.
Sagas och Am*ns DNA återfanns både på insidan och utsidan av de handskar som hittades i hans bil.

Du kan inte citera Aftonbladet som källa till förundersökningen. Det där har jag berättat för dig tidigare i andra trådar. Så jävla tröttsamt att du inte förstår skillnaden mellan olika källor.
Får jag fråga varför du har så svårt att läsa i FUPen? Är det så att du inte vet hur man gör för att ladda ner FUPen, eller spelar du bara dum?
Citera
2024-05-06, 15:35
Medlem
Letrangeres avatar
Mohamedamin har dödat Saga Forsgren Elneborg genom att kväva och strypa henne medelst tryck mot hennes hals med påverkan på luftstrupen och huvudets blodförsörjning.
Mohamedamin har därvid utövat våld dels mot hennes rygg och nacke genom hårt tryck över nacken och ryggen där ansikte, halsen och överkroppen pressats ned mot underliggande yta, dels mot hennes hals genom kraftigt varaktig tryck mot halsen med eller mot ett långsmalt föremål eller kant/detalj av större trubbigt föremål och hårt tryck som av grepp/tryck med fingrar.
Av våldet har hon även bl.a. orsakats hud-, underhud- och/eller mjukdelsblödningar på bålen, i ansiktet, på huvudet, i nacken och på halsen, brott på struphuvudets ringbrosk och hudavskrapningar.

Mohamedamin begick gärningen med uppsåt och helt eller i vart fall delvis för att bevara och/eller återupprätta sin egen och/eller sin familjs och släkts heder.

Döm snorungen hårt och sedan utvisa honom till Somalia där han hör hemma med sin hederskultur.
Citera
2024-05-06, 15:37
Medlem
Citat:

Vet inte hur mkt du läst, men han påstår då att han vart me den vännen under natten. Väldigt diffust men av vikt definitivt att vännen vittnar. Men han är inte där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in