Även om jag inte riktigt gillar Pelle längre måste han få cred för att spelat med hemliga immuniteten osv. I tex Australiensiska Robinsson om han va i finalen hade han haft det som en ”big move” på CVt.
Även om jag inte riktigt gillar Pelle längre måste han få cred för att spelat med hemliga immuniteten osv. I tex Australiensiska Robinsson om han va i finalen hade han haft det som en ”big move” på CVt.
Jo, men han är faktiskt klipsk. Det måste man ändå ge han. Han är väldigt quick on his feet. Och tänker alltid ett, två steg före.
Ja, asså jag börjar störa mig otroligt mycket på Pelle. Jag är glad att Rooble stod upp för Pål. Det börjar kännas som mobbning mot Pål. Om folk har problem med en person. Säg det då till den istället för att prata bakom ryggen.
Vilket fantastiskt avsnitt. Spännande tävling och sedan ett klart sevärt öråd. Pelles masterplan var genial, så genial så att när den lyckades så kunde han inte bärga sig utan firade Zayeras fall och sin egen förträfflighet. Men högmod går före fall och det är ju väldigt kul när karma drabbar honom direkt när Karin åker ut istället blir han sur när de andra blir glada för Zayeras skull och glömmer Karin för en stund. Äntligen visade han öppet vad han är för någon. Fantastisk underhållning.
Zayera gjorde ännu en ”Bradbury” om ni minns australiensaren som vann os-guld trots att han var så usel i short-track så han inte borde tagit sig till semi ens men pga diskningar och en jäkla massa fall i semi och final ändå vann. Zayera skulle ju varit den första som åkte ut men pga av Desirees val så fick hon vara kvar.
Tror Mark tar sig tillbaka från gränslandet som sista man(tyvärr för alla Alex fan.)Möjligen är han den enda från Syd som tar sig till final. Rooble Marcus och Pål lär bli utröstade av tjejpakten när Mark vinner alla tävlingar och när de ska ta ut Alma så tar hon fram sin immunitet.
Muslimerna hade vunnit ENKELT!
De är vana vid fasta och kan klara sig bra utan mat, de kristna hade hoppat av en efter en.
Är du säker på det? Nu behöver ju inte deltagarna fasta direkt. Bakom kulisserna delas det säkert ut både ätbart och drickbart. Men det sk "sociala spelet" är en helt annan sak. Eller?
Det finns ändå en del av mig som vill heja på Pelle eftersom han är skicklig i spelet, men han gör det fan inte lätt att heja på honom. Starka översittarvibbar idag från honom.
Tankar om dagens (söndagen 5 majs avsnitt) SPOILER:
Alltså Zayera är verkligen textboks-exemplet av the "underdog" story! Snackar om vilken tur den här kvinnan har (ja även skicklighet också såklart) men hon slår hela tiden underifrån, först klarar hon sig från att åka hem på Gränslandet för att ingen kommer med båten, sen tävlar hon sig tillbaka (skickligt), sen tävling efter tävling slipper hon undan sistaplatsen när det handlar om att sist åker och slutligen lyckas hon få en duell och vinna den när hon röstats ut efter röstkupp. Hon ska ha all cred definitivt!
För övrigt var det ett underhållande avsnitt och ja Pelle ligger nog risigt till definitivt, men Gustav satte en måltavla på sig själv också, för nu kommer gruppen med större sannorlikhet även försöka få bort honom.
Sen tyckte jag att Rooble för en gångs skull hade rätt, vill de anmärka något som Pål gör så konfrontera honom istället för att gå och snacka sinsemellan om vad de stör sig på istället, och detta kommer ändå från någon som umgås med Pål på ön, var faktiskt väldigt bra sagt.
Sen väldigt kul att Pelle var så irriterad på örådet när Zayera vunnit och bad folk visa respekt, tror alla mest var förvånade att Zayera vann då hon har så lågt självförtroende än att de var glada över att Karin åkt ut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!