Citat:
Ursprungligen postat av
R5A
Ja fr dom tittar ju p en som om man vore konstig fr att man inte handlade. Mnga som delar den uppfattningen.
Jag har nog aldrig sett att ngon tittar p mig som att jag r konstig fr att jag inte handlar. Och d ser jag nog nd lite mysko ut. Det mste ju hnda skert hundra gnger om dagen p ett medelstort ICA att folk gr in, hittar inte vad de vill ha och gr ut. Men visst har vl butiker frdomar som alla andra. Antagligen blnger de vl p zigenare och folk som beter sig mysko nr de smyger ut. Det hnder nog ocks.
Frgan r hur mycket man kan uppskatta vinsten p att ngon enstaka person per dag som inbillar sig att folk glor om de inte kper ett paket tuggummi. Hur lng tid tar det fr en sprr fr, lt oss sga, 25 lax att betala av sig p enstaka tuggummi, lkerol eller en Dajm?
Verkar det inte troligare att de helt enkelt vill hja trskeln en centimeter fr riktiga snattare som nu allts mste besvra sig med att kallsvettigt be om att bli utslppta? Snatteri r ju ett riktigt problem fr butikerna. Och kan man hindra typ en fjrdedel frn att frska nr de ser sprren s betalar sig ju sprren sig sjlv rtt snabbt i uteblivna frluster.