2024-05-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Jag var ironisk. Ber om ursäkt, trodde att ironin sken igenom. Synd att inte du Alex tillsammans med Jonte är med mer.
Jag känner jag har ingen lust att medverka i programmet mer,Jonte kommer du få se men han har ej varit med så mycket senaste avsnitten,
Citera
2024-05-02, 19:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Upptäckte och upptäckte.. det var Filips hemstad och hans produktionsbolag, så det ligger nog närmare att de ville göra en serie om hans systers liv på ett gruppboende än gökarna i Snickeriet.

En köping har i Sverige varit en ort med speciella rättigheter, men som till skillnad från städer inte har haft stadsrättigheter. Köpingarna avskaffades i Sverige genom kommunreformen 1971.

I Estland förekommer begreppet än idag för orter med stadsliknande bebyggelse som inte har status som städer. Filips mamma kommer från Estland.

Så när folk fick höra om Köping så undrade dom vilken Köping? Köping... ja men vilken Köping? Bara Köping. Köping är en jävla byhåla. Med en korvkiosk i centrum. Köpingsborna tyckte inte om den här serien när den kom. Blev "staden" känd för det. Jävla Filip. Efterblivna fanskap. Han vågade inte visa sig i byn på flera månader. Folk stod beredda med högafflarna. I högsta hugg.

Om du inte sett filmen Tårtgeneralen så gör det. Visar vad som hände i Köping. På 80-talet. Köpingsbor är inte riktigt kloka.

Ett exempel Tårtgeneralen - Stockholmare på pizzerian https://www.youtube.com/watch?v=zGvtJlM0Tbw
Senast redigerad av PingPongZong 2024-05-02 kl. 19:56.
Citera
2024-05-02, 20:24
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kul när Johan gav Bianca en lyckospark där bak. Sen sa Johan, i trailern, rakt i röret. När det sen kom i programmet var det sista bortklippt.

Han sa det i logen när han tog sin shot, innan lyckosparken.
De hade nog fulklippt i trailern. Hade varit jävligt kul annars.
Citera
2024-05-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Az1981
Han är inte superstjärna han tror själv han är det värsta kändis,Han skryter så mycket han tror på fullaste allvar han är superstjärnan,

Jag var Ironisk.
Citera
2024-05-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Vad har Kjell-Åke för koppling till resten av gänget? Är han handikappad?

Åke eller Lars Åke? Lars Åke var Lindas tidigare fästman, men den enda med dubbelnamn. Han är dessvärre död och är inte med i senaste säsongen. Så jag antar att du menar Åke. Han dök faktiskt upp i ”En annan del av Köping” först, men i en betydligt mindre roll. Vill minnas ser han bland annat följde med på en länsdans, och man behöver i regel ha någon form av funktionsnedsättning för att få gå på det. Så jag skulle gissa att han har något sådant, även om det inte är känt för oss tittare.

I ”Välkommen till Köping” fick han mer fokus, men det började med att han var kompis med Mats. Det är hans koppling i princip. Sen när han blev mer etablerad, så blev han orsaken till att Johan blev introducerad i serien.
Citera
2024-05-03, 09:41
Medlem
Johan kör sitt eget race. Man märker att han har trauman som han bär runt på från sin barndom som sitter djupt rotat, detta är nog hans sätt att hantera det.
Citera
2024-05-03, 10:17
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Åke är nästan största behållningen i programmet. Mats och Tobbes dynamik är fin. Mats är typ som Tobbes storebror eller pappa.

Jag håller med. Det är en fin relation mellan Mats och Tobbe som skildras i programmet. Kan tänka mig den är så i verkligheten med. Besserwissern Åke är rätt underhållande att se också. Han kommer i all sin rätt när han får vara med på i ett hörn i den duon. Gillar att det inte hymlas med rökandet heller.

Allt som allt så tror jag de är rätt snälla.
Citera
2024-05-03, 13:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Åke eller Lars Åke? Lars Åke var Lindas tidigare fästman, men den enda med dubbelnamn. Han är dessvärre död och är inte med i senaste säsongen. Så jag antar att du menar Åke. Han dök faktiskt upp i ”En annan del av Köping” först, men i en betydligt mindre roll. Vill minnas ser han bland annat följde med på en länsdans, och man behöver i regel ha någon form av funktionsnedsättning för att få gå på det. Så jag skulle gissa att han har något sådant, även om det inte är känt för oss tittare.

I ”Välkommen till Köping” fick han mer fokus, men det började med att han var kompis med Mats. Det är hans koppling i princip. Sen när han blev mer etablerad, så blev han orsaken till att Johan blev introducerad i serien.

Det fetmarkerade är nog en sanning med modifikation. Det var nog produktionsteamet som upptäckte Johan och sedan arrangerade ett möte mellan Åke och honom. Johan är ju nu till 70 procent programmet och det borde döpas om till »Johans öden och äventyr i stora och lilla världen«.
Citera
2024-05-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade är nog en sanning med modifikation. Det var nog produktionsteamet som upptäckte Johan och sedan arrangerade ett möte mellan Åke och honom. Johan är ju nu till 70 procent programmet och det borde döpas om till »Johans öden och äventyr i stora och lilla världen«.

Fick också intrycket att det var något arrangerat.

Det är i alla fall vanligt att nya människor får en chans i programmet om de umgås med någon som redan har fått en del visningstid. Det gäller ju tex Sofies kompisar Arna och Daniella. Som Johan också umgås med en del numera. Samt Mike som testade nya sporter med bowlingbröderna. Så var det även med Johan och Åke, så valde att nämna det. Inte för att jag tror att de kände varandra sedan tidigare, eller är särskilt goda vänner egentligen.
Citera
2024-05-03, 13:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det är i alla fall vanligt att nya människor får en chans i programmet om de umgås med någon som redan har fått en del visningstid. Det gäller ju tex Sofies kompisar Arna och Daniella. Som Johan också umgås med en del numera. Samt Mike som testade nya sporter med bowlingbröderna. Så var det även med Johan och Åke, så valde att nämna det. Inte för att jag tror att de kände varandra sedan tidigare, eller är särskilt goda vänner egentligen.

Johan blev nog bara inplockad i det sammanhanget för inspelningen, tror näppeligen att de umgås. Mike var nog också någon som bara plockades upp.
Citera
2024-05-03, 14:03
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:

Det var väl första gången dom föstes ihop igår? Och det verkade sjukt krystat, troligen blev det något utbrott mellan det vanliga fotbadet och sugfiskarna då Johan bara satt tyst och tittade ner. O-fia verkade inte trivas i sällskapet.
Citera
2024-05-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Johan blev nog bara inplockad i det sammanhanget för inspelningen, tror näppeligen att de umgås. Mike var nog också någon som bara plockades upp.

Tror att det mesta är relativt arrangerat, och inte alltid visar genuin vänskap.

Linda, Mats och Tobbe umgås nog en del även privat. Antingen två och två (Linda och Mats, eller Mats och Tobbe), alternativt alla tre eller på gruppaktiviteter etc. Kan hända att Sofia hänger med dem, eller bara umgås med Mats. Men möjligt att Mats och Åke umgås en del privat. Bowlingbröderna uppenbarligen, samt även riddarna/dansarna Micke och Erik.

Resten har nog börjat som någon form av arrangemang. Osäker på om de umgås med varandra utanför programmet. I sådana fall blev de nog vänner i efterhand, med varierande grad av kontakt och umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in