2024-05-04, 20:35
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Kvällens grogg blev en vodka + Trocadero zero gelehallon. Riktigt god godisgrogg

Har funderat på att prova Troca gelehallon. Vågat att använda den som groggvirke! Hur funkar det, den är inte för sliskig?
Citera
2024-05-04, 21:18
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Har funderat på att prova Troca gelehallon. Vågat att använda den som groggvirke! Hur funkar det, den är inte för sliskig?

Jag tycker inte den är för sliskig men det är ju en smaksak . Jag tyckte att man kände en klar nyans av gelehallon med det var inte så påtagligt att det tog över.
Citera
2024-05-04, 21:41
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Jag tycker inte den är för sliskig men det är ju en smaksak . Jag tyckte att man kände en klar nyans av gelehallon med det var inte så påtagligt att det tog över.

Tror du att den fungerar bra att grogga med whisky?
Citera
2024-05-04, 21:49
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Tror du att den fungerar bra att grogga med whisky?

Svårt att säga då jag bara provat den med vodka , den funkar bra med vodka då vodka har en neutral smak.

Jag vet inte om smaken av gelehallon gifter sig så bra med smaken av whisky men du kan ju alltid köpa en liten flaska (50cl) och prova , det är ju inte många kronor som går förlorade om du inte skulle gilla kombinationen.
Citera
2024-05-04, 21:51
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Svårt att säga då jag bara provat den med vodka , den funkar bra med vodka då vodka har en neutral smak.

Jag vet inte om smaken av gelehallon gifter sig så bra med smaken av whisky men du kan ju alltid köpa en liten flaska (50cl) och prova , det är ju inte många kronor som går förlorade om du inte skulle gilla kombinationen.

Tycker det finns godissmak i många whiskies, även enkla och billig blends. Ska prova.
Citera
2024-05-04, 22:07
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Tycker det finns godissmak i många whiskies, även enkla och billig blends. Ska prova.

Återkom gärna här i tråden med vad du tyckte när du provat 😊
Citera
2024-05-04, 22:09
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Återkom gärna här i tråden med vad du tyckte när du provat 😊

Det kommer jag göra.
Citera
2024-05-10, 13:29
Avslutad
Champagne + Guinness

Hör och häpna, helt okej faktist, en liten annorlunda eftermiddagsgrogg i solen.

"Black Velvet en grogg som folk tror man hittat på, men som egentligen är en
väletablerad dryck med lång historia. Black Velvet blandades enligt ryktet första
gången 1861 av en bartender på Brooks Club in London. Prins Albert hade just gått
bort och Black Velvet serverades till de sörjade gästerna på pubben. En som också
gillade groggen var Tysklands förste rikskansler Otto von Bismarck (oklart dock om
han fick receptet från Brooks Club), så ibland kallas Black Velvet även för en Bismarck."

Källa: https://groggbloggen.se/tag/champagne/
Citera
2024-05-10, 17:39
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Har inte skaffat någon Troca gelehallon än, så det blev vanlig Troca Zero och Explorer. Slinker väl ner, men tycker att det är godare att blanda med whisky än vodka. Har en skvätt JP Wiser´s kvar att grogga med sen, och när den tar slut blir det Ballantine´s istället.
Citera
2024-05-10, 17:47
Medlem
GustavAdams avatar
Om vi ska vara formella så ska en grogg bestå av rom till hälften blandad med vatten.
Övriga blandningar få då bo under rubriken "drinkar".
Fast det kanske inte är så d-la noga?
Citera
2024-05-11, 00:51
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Om vi ska vara formella så ska en grogg bestå av rom till hälften blandad med vatten.
Övriga blandningar få då bo under rubriken "drinkar".
Fast det kanske inte är så d-la noga?

Den ursprungliga groggen, ja. Men numera är en grogg sprit + en blanddryck.

Whisky och Troca nu.

Wiser´s VS Ballantine´s.

Vinnaren är Wiser´s, hårt!
Citera
2024-05-11, 19:13
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Sitter i detta nu på altanen och avnjuter en Jim beam med pepsi max och en liten skvätt lime
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in