2024-05-05, 22:56
Medlem
MullahPutlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tror det är en scam. Alltså att butikerna blivit lurade av de som säljer dessa system, med hjälp av falsk eller vriden statistik. Jag ser ingen poäng med dom. Jag brukar trycka upp dom med våld.

Grindarna förstörs ju om man trycker upp dem med våld. Så baktanken från leverantörens sida, kanske ligger i att mataffären måste betala dyr reparation av leverantören, varje gång någon kund tränger sig igenom grindarna?
Citera
2024-05-05, 23:08
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MullahPutler
Grindarna förstörs ju om man trycker upp dem med våld. Så baktanken från leverantörens sida, kanske ligger i att mataffären måste betala dyr reparation av leverantören, varje gång någon kund tränger sig igenom grindarna?
Nej, tanken är att du skall forcera dem vid en utrymning, exempelvis vid en brand. Finns många galningar med sprayflaskor vid chipspåsarna.

Tanken med grindarna och kvittot kallas för statistik.
Min lokala ICA t ex undrade varför jag inte handlade där "lika ofta som förr" och det kan vi nog tacka utgångsgrinden för...
Citera
2024-05-05, 23:14
Medlem
MullahPutlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Min lokala ICA t ex undrade varför jag inte handlade där "lika ofta som förr" och det kan vi nog tacka utgångsgrinden för...

Får affären inte den statistiken redan vid kassorna?
Citera
2024-05-05, 23:19
Medlem
Självklart får inte en butik stänga in dig. Dom där kvitto grejerna sitter väl mest på utgången vid egen självscanning? j Hur man nu kan vara så korkad att man tycker självscanning är toppen. Själv föredrar jag att jag plockar det jag vill ha sen är det upp till kassörskan
Citera
2024-05-05, 23:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Förut var det som så att man måste ett kvitto för att passera ut från snabbkassan. Nu har fler och fler butiker även installerat spärrar vid ”vanliga” kassorna. Vid en ICA så hittade jag inte smaken till redbull jag ville ha och skulle ut, då sa hon att jag måste gå ut via snabbkassan och där släpper dom ut mig.

Alla har känt pressen att inte handla nåt och sen gå ut samt tro att alla stirrar på en. Tror ni detta nya system ökar convertion raten då det definitivt finns konflikträdda personer som nu kommer köpa nåt bara för att få ett utpasseringskvitto?
Nja, konflikträdda som tvekar på köp kommer i så fall inte våga gå in. Så konvertingsratio oförändrad, men volym ner.
Senast redigerad av Enterprise 2024-05-05 kl. 23:22.
Citera
2024-05-05, 23:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag har svårt att se var i konflikten ligger med att be om att bli utsläppt för att man inte hittade rätt sorts kanelbullar. Och varför det skulle vara något som nån är rädd för?
“Konflikten” är nog lika med social kontakt IRL överhuvudtaget. Ja, det är många som är rädda för det. Nästan en hel generation av yngre som knappt vågar ringa ett samtal.
Citera
2024-05-05, 23:31
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
“Konflikten” är nog lika med social kontakt IRL överhuvudtaget. Ja, det är många som är rädda för det. Nästan en hel generation av yngre som knappt vågar ringa ett samtal.
Okej. Ja där faller ju TS tes redan där i så fall. Då är det väl ännu läskigare att köpa något i kassan än att smita ut genom förbutiken. Jag tror inte TS behöver oroa sig för att de kommer dra in jättesummor på socialt bortkomna kufar.
Citera
2024-05-05, 23:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Nej, tanken är att du skall forcera dem vid en utrymning, exempelvis vid en brand. Finns många galningar med sprayflaskor vid chipspåsarna.

Hur ska de veta att du handlat eller vad du handlat när du blippar ett kvitto i grinden?

Jag ryggar ofta folk då jag ofta slänger ner kvittot i väskan och sällan hittar det i tid.
Citera
2024-05-05, 23:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Okej. Ja där faller ju TS tes redan där i så fall. Då är det väl ännu läskigare att köpa något i kassan än att smita ut genom förbutiken. Jag tror inte TS behöver oroa sig för att de kommer dra in jättesummor på socialt bortkomna kufar.
Mja, det går nog utmärkt att tjäna stora pengar på dessa (oerhört många) kufar. Foodora Market (hänger maten utanpå din dörr, du behöver inte ens ta emot den) som säljer för typ dubbla priset mot Ica, exempelvis.
Ica drar sitt strå till stacken genom självskanningen, där du slipper se kassörskan i ögonen. Men du har rätt att Ica inte förlorar så mycket på köp-tveksamma kufar. De allra flesta som går in på mataffären är ju inte tveksamma, utan behöver köpa något.
Citera
2024-05-05, 23:41
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Jag pratade med en människa som led av samma som TS och uppvisade samma symptom. Hon förklarade att hon alltid köpte något annat för att inte ”stå ut” och inte ville ha ”pressen” med att be dem öppna.

Helt mysko.

En i annars mycket vital och helt frisk normal icke neurotisk kvinna i trettioårsåldern.
Citera
2024-05-06, 00:00
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jag pratade med en människa som led av samma som TS och uppvisade samma symptom. Hon förklarade att hon alltid köpte något annat för att inte ”stå ut” och inte ville ha ”pressen” med att be dem öppna.

Helt mysko.

En i annars mycket vital och helt frisk normal icke neurotisk kvinna i trettioårsåldern.
Ja ja. Jag ska inte döma. Jag har antagligen också massa konstiga ticks för mig. Det hindrar ju inte att jag ändå kan tycka det låter lite egendomligt. Det tar väl ungefär tre sekunder av ångest i så fall att passera kassan utan att handla. Sen är det över.

För det andra brukar ju personalen på Ica bestå av typ nittonåriga studenter som jobbar extra. De skiter väl alldeles utomordentligt i om en kund handlar i butiken eller inte.

Annars har jag ett tips till din kvinnliga kamrat. Fråga kassörskan efter något de garanterat inte har.

- Ursäkta, har ni Pepsodent Konfusius? Jag såg den inte bland tandkrämen?
- Eh...nä, då har vi den nog inte.
- Okej tack. Hej dååååå!
Citera
2024-05-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du vet att du kan bli anmäld för det där va?

Haha för vad då? Olaga utpassering? Vilken paragraf i lagen står det?

Visst, personalen lär ju inte tycka om dig, men brottsligt? Nja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in