2024-04-16, 10:42
Medlem
Hade inte ofia sagt att hon inte tänker gå på en ända xplays spelning igen? Va hände nån som vet?
Citera
2024-04-16, 12:07
Medlem
Är inte Sofias bästa vän Ulrika, den Ulrika som var med i Bonde söker fru? Eller är det bara jag som tyckte de var lik isåfall 🙈 Hon som dejtade Klas Karlsson.
Citera
2024-04-17, 18:03
Medlem
Tror det här blev sista avsnittet för mig. Är så sjukt less på Johan, en av de absolut mest vidriga människor jag haft oturen att behöva se. Och serien i sig har blivit ett stort skämt. Är det inte uppenbart arrangerade situationer så är det tråkig, alldaglig skit som att Mats ska rensa i sitt förråd. Och så ska det alltid spelas över så att vardagliga situationer ska verka superspännande. Här kommer X, Köpings Ymästare! Vad bra att Tobbe (som är totalt inkompetent) är med och kan hjälpa till! Osv osv [Linda skrattar tillgjort].
Citera
2024-04-17, 21:31
Medlem
Idag orkade jag inte alls se färdigt på programmet! Såg 10 minuter sen stängde jag av eländet!

Uppenbart att hela serien är manusstyrt!

Liksom vem tar Tobbe till hjälp för att rensa förrådet, tvätta altanen , måla trädgårdsmöbler, etc?.
Karln kan ju knappt styra sin kropp , som verkar bli svagare för varje gång .

Och verkligen lustigt att Mats epa plötsligt skulle gå i sönder? . När han dessutom nyss lagade den för omkring 10.000:- .

Och vilket sammanträffande att Mats hittar ett foto på sig och sin epa , och sen några ögonblick senare går den i sönder!
Suck , suck! .

Och varför slänger inte Johans mamma ut fanskapet istället? In på gruppboende med honom .

Liksom att låta sin gamla svaga mamma sova på bäddsoffa medan Johan sover i ett sovrum.
Det var ändå droppen som fick bägaren att rinna över!
😡.
Blev bara så himla arg när jag fick se detta beteende.

Det kan ju inte vara vidare skönt för henne att ligga i en bäddsoffa!
Citera
2024-04-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993
Idag orkade jag inte alls se färdigt på programmet! Såg 10 minuter sen stängde jag av eländet!

Uppenbart att hela serien är manusstyrt!

Liksom vem tar Tobbe till hjälp för att rensa förrådet, tvätta altanen , måla trädgårdsmöbler, etc?.
Karln kan ju knappt styra sin kropp , som verkar bli svagare för varje gång .

Och verkligen lustigt att Mats epa plötsligt skulle gå i sönder? . När han dessutom nyss lagade den för omkring 10.000:- .

Och vilket sammanträffande att Mats hittar ett foto på sig och sin epa , och sen några ögonblick senare går den i sönder!
Suck , suck! .

Och varför slänger inte Johans mamma ut fanskapet istället? In på gruppboende med honom .

Liksom att låta sin gamla svaga mamma sova på bäddsoffa medan Johan sover i ett sovrum.
Det var ändå droppen som fick bägaren att rinna över!
😡.
Blev bara så himla arg när jag fick se detta beteende.

Det kan ju inte vara vidare skönt för henne att ligga i en bäddsoffa!
Han tänker inte på sin gamla mamma,Är bättre han sover på bäddsoffan istället,
Citera
2024-04-18, 01:46
Medlem
Jag tycker denna säsong är inte lika bra,Förra säsongen va bättre,Jag hoppas sista avsnitten blir bättre det visar sig,Tror programmet tappat tittar siffror?Detta avsnitt va inte jätte kul har sett bättre avsnitt,
Citera
2024-04-18, 09:40
Medlem
Tobbe - fattar inte att det aldrig är nån som säger till honom, vräker av sig "håll käften kärring jävel" till höger och vänster. Oavsett hur mongo han är kan han inte gå omkring och förolämpa folk. Får dom låsa in honom. Ser inget roligt med hans oförskämdhet hela tiden.

