Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Det märks tydligt, i "gamla" Robinson rasade de flesta i vikt. Nu ser de ut som när de anlände.

Missade citeringen, inlägget var svar på Bakarettan.

Tror det var Isabella eller hennes följeslagare (hon med hjärntumör) eller nån annan som i nån intervju sade att de typ får mat hela tiden så att de inte ska svälta, därför de typ bara tappar 1-2 kilo under hela tiden på ön förutom muskler då. Tidigare på 2000-talet typ så fick de ingenting verkligen, men då jagade de varaner och allt möjligt de såg, de får de ju inte nu då de oftast spelar in dessa saker i naturskyddsområden typ och många djur är utrotningshotade.
2024-05-05, 10:09
Medlem
Såg lite snack här om ifall man velat bo med Pål eller inte! Jag har bott med Pål, i kollektiv i 2 år, både före och kort efter Robinson-inspelningen!
Har godkännande av Pål att göra en ask me anything!
2024-05-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfaBertila
Kan någon förklara varför de röstade ut Zayra istället för någon som faktiskt är ett hot i tävlingar?! Varför inte ta Robble, Maureen eller Olivia? Robble är ju lika nära Pål som Z är? Och det hade varit nice att bryta den tjej-kvartetten som är ruskigt stark?

2024-05-05, 10:17
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollektivStraff
Såg lite snack här om ifall man velat bo med Pål eller inte! Jag har bott med Pål, i kollektiv i 2 år, både före och kort efter Robinson-inspelningen!
Har godkännande av Pål att göra en ask me anything!
"Ask you anything"
Är Pål lika socialt obegåvad som han framstår i tv?

T ex att inte kunna läsa av omgivningen och agera utifrån det. Han har ju irriterat de andra så pass mycket att han inte är direkt omtyckt mer än av några stycken på ön.

Har Pål haft någon utredning vad gäller diagnoser? Isåfall, vilka diagnoser har han?
2024-05-05, 10:22
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tror inte de tänkte så långt, de ville bara ha ut en av de andra och det föll på Zayera. Om man ska komma på någon anledning så kan det vara att de ansåg att Zayera hade större chans att förlora en eventuell duell helt enkelt. Hon är heller inte med i nån pakt så hon är mer dead weight som man säger. Enklare att bara ta bort henne än att ha kvar henne antar jag. Sen hade de tagit Olivia eller Rooble hade de garanterat uteslutits från gruppen helt klart, då de fortfarande är i numerärt underläge.
Det var enkel matematik som var den största anledningen. Zayra hade redan en röst på sig, en blodshämnd från förra örådet.
2024-05-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
"Ask you anything"
Är Pål lika socialt obegåvad som han framstår i tv?

T ex att inte kunna läsa av omgivningen och agera utifrån det. Han har ju irriterat de andra så pass mycket att han inte är direkt omtyckt mer än av några stycken på ön.

Har Pål haft någon utredning vad gäller diagnoser? Isåfall, vilka diagnoser har han?

Den första kan jag svara på! Det är rätt mycket som Robble säger i örådet. Har man ett problem med Pål hjälper det inte att tissla och tassla. Men säger man till honom att man har ett problem så är han mycket duktig på att anpassa sig. Tror att det kan skära sig direkt med människor som jobbar mycket med sociala spel.
Och det är också en av hans fina kvalitéer att han är väldigt rak och ärlig.
Sen ska jag tillägga att det för mig känns klippt, känner rätt starkt att tv-Pål är Pål med mycket av sin givmildhet fråntagen sig? Tror t.ex. att matgrejen är ett socialt missförstånd, Pål tycker verkligen om att bjuda människor på mat.
2024-05-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det var enkel matematik som var den största anledningen. Zayra hade redan en röst på sig, en blodshämnd från förra örådet.

