2024-05-06, 06:18
Medlem
Negerkucks avatar
Hur blir det vid en brand, annan olycka eller terrorbrott när alla ska ut samtidigt i panik? Är det verkligen lagligt med sådana utgångar?
Citera
2024-05-06, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Tanken är väl att successivt ersätta alla manuella kassor med snabbkassor, varför det är optimalt att kunderna så snart som möjligt vänjer sig vid att ta med kvittot för att komma ut.

Om man inte handlat så har man inget kvitto och kommer alltså inte ut genom obemannade kassor! Man kommer alltså att bli tvingad att köpa något bara för att få ett kvitto!!

Många butiker erbjuder digitala kvitton !
Jag får faktiskt inte ihop det här!

Tack vare klåfingriga individer har vi ett fullständigt förvirrat kaos landet!
Citera
2024-05-06, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Lär dig IRL så förstår du att grindar får användas utan att det är ett lagbrott. Har du aldrig varit på en konsert eller match?

Du kastar ur dig otroligt lågbegåvade kommentarer.

Butiken får inte stänga in dig.

Nämn ett evenemang där du behövt scanna entrebiljetten för att ta dig ut.
Citera
2024-05-06, 07:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur ska de veta att du handlat eller vad du handlat när du blippar ett kvitto i grinden?

Jag ryggar ofta folk då jag ofta slänger ner kvittot i väskan och sällan hittar det i tid.

”I tid?” Du menar under de 5 sek mellan kassan och spärren? Du är ett bra exempel på varför det inte fungerar med dessa spärrar.
Citera
2024-05-06, 07:29
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Ja för dom tittar ju på en som om man vore konstig för att man inte handlade. Många som delar den uppfattningen.

Ingen som jobbar eller har jobbat i butik bryr sig ett dugg om någon går ut utan att handla
Citera
2024-05-06, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Hur blir det vid en brand, annan olycka eller terrorbrott när alla ska ut samtidigt i panik? Är det verkligen lagligt med sådana utgångar?
Ja, det är ju inga orubbliga pansarslussar som man måste ta sig igenom så det är nog ingen fara ska du se…
Citera
2024-05-06, 07:34
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck

Dessa grindar är ganska klena och lätta att forcera, eller krypa under för den delen, så det är nog ingen fara.
Citera
2024-05-06, 07:43
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hederligt ordentligt folk har alltid anledning och pengar för att köpa något annat.
Om man tänker efter finns det alltid något man behöver ha hem. Sånt som alltid går åt.
Ordentligt folk ser till att förråden är fyllda.
Om jag ska träffa en vän för en promenad på stan men smiter inom en affär för att köpa vars en bulle åt oss men just idag är pistagesnäckorna slut. Ska jag då köpa med mig ett kilo fettuccini och bära runt på?
Eller om vi är på väg till bion och ska in och köpa en påse punschpraliner men de bara har punschkottar, då ska jag alltså köpa med mig en säck lök och sitta med i knät hela filmen?
Citera
2024-05-06, 07:51
Medlem
420Kittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tror det är en scam. Alltså att butikerna blivit lurade av de som säljer dessa system, med hjälp av falsk eller vriden statistik. Jag ser ingen poäng med dom. Jag brukar trycka upp dom med våld.

De verkar vara en rolig filur 😂😂
Citera
2024-05-06, 08:03
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Nej, helt elektroniska kassor, såg nu missen.

Som sagt tror jag man vill vänja kunderna vid ett visst beteende, sedan kör man fullt ut och kapar personalstyrkan för att spara pengar.

Ja självklart sparar man pengar om man kan. Gör man inte de måste man hålla högre priser än konkurrenterna eller ge investerarna sämre avkastning.
Detta är möjligt bara i sossars fantasivärld.
Citera
2024-05-06, 08:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Går man genom de bemannade kassorna så får man väl ingen kod och behöver gå genom någon spärr.
Har man inte handlat något så tar man den vägen.
Citera
2024-05-06, 08:33
Medlem
OtherBarrys avatar
Bara att "gå igenom" dessa. Är ju inte direkt några valvdörrar. Lär finnas krav på utrymning och liknande så måste nog ge vika.

Blev också överraskad av dessa dörrar efter att jag hade handlat i en ny butik och hade redan slängt kvittot. Hade ingen lust att leta upp någon personal så gick bara igenom dörrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in