2021-06-14, 17:28
Avslutad
Fotbollsgroggen

Fanta Blodapelsin + Explorer Lingon
Citera
2021-06-18, 10:34
Avslutad
Bollspel med Sverige vs Slovakerna

Så det får bli några stora "Vargtassar"
Citera
2021-06-18, 18:18
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Min fotbollsgrogg fick bli den klassiska, gamla, Cuba Libre. Blandad med folkhemsromen Barracuda Silver Rom, Pepsi Max, ett par stänk Angostura och ett par droppar citronsaft. Gott och läskande i värmen.

Göran Persson sa i något Fredrik och Filip-program att silverromen och cola var receptet till hans första fylla, så det är en anrik grogg som vi snackar om!
Citera
2021-06-20, 02:17
Medlem
Ikväll blev det en vanlig rom+cola med lite citron för smakens skull. Nu avrundar jag med punsch med en jäkla massa is i, vilket väl nästan får räknas som en grogg.
Citera
2021-06-21, 14:25
Medlem
Veckans Grogg under denna vecka
lär bli intressant, Löfvens ev avgång och Midsommar o allt
Citera
2021-06-24, 23:23
Medlem
Vad är egentligen en passande midsommargrogg? Det känns inte som att man vill dricka något allt för dräggigt (vodka+Sprite, 70/30 faller alltså bort).

Å ena sidan känns en GT rätt lämplig, något lätt sofistikerat man kan hälla i sig i gott sällskap efter att de vekare i sällskapet har somnat in av snapsen. Å andra sidan skriker den inte direkt midsommar, kroppen min ber om något mer blommigt. Vad dricker ni imorgon klockan 02:15?
Citera
2021-06-24, 23:58
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Vad är egentligen en passande midsommargrogg? Det känns inte som att man vill dricka något allt för dräggigt (vodka+Sprite, 70/30 faller alltså bort).

Å ena sidan känns en GT rätt lämplig, något lätt sofistikerat man kan hälla i sig i gott sällskap efter att de vekare i sällskapet har somnat in av snapsen. Å andra sidan skriker den inte direkt midsommar, kroppen min ber om något mer blommigt. Vad dricker ni imorgon klockan 02:15?

Jag tycker att vodka med iste är gott. Annars är min vanligaste grogg att hälla en skvätt vodka i ett glas med 2,8-öl. Den dräggigaste groggen borde vara att bara spä ut vodka med vatten.

Vodka eller annan starksprit blandat med sprite/schweppes/7up/sockerdricka är väl ändå standarddrickandet när folk umgås.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-06-25 kl. 00:09.
Citera
2021-06-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tycker att vodka med iste är gott. Annars är min vanligaste grogg att hälla en skvätt vodka i ett glas med 2,8-öl. Den dräggigaste groggen borde vara att bara spä ut vodka med vatten.

Vodka eller annan starksprit blandat med sprite/schweppes/7up/sockerdricka är väl ändå standarddrickandet när folk umgås.
Sprit i ölen får ändå anses vara rätt jävla dräggigt. Så länge det är bubbel- eller mineralvatten tycker jag att det är rätt fint att blanda sprit med vatten. Plantation ljus rom med kolsyrat vatten är en personlig favorit.

När det kommer till de vanligaste blandningarna är det ju proportionerna som avgör om det är dräggigt. Mer än 1/3 sprit ger bra liv men det är inget man dricker med lillfingret lyft. Sen tycker jag att det är få "vanliga" groggar som verkligen passar i finare rum.
Citera
2021-06-25, 00:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Gin & Russian är aldrig fel.
White Russian också gott (men det kanske tekniskt sett är en enkel drink)
Jag är ingen Rysslandsvän om det framstår som det
Senast redigerad av Enterprise 2021-06-25 kl. 00:51.
Citera
2021-06-25, 00:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Veckans Grogg under denna vecka
lär bli intressant, Löfvens ev avgång och Midsommar o allt
Om SL avgår blir det skumpa, känns snålt med grogg vid en sådan högtid.
Citera
2021-06-25, 00:50
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Sprit i ölen får ändå anses vara rätt jävla dräggigt. Så länge det är bubbel- eller mineralvatten tycker jag att det är rätt fint att blanda sprit med vatten. Plantation ljus rom med kolsyrat vatten är en personlig favorit.

När det kommer till de vanligaste blandningarna är det ju proportionerna som avgör om det är dräggigt. Mer än 1/3 sprit ger bra liv men det är inget man dricker med lillfingret lyft. Sen tycker jag att det är få "vanliga" groggar som verkligen passar i finare rum.

Jag tycker det är praktiskt annars är väl en kork fylld med sprit blandad i ett glas med "sockerdricka med is standardgroggen.

Men att hälla en skvätt vodka i glaset och sedan fylla det med kranvatten för att svepa det borde vara det mest dräggiga.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-06-25 kl. 00:52.
Citera
2021-06-25, 00:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tycker det är praktiskt annars är väl en kork fylld med sprit blandad i ett glas med "sockerdricka med is standardgroggen.
Låter som en grogg för designated drivers. Svag alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in