Ah just det, den hade jag helt glömt
2024-05-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KollektivStraff
Den första kan jag svara på! Det är rätt mycket som Robble säger i örådet. Har man ett problem med Pål hjälper det inte att tissla och tassla. Men säger man till honom att man har ett problem så är han mycket duktig på att anpassa sig. Tror att det kan skära sig direkt med människor som jobbar mycket med sociala spel.
Och det är också en av hans fina kvalitéer att han är väldigt rak och ärlig.
Sen ska jag tillägga att det för mig känns klippt, känner rätt starkt att tv-Pål är Pål med mycket av sin givmildhet fråntagen sig? Tror t.ex. att matgrejen är ett socialt missförstånd, Pål tycker verkligen om att bjuda människor på mat.

Ja Pål verkar vara en urskön människa att bo i kollektiv med, verkar som det alltid händer nåt kul i hans närvaro. Oavsett så är det säkerligen som du säger, de har inte sagt åt Pål att maten är äcklig utan sagt det bakom hans rygg och eftersom ingen säger nåt så antog väl Pål att han lika gärna kunde stå för maten då ingen klagade. Lite som Zayera sade till Mark "bara för att alla inte säger Ja betyder inte att automatiskt att alla håller med". Det är samma situation här, ingen säger nåt och Pål misstar det som att alla tycker maten är helt ok.
2024-05-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ja Pål verkar vara en urskön människa att bo i kollektiv med, verkar som det alltid händer nåt kul i hans närvaro. Oavsett så är det säkerligen som du säger, de har inte sagt åt Pål att maten är äcklig utan sagt det bakom hans rygg och eftersom ingen säger nåt så antog väl Pål att han lika gärna kunde stå för maten då ingen klagade. Lite som Zayera sade till Mark "bara för att alla inte säger Ja betyder inte att automatiskt att alla håller med". Det är samma situation här, ingen säger nåt och Pål misstar det som att alla tycker maten är helt ok.

Sen vill jag inte helt urskulda Pål, men har såklart suttit och funderat på hur det kunde gå så jäkla socialt snett med vissa.
Min bästa teori är att dom bara sett Pål i game-mode. Han är ju speldesigner, och älskar att överlista spelen han spelar, det har jag vetat från typ brädspel med honom etc. Det är ju liksom därför han direkt går in i pakt när han kommer dit, han var taggad på att spela spel.
Kan ändå förstå att man kan undra vad fan det här är för typ om man bara träffar honom i det läget.
Men maten känns för mig som en stor missförståndskonflikt.
2024-05-05, 11:16
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Pål känns lite som årets svar på Charlie. Jo, jag vet, att de är olika, men båda är ändå mycket omogna och socialt skeva individer som ställer till det utan att riktigt begripa hur och bra tv blir det.

Zayera liknar alltmer den australiske skrinnaren och OS-guldmedaljören, som nån nämnde ovan. Vore svinkul, om hon skulle vinna gående, medan de andra krockar och snubblar.

Pelle är sannolikt Robinsons största slughuvud genom tiderna och skulle förtjäna att vinna, men han lär ryka snart. Gustav kan nog halka vidare och stå som slutsegrare.
2024-05-05, 11:33
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Pål känns lite som årets svar på Charlie. Jo, jag vet, att de är olika, men båda är ändå mycket omogna och socialt skeva individer som ställer till det utan att riktigt begripa hur och bra tv blir det.

Zayera liknar alltmer den australiske skrinnaren och OS-guldmedaljören, som nån nämnde ovan. Vore svinkul, om hon skulle vinna gående, medan de andra krockar och snubblar.

Pelle är sannolikt Robinsons största slughuvud genom tiderna och skulle förtjäna att vinna, men han lär ryka snart. Gustav kan nog halka vidare och stå som slutsegrare.
Skulle inte kalla Pål för mycket omogen men han är en av flera större elefanter och den minst smidiga av dem
2024-05-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfaBertila
Kan någon förklara varför de röstade ut Zayra istället för någon som faktiskt är ett hot i tävlingar?! Varför inte ta Robble, Maureen eller Olivia? Robble är ju lika nära Pål som Z är? Och det hade varit nice att bryta den tjej-kvartetten som är ruskigt stark?
För att zayera är inget hot och folk skulle vara mer ok om hon åkte ut. Som pelle säger hon är inte riktigt i någon pakt vilket gör henne mer utsatt. Om dom tog ut maureen eller olivia så kommer resten av tjejgänget att flippa. Dessutom så hade zayera en blodshämnd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in