2024-06-06, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Han var misstänkt för att ha hjälpt Am*n under en period i utredningen.
Misstanken lades ner när han började berätta och det stod klart att han troligen inte visste varför Am*n ville ha ut honom på biltur mitt i natten.
Troligen blev han lurad att hjälpa till.

Återstår att se om han blir åtalad för att ha uteblivit från rättegången.

Efter vad jag uppfattat så fick de inte tag på honom för delgivning (trots många försök). Isf blir det väl svårt att åtala honom för något?

Han hade sagt upp lgh och lär inte ha varit på jobbet... då hade de hittat honom. Skulle inte förvåna mig om han lämnat landet.
Citera
2024-06-06, 07:42
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu avsågs tingsrättens dom som verkar vara styrd av känslor?
Så du känner att när tingsrätten med beaktande av den solida tekniska bevisföringen dömer den korkade kaosnegern för mord så är de känslostyrda medan vilda fabler om gängkriminella som antagligen bara existerar i GM:s fantasier ska föreställa fakta ???

Citat:
Såg förresten på nyheterna att 22-åringen vill överklaga domen.
Man kan sammanfatta hans utsagor ganska enkelt :
"Det var inte jag !!! Och förresten var det inte meningen!!"

Citat:
Hur ställer du dig till att fallet baxas upp i hovrätten?
Slöseri med skattepengar .
Citera
2024-06-06, 08:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Han kan ju i alla fall trösta sig med att hans heder har bevarats, medan han räknar, minuter, timmar, dagar och år.
Citera
2024-06-06, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Domaren👎

Har du fortfarande inte förstått att det är flertalet personer som bestämmer hur domen ska bli?

Nu har 22-åringen berättat att hans kompis kan ge honom alibi... varför inte ge "tummen ner" för kompisen som sviker och bara håller sig borta från rättvisan?

Ska sanningen fram här så har "kompisen" inget alibi för A, han var förmodligen bara "barnvakt" till A.s telefon under ett par timmar på natten.
Citera
2024-06-06, 10:02
Medlem
Crerands avatar
Bra dom. Yrkades det inte på utvisning?
Citera
2024-06-06, 10:06
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Bra dom. Yrkades det inte på utvisning?
Nej. Pga att han är svensk medborgare sen 2016. Tyvärr kan man inte bli utvisad då, än…
Citera
2024-06-06, 10:13
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Nej. Pga att han är svensk medborgare sen 2016. Tyvärr kan man inte bli utvisad då, än…

Misstänkte det. Behövs en lagändring så medborgarskap kan återkallas för grova brottslingar och de som felaktigt fått medborgarskap.
Citera
2024-06-06, 10:36
Medlem
Citat:
Har du läst FUP nu?

Domen var väl vad man kunde förvänta sig men hovrätten brukar ställa högre krav på bevisningen så utfallet kan bli ett helt annat där.

Tingsrätten verkar ha uteslutit möjligheten av alternativa gärningsmän?

Jag ska läsa domen så fort tillfälle ges. Du Kattentufsan borde göra detsamma, var inte lat nu.

"Moh*med*min och hans försvarsadvokat menar att gärningsmannen måste vara någon annan.

Men åklagaren menar att det är utrett att alternativa gärningsmän är helt uteslutna och Örebro tingsrätt delar den uppfattningen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAgWXq/22-aring-misstanks-ha-hedersmordat-gravida-saga-i-dag-faller-domen

Sluta med ditt dj.a tjat om att jag inte har läst FUP.

Hade du själv läst FUP så hade du sett dörren redan där,och inte behövt ställa alla frågor som du ställt i tråden.
Inte i något inlägg har du citerat något direkt från FUP:et.

Ps Bara så du vet, jag kommer inte att svara mer på dina oändligt tjata inlägg i tråden. DS
Citera
2024-06-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata

men det går att ändra på. Sen måste hans föräldrar åtalas för anstiftan till mord också.
Citera
2024-06-06, 11:40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Misstänkte det. Behövs en lagändring så medborgarskap kan återkallas för grova brottslingar och de som felaktigt fått medborgarskap.
Felaktigt fått medborgarskap är ju alla som kommit 20 sista åren.
Citera
2024-06-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
men det går att ändra på. Sen måste hans föräldrar åtalas för anstiftan till mord också.

Är de ens anmälda?
Citera
2024-06-06, 11:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Efter vad jag uppfattat så fick de inte tag på honom för delgivning (trots många försök). Isf blir det väl svårt att åtala honom för något?

Han hade sagt upp lgh och lär inte ha varit på jobbet... då hade de hittat honom. Skulle inte förvåna mig om han lämnat landet.

I teorin kan man bli åtalad för att utebli men som du säger - är han inte delgiven så blir det nog knepigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in