2024-05-05, 19:58
Medlem
R5As avatar
Frut var det som s att man mste ett kvitto fr att passera ut frn snabbkassan. Nu har fler och fler butiker ven installerat sprrar vid vanliga kassorna. Vid en ICA s hittade jag inte smaken till redbull jag ville ha och skulle ut, d sa hon att jag mste g ut via snabbkassan och dr slpper dom ut mig.

Alla har knt pressen att inte handla nt och sen g ut samt tro att alla stirrar p en. Tror ni detta nya system kar convertion raten d det definitivt finns konfliktrdda personer som nu kommer kpa nt bara fr att f ett utpasseringskvitto?
Citera
2024-05-05, 20:01
Moderator
Nospheratus avatar
Jag har svrt att se var i konflikten ligger med att be om att bli utslppt fr att man inte hittade rtt sorts kanelbullar. Och varfr det skulle vara ngot som nn r rdd fr?
Citera
2024-05-05, 20:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Baktanken med utpasseringskvitto i matbutikerna?

Jag tror det r en scam. Allts att butikerna blivit lurade av de som sljer dessa system, med hjlp av falsk eller vriden statistik. Jag ser ingen pong med dom. Jag brukar trycka upp dom med vld.
Citera
2024-05-05, 20:07
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag har svrt att se var i konflikten ligger med att be om att bli utslppt fr att man inte hittade rtt sorts kanelbullar. Och varfr det skulle vara ngot som nn r rdd fr?

Ja fr dom tittar ju p en som om man vore konstig fr att man inte handlade. Mnga som delar den uppfattningen.
Citera
2024-05-05, 20:07
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tror det r en scam. Allts att butikerna blivit lurade av de som sljer dessa system, med hjlp av falsk eller vriden statistik. Jag ser ingen pong med dom. Jag brukar trycka upp dom med vld.
Du vet att du kan bli anmld fr det dr va?
Citera
2024-05-05, 20:08
Medlem
Citat:
Alla har knt pressen att inte handla nt och sen g ut samt tro att alla stirrar p en. Tror ni detta nya system kar convertion raten d det definitivt finns konfliktrdda personer som nu kommer kpa nt bara fr att f ett utpasseringskvitto?

ven om andelen kunder som kper ngot kar s betyder det inte att antalet av dito kar d det ven kan skrmma bort kunder som eventuellt hade kpt ngot frn att g in i butiken.
Citera
2024-05-05, 20:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Har aldrig frsttt varfr folk stirrar d man gr ut ur en butik utan att handla ngot. Hnder hela tiden och det r butikens fel om de inte har den vara man tnkte kpa.
Citera
2024-05-05, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Fr vad?
Citera
2024-05-05, 20:19
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ja fr dom tittar ju p en som om man vore konstig fr att man inte handlade. Mnga som delar den uppfattningen.
Jag har nog aldrig sett att ngon tittar p mig som att jag r konstig fr att jag inte handlar. Och d ser jag nog nd lite mysko ut. Det mste ju hnda skert hundra gnger om dagen p ett medelstort ICA att folk gr in, hittar inte vad de vill ha och gr ut. Men visst har vl butiker frdomar som alla andra. Antagligen blnger de vl p zigenare och folk som beter sig mysko nr de smyger ut. Det hnder nog ocks.

Frgan r hur mycket man kan uppskatta vinsten p att ngon enstaka person per dag som inbillar sig att folk glor om de inte kper ett paket tuggummi. Hur lng tid tar det fr en sprr fr, lt oss sga, 25 lax att betala av sig p enstaka tuggummi, lkerol eller en Dajm?

Verkar det inte troligare att de helt enkelt vill hja trskeln en centimeter fr riktiga snattare som nu allts mste besvra sig med att kallsvettigt be om att bli utslppta? Snatteri r ju ett riktigt problem fr butikerna. Och kan man hindra typ en fjrdedel frn att frska nr de ser sprren s betalar sig ju sprren sig sjlv rtt snabbt i uteblivna frluster.
Citera
2024-05-05, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu

Har man ryggsck p sig kommer de garanterat brja tjata om att se innehllet fast de inte fr. Jag skall brja ta med mig ett par smutsiga kalsonger och slnga upp p bandet. "Hr ser ni vad jag hade i ryggscken!"

Det r tack vare personer som Arga Snattaren bland annat som det blivit s hr.
Citera
2024-05-05, 20:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Har man ryggsck p sig kommer de garanterat brja tjata om att se innehllet fast de inte fr. Jag skall brja ta med mig ett par smutsiga kalsonger och slnga upp p bandet. "Hr ser ni vad jag hade i ryggscken!"
Jag vet inte riktigt vad jag ska sga om det. Det har aldrig hnt mig och jag har aldrig hrt talas om det. Det innebr ju alldeles sjlvklart inte att det inte hnder. Kan tnkta mig att de ofta kr med skolungdomar p det viset frsts. Men i s fall frstr jag inte vad en sprr skulle gra fr skillnad. Antingen tjatar de i kassan eller s tjatar de i frbutiken dr utslppet r.
Citera
2024-05-05, 20:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Vilken lag skulle kunna vara tillmpningsbar tnker du?

Drrppningslagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in