Citat:
Ursprungligen postat av
Shieldhero
Ja Pål verkar vara en urskön människa att bo i kollektiv med, verkar som det alltid händer nåt kul i hans närvaro. Oavsett så är det säkerligen som du säger, de har inte sagt åt Pål att maten är äcklig utan sagt det bakom hans rygg och eftersom ingen säger nåt så antog väl Pål att han lika gärna kunde stå för maten då ingen klagade. Lite som Zayera sade till Mark "bara för att alla inte säger Ja betyder inte att automatiskt att alla håller med". Det är samma situation här, ingen säger nåt och Pål misstar det som att alla tycker maten är helt ok.
Sen vill jag inte helt urskulda Pål, men har såklart suttit och funderat på hur det kunde gå så jäkla socialt snett med vissa.
Min bästa teori är att dom bara sett Pål i game-mode. Han är ju speldesigner, och älskar att överlista spelen han spelar, det har jag vetat från typ brädspel med honom etc. Det är ju liksom därför han direkt går in i pakt när han kommer dit, han var taggad på att spela spel.
Kan ändå förstå att man kan undra vad fan det här är för typ om man bara träffar honom i det läget.
Men maten känns för mig som en stor missförståndskonflikt.