Mats - hinner gå och skita och komma tillbaka innan han sagt två meningar. Såååååååå slö, och fet.

Åke - historiens största lögnare. Bara roligt när nån konfronterar honom, eller ställer följdfrågor. Visar sig alltid att han ljugit eller överdrivit enormt.
Han är ju expert på kvinnor och dejting. Ger alltid Mats oönskade råd. Sen när han skulle dejta sin granne kom han till Mats och ville ha massa råd 😂

Johan - fattar inte hur han ser nåt när han har ögonen stängda hela tiden. Har han gjort små hål i ögonlocken eller 😂
Hans sångröst är så hemsk att det gör ont i hela kroppen. Nån borde kanske påpeka det för honom så han kan sluta spela Allan hela tiden.

Sen fattar jag inte varför dom flesta är så feta. Dom flesta lider av grav fetma. Måste man leva på bröd, pizza, kebab och hamburgare bara för att man e väck ?
Citera
2024-04-18, 10:27
Medlem
Har också funderat på varför så många utvecklingsstörda är feta. Tror det hänger ihop med bristande självkontroll och genuin oförmåga att förstå att det godaste inte alltid är det bästa, kombinerat med personalens daltande. Det verkar finnas en oskriven regel för de som jobbar med utvecklingsstörda att vad de än gör så får de aldrig såra deras känslor (även om de själva sårar andra, a la Tobbe) utan måste dalta och ge komplimanger och hålla med.
Citera
2024-04-18, 13:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BunnyDragon
Har också funderat på varför så många utvecklingsstörda är feta. Tror det hänger ihop med bristande självkontroll och genuin oförmåga att förstå att det godaste inte alltid är det bästa, kombinerat med personalens daltande. Det verkar finnas en oskriven regel för de som jobbar med utvecklingsstörda att vad de än gör så får de aldrig såra deras känslor (även om de själva sårar andra, a la Tobbe) utan måste dalta och ge komplimanger och hålla med.

Det är två orsaker till detta med övervikt hos personer med intellektuell funktionsnedsättning, nämligen medicinering och överkonsumtion. Medicinerna som används försämrar ämnesomsättningen och om det sedan äts för mycket blir effekten dubbel.
Citera
2024-04-18, 16:08
Medlem
Flasebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är två orsaker till detta med övervikt hos personer med intellektuell funktionsnedsättning, nämligen medicinering och överkonsumtion. Medicinerna som används försämrar ämnesomsättningen och om det sedan äts för mycket blir effekten dubbel.
Till och med lag som Grunden Bois har många riktigt stora.
Jämför det med Ronaldo Nazario som ansågs vara den som gick upp i vikt inom “vanliga” fotbollen men pga hormonrubbningar. Men här verkar det vara standard inom var lag. Vilket har fått mig förundrad över hur de kan anförskaffa samma kroppar som Mats.
Säkert medicinerna mycket.
Senast redigerad av Flasebb 2024-04-18 kl. 16:14.
Citera
2024-04-18, 16:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasebb
Till och med lag som Grunden Bois har många riktigt stora.
Jämför det med Ronaldo Nazario som ansågs vara den som gick upp i vikt inom “vanliga” fotbollen men pga hormonrubbningar. Men här verkar det vara standard inom var lag. Vilket har fått mig förundrad över hur de kan anförskaffa samma kroppar som Mats.
Säkert medicinerna mycket.

Medicinerna är starkt bidragande. Sedan äter de alltså för mycket och rör sig för lite. En hormonrubbning kan verka olika. Det kan ge både för snabb och för långsam ämnesomsättning. Troligen är det även så att många som har en intellektuell funktionsnedsättning har en långsam ämnesomsättning som blir ännu långsammare genom medicinen. Tobbe är dock inte tjock, snarare tvärtom.
Citera
2024-04-18, 20:37
Medlem
drinksareonmes avatar
Mats borde verkligen ta tag i sin övervikt, svårt att gå vissa stunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in