2024-05-04, 13:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Finns det ingen egen tråd om den där jävla Bergwall?

Är ni bajare avundsjuka?
Citera
2024-05-04, 13:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är ni bajare avundsjuka?
Nu vet jag inte vad det hade med något att göra, men bara så det står klart för alla gårdare så är nog INGEN avundsjuk på eran tafatthet att ta fram egna talanger.

Var länge avundsjuk på BP och ett kort tag lite avundsjuk på Aik, men de senaste 4-5 åren finns det ingen anledning för en Bajare att vara avundsjuk på ett annat lag när det kommer till talangutveckling.
Citera
2024-05-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Så vad är din poäng? Att Djurgårdare skulle snackat upp hans talang som större än att kunna jagas av Barca, Tottenham, Eintracht, Inter med flera?

Återkommer när jag känner ett uns av intresse att tillägga något inte redan sagt i frågan.

Tills dess kan vi tillsammans, i skimret av Bergvalls talang, minnas cupfinalen och bara njuta.
Citera
2024-05-04, 13:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nu vet jag inte vad det hade med något att göra, men bara så det står klart för alla gårdare så är nog INGEN avundsjuk på eran tafatthet att ta fram egna talanger.

Var länge avundsjuk på BP och ett kort tag lite avundsjuk på Aik, men de senaste 4-5 åren finns det ingen anledning för en Bajare att vara avundsjuk på ett annat lag när det kommer till talangutveckling.

Hahaha när blev jag djurgårdare?
Citera
2024-05-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Han är 18 år och det tillhör att man är ojämn i den åldern. Det vet du såklart och detta är sedvanligt DIF-hat.

Trazke-nivå rent ut sagt.

Han är inte ojämn han presterar på en jämn nivå som är ganska usel, du ser att fler o fler på forumet börjar vakna upp o se att han inte presterar ett skit i princip.
Frågan är uppenbar är han inte bättre eller glider han bara runt o väntar på flytten? Börjar mer o mer likna att han inte är bättre helt enkelt.
Citera
2024-05-04, 13:36
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det är ju inte bara Djurgården som snackar upp honom. Varenda expert hyllar honom så fort han knyter skorna men det är ingen som skulle våga komma med minsta kritik.

Tycker det är en ganska svag argumentation London att antingen har jag rätt eller storklubbarna som jagar honom. Det bygger på en tro att storklubbar aldrig gjort en dålig värvning.

Jag skulle kunna komma med ett lika svagt argument att jag står på samma sida som 99,99% av alla klubbar i Europa som inte försökte värva honom.

Och där landade Bergvalls inlägg från cupfinalen.
Citera
2024-05-04, 15:13
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Nu är ju du ett troll som inte förtjänar kloka svar men är det någon icke-DIFare som hyllat Bergvall är det jag. Har till och med propagerat för att se honom bänka bredsida-Forsberg i landslaget som 10a. Med det sagt, åldern till trots, han har verkligen liknat en juniorspelare senaste matcherna i negativ bemärkelse. Han måste höja sig rejält om han ska få inhopp i Tottenham.
Ja, du skriver faktiskt seriöst och intressant många gånger. Jag gillade ditt inlägg om honom och hur hans utseende troligen kommer gynna honom i hans karriär. Därför blir jag lite matt när din analys blir så knapphändig.

1. Ung ålder
2. Omgivning
3. Intresse från media

Han är 18 år gammal. Ojämna insatser tillhör. Jag tycker Nanasi och Bergvall är bäst i Allsvenskan just nu. Den mest avgörande skillnaden är omgivningen. Där vi har Radetinac+Piotr har ni Taha Ali+Stryger. Självklart är det milsvid skillnad på de offensiva kvalitéerna hos Stryger och Piotr. Vår trubbiga högerkant öppnar för en mycket tajtare markering av Bergvall. Sist och inte minst så innebär det stora intresset från media att många gärna kliver på honom lite extra hårt. Inget fel med det, men situationen är rätt olik hur motsvarande talanger behandlas i Allsvenskan.

