2024-05-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nu var visserligen cupfinalen hans klart sämsta insats sedan han kom till Djurgården. Det var t o m en av dom värsta insatser jag sett sedan av någon sedan Emil Wahlströms dagar. Passningsspelet var som hämtat ur en skräckfilm. Tror fan att Freddy Krüeger hade satt fler passningar till rätt adress? Eller åtminstone närmare rätt adress? 🤔

Men om vi bortser från cupfinalen?Har han verkligen gått ned sig? Eller har det varit exakt samma mellanmjölk som vi såg förra året?

Ändå finns det knappt en enda expert som vågar lyfta frågeställningen då det är exakt lika förbjudet som att ifrågasätta Greta.
Jag har inte sett nåt under början av allsvenskan som ens visar nåt av Bergvall hype han fått i vinter/förra säsongen.
Citera
2024-05-04, 09:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Angående Bergvall-snacket så får man väl ta och krypa till korset.

Trodde inte att han skulle gå ner sig så mycket som han gjort under våren. Han blev totalt neutraliserad av Pena i cupfinalen, såg nästan ut som en juniorspelare när Pena flera gånger snodde bollen. Eftersom jag är minst lika mycket intresserad av vårt landslag som jag är av Malmö FF tycker jag det är synd på något sätt då det är en stor talang.

Vad har hänt? Formsvacka? Han har sett lite loj och frånvarande ut, har han tankarna någon annanstans? Förväntade mig att han skulle explodera på riktigt under våren efter att han fått till en storflytt. Kanske han går på halvfart för att vila inför den riktiga prövningen i Tottenham? Han kanske ser detta som en slags semester innan det riktiga allvaret börjar? Man blir ju lite orolig.
Han är 18 år och det tillhör att man är ojämn i den åldern. Det vet du såklart och detta är sedvanligt DIF-hat.

Trazke-nivå rent ut sagt.
Citera
2024-05-04, 09:34
Medlem
mishimas avatar
När är det spelschemat för sommarens matcher spikas?
Citera
2024-05-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Han är 18 år och det tillhör att man är ojämn i den åldern. Det vet du såklart och detta är sedvanligt DIF-hat.

Tycker han visat en förvånansvärd jämnhet såhär långt i AS, sådär lagom usel rakt igenom
Citera
2024-05-04, 09:47
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Tycker han visat en förvånansvärd jämnhet såhär långt i AS, sådär lagom usel rakt igenom

Att sälja Bergvall för dom pengarna, Bosse kunde lika gärna råna en bank.
Citera
2024-05-04, 09:54
Medlem
snurresprettiss avatar
En annan sak jag funderade på, varför kallar inte media/journalister Djurgården för Real Djurgården? Med tanke på hur mycket pengar man lagt och starka nyförvärv man skaffat.
Malmö blev ju kallat Real Malmö 2004.
Citera
2024-05-04, 09:57
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
En annan sak jag funderade på, varför kallar inte media/journalister Djurgården för Real Djurgården? Med tanke på hur mycket pengar man lagt och starka nyförvärv man skaffat.
Har man spenderat så mycket? Det var andra tider med Galacticos och så vidare.

Real Malmö 2004 - icke UEFA Intertoto Cup-mästare
Citera
2024-05-04, 10:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Real Apa är ju ett etablerat begrepp sedan en tid tillbaka..

För övrigt känns det rent spontant som det räcker med Bergvall snacket från båda läger. Detta är inte Se & Hör.
Senast redigerad av Teu 2024-05-04 kl. 10:04.
Citera
2024-05-04, 10:07
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Real Apa är ju ett etablerat begrepp sedan en tid tillbaka..

För övrigt känns det rent spontant som det räcker med Bergvall snacket från båda läger. Detta är inte Se & Hör.

Inget man hör från journalist-kåren.
Citera
2024-05-04, 10:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Jo för du hatar ju inte härinne

Kommer du ihåg att jag skrev att Bergvall kommer spela i League One och inte i PL?
Citera
2024-05-04, 10:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Inget man hör från journalist-kåren.
Dom är rädda för att bli kallade rasister
Citera
2024-05-04, 10:22
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo för du hatar ju inte härinne

Kommer du ihåg att jag skrev att Bergvall kommer spela i League One och inte i PL?
L1 är lite att ta i, det blir nog en sedvanlig BP-talang-karriär (Ekdal, Guidetti etc.) värvad till storklub (Man C, Juventus), utlånad till mittenlag, såld till mittenlag, harva ett par år i mitten, sedan vända hem till något lag i Sverige med endast(?) inhemska meriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in