Citat:
Avsåg iofs jämnheten i årets allsvenska. Och nog det vore högst anmärkningsvärt om spelare i 16 17-årsåldern inte gjorde märkbara framsteg.
Att Bergvall har talang råder det inga tvivel om. Om talangen är i paritet med vad man hört från Djurgårdshåll kan säkert diskuteras, och har så gjorts till förbannelse. Det är väl här nånstans det blir problematiskt, han har liknats vid en messiasliknande figur som redan nu ska gå in och dominera allsvenskan, ta en plats i Spurs osv. Det är orimliga förväntningar och uppenbarligen en för stor kostym för Bergvall att bära.
Det sk hatet är nog inte riktat så mycket direkt mot Bergvall som mot alla fartblinda Djurgårdare som
helt tappat det när man insåg att man hade något så unikt som en talang på Kaknäs. Men som sagt att talang finns och att Djurgården är en skitförening torde varje vettig människa vara överens om.
Att Bergvall har talang råder det inga tvivel om. Om talangen är i paritet med vad man hört från Djurgårdshåll kan säkert diskuteras, och har så gjorts till förbannelse. Det är väl här nånstans det blir problematiskt, han har liknats vid en messiasliknande figur som redan nu ska gå in och dominera allsvenskan, ta en plats i Spurs osv. Det är orimliga förväntningar och uppenbarligen en för stor kostym för Bergvall att bära.
Det sk hatet är nog inte riktat så mycket direkt mot Bergvall som mot alla fartblinda Djurgårdare som
helt tappat det när man insåg att man hade något så unikt som en talang på Kaknäs. Men som sagt att talang finns och att Djurgården är en skitförening torde varje vettig människa vara överens om.
Han är såld. Köpt av BP och såld till Tottenham. Finns ingen anledning för Djurgårdare att snacka upp honom.
Frågan är om hans potential motsvarar förväntningarna. Antingen har du rätt och alla storklubbar som var intresserade fel eller så är det tvärtom. Vet var mina pengar hade landat.
Citat:
Jag säger inte att alla härinne hajpar honom (även om det finns en del härinne också). Däremot råder det en hajp över honom rent generellt som saknar motstycke. Men eftersom det är detta forum jag använder så är det här jag skriver vad jag tycker om rådande hajp.
Nej dom slänger inte pengar för att det är pk. Däremot var det några klubbar som drabbades av en stark FOMO.
Nej dom slänger inte pengar för att det är pk. Däremot var det några klubbar som drabbades av en stark FOMO.
Varför har denna FOMO inte uppstått runt Dahbo? Är Bosse så fantastisk på att snacka att han kan lura en hel kontinent?