Hade Tokmac undvikit avstängning samtidigt som Wikheims rehab gått planenligt (redo för 90 min till säsongstart) så hade nog diskussionen låtit rätt annorlunda. Jag tycker också att hoppet från Allsvenskan till topplag i PL är orealistiskt. Däremot så handlar intresset om potentialen snarare än prestationen. Han är trots allt väldigt fysisk i förhållande till hans teknik samt ålder. Och just fysik är den viktigaste faktorn när toppklubbar jagar spelare numera.
Citera
2024-05-04, 15:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Han är inte ojämn han presterar på en jämn nivå som är ganska usel, du ser att fler o fler på forumet börjar vakna upp o se att han inte presterar ett skit i princip.
Frågan är uppenbar är han inte bättre eller glider han bara runt o väntar på flytten? Börjar mer o mer likna att han inte är bättre helt enkelt.
Vår bästa match kom mot er i Cupen. Den avgörande skillnaden mot tidigare är att Wikheim startar. Enorm skillnad med honom ist för Fallenius eller Radetinac som HY. Vi har enormt sparkapital hos både Wikheim och Tokmac. Både i sig själva men också hur de avbelastar Gulliksen och Bergvall från bevakning.
Citera
2024-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Vår bästa match kom mot er i Cupen. Den avgörande skillnaden mot tidigare är att Wikheim startar. Enorm skillnad med honom ist för Fallenius eller Radetinac som HY. Vi har enormt sparkapital hos både Wikheim och Tokmac. Både i sig själva men också hur de avbelastar Gulliksen och Bergvall från bevakning.

Spelar ju ingen roll att er bästa match var mot oss i cupen när ni torskade ändå o det hade inget med ämnet att göra, ämnet var att Bergvall inte presterar alls och det gjorde han verkligen inte mot oss heller, sen kan du skylla på ålder och att man är ojämn då bäst fan du vill, fakta är att han i princip inte uträttat ett skit ännu.
Citera
2024-05-04, 15:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ja, du skriver faktiskt seriöst och intressant många gånger. Jag gillade ditt inlägg om honom och hur hans utseende troligen kommer gynna honom i hans karriär. Därför blir jag lite matt när din analys blir så knapphändig.

1. Ung ålder
2. Omgivning
3. Intresse från media

Han är 18 år gammal. Ojämna insatser tillhör. Jag tycker Nanasi och Bergvall är bäst i Allsvenskan just nu. Den mest avgörande skillnaden är omgivningen. Där vi har Radetinac+Piotr har ni Taha Ali+Stryger. Självklart är det milsvid skillnad på de offensiva kvalitéerna hos Stryger och Piotr. Vår trubbiga högerkant öppnar för en mycket tajtare markering av Bergvall. Sist och inte minst så innebär det stora intresset från media att många gärna kliver på honom lite extra hårt. Inget fel med det, men situationen är rätt olik hur motsvarande talanger behandlas i Allsvenskan.

Hade Tokmac undvikit avstängning samtidigt som Wikheims rehab gått planenligt (redo för 90 min till säsongstart) så hade nog diskussionen låtit rätt annorlunda. Jag tycker också att hoppet från Allsvenskan till topplag i PL är orealistiskt. Däremot så handlar intresset om potentialen snarare än prestationen. Han är trots allt väldigt fysisk i förhållande till hans teknik samt ålder. Och just fysik är den viktigaste faktorn när toppklubbar jagar spelare numera.

Förklara gärna
Citera
2024-05-04, 15:40
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Spelar ju ingen roll att er bästa match var mot oss i cupen när ni torskade ändå o det hade inget med ämnet att göra, ämnet var att Bergvall inte presterar alls och det gjorde han verkligen inte mot oss heller, sen kan du skylla på ålder och att man är ojämn då bäst fan du vill, fakta är att han i princip inte uträttat ett skit ännu.
Det spelar roll eftersom vårt lag fungerar dåligt. Därför ser spelet också sämre ut för Bergvall.
Citera
2024-05-04, 15:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Förklara gärna
Han har utseendet på sin sida också. Det ska inte underskattas i tider då reklamintäkter och sponsorer värderas högt. Tottenham lär försöka göra honom till ett ansikte utåt och bygga upp honom till deras lojala trotjänare. Det är en gissning från min sida, så ta det för det.

Ovissframtid skrev detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in