2025-05-13, 15:20
Medlem
Veckans grogg en tisdagseftermiddag är för mig följande:

1cl brännvin special
10cl Renat
2DL sockerdricka
1DL hallonsoda

En riktigt god kombination. Sötman från sockerdrickan lyfter brännvinet och hallonsmaken framhäver kryddorna.

Jag har valt att döpa drinken till "dödsstöten". Det spelar på det faktum att detta är dödsstöten för brännvin special för mig. Efter upptäckten att de sänkt procenten från 32% till 30 har jag varit alldeles rasande. Det här markerar sista gången jag någonsin kommer dricka det.
Citera
2025-05-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Fransk mustasch. Ett glas vin o någon cl vodka.

Samma igen!
Citera
2025-06-12, 21:02
Medlem
Virket till veckans grögg är löst. Det blir en redig spritfest där jag i princip enbart ska dricka rent, och gröggen kallad "boostern". Den består av följande:

2 dl grön monster energidryck
1 dl vit monster energidryck
1 dl sockerfri Redbull
1 dl Renat brännvin

Jag kallar den "boostern" för att den ger en riktig boost när man fått i sig för mycket sprit och känner sig slö
Citera
2025-06-20, 16:55
Medlem
liten.igelkotts avatar
Jag blir det en gin och tonic med lite jordgubbar i. Passar bra på midsommarafton.
Citera
2025-07-04, 15:01
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Jack Daniels med vanilj eller cherry coke!
Citera
2025-07-26, 20:06
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Fanta Exotic Zero och Dworek Vodka. Har tom fått tag i sugrör som matchar det laxrosa. Enkelt och gott, läskar fint i värmen.
Citera
2025-08-01, 13:26
Medlem
Veckans grogg för min kallar jag för den "somriga dödsstöten". Namnet fick den för dess styrka plus att den passar väl på sommaren. Recept:

Flädersaft koncentrat 0.5dl
Valfritt brännvin över 37.5% 2.5dl
Vatten 1dl
Mycket is

Flädret och brännvinet gifter sig mycket väl, sötman i fläderna med brännvinets kryddor är ljuvligt. Man får dock passa sig. Den här drinken är så god att man lätt får i sig 2-3st snabbt och blir lite för berusad.
Citera
2025-08-01, 14:14
Bannlyst
Haha låter livsfarligt, men hallonsoda i grogg är faktiskt underskattat

Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen

1cl brännvin special
10cl Renat
2DL sockerdricka
1DL hallonsoda

En riktigt god kombination. Sötman från sockerdrickan lyfter brännvinet och hallonsmaken framhäver kryddorna.

Jag har valt att döpa drinken till "dödsstöten". Det spelar på det faktum att detta är dödsstöten för brännvin special för mig. Efter upptäckten att de sänkt procenten från 32% till 30 har jag varit alldeles rasande. Det här markerar sista gången jag någonsin kommer dricka det.
Citera
2025-08-01, 20:12
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen

1cl brännvin special
10cl Renat
2DL sockerdricka
1DL hallonsoda

Vad fan ger skvätten special?
Citera
2025-08-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin9999
Haha låter livsfarligt, men hallonsoda i grogg är faktiskt underskattat

Det är grymt underskattat!

Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Vad fan ger skvätten special?

Läs förklaringen som jag gett. Egentligen bidrar specialen inte med någonting alls, den är symbolisk.
Citera
2025-08-02, 14:17
Medlem
Zingo och Stroh 80. Hälldes upp i ren desperation på grund av brist på groggvirke men visade sig vara en oväntat god kombination. Påminner lite om romerska bågar.
Citera
2025-08-22, 20:59
Medlem
Ginster!

Vit Monster och Gin.

Sjukt gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem