2024-05-02, 00:47
Medlem
buzzkillers avatar
Johan är stjärnan, tillsammans med Åke och Tobbe. Alla andra har ju 0 underhållningsvärde. I något avsnitt, så hintade Johan om att det blir en till säsong. Kul! Det ryktas om bra tittarsiffror. Sedan är det komiskt att folk sitter här inne och gnäller, som ett gäng barnrumpor, på människor som uppenbarligen är med i detta program av en anledning. Sluta titta då, idiotjävlar.
Citera
2024-05-02, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tänk vad lugn och go Johan är. Han visar så stort intresse för andra människor. Jag har aldrig hört honom prata om sig själv. Han upprepar ju hela tiden att det inte är något särskilt med honom. Och när det gäller val av kläder så säger han att det inte är så noga. Jag är en enkel medelmåtta är det som han säger mest. Väldigt ödmjuk.

Diskuterades i en annan tråd om att Markoolio skulle kunna vara Sveriges svar på Keanu Reeves. Nej det är Johan som är det.

Allvarligt talat, börjar bli lite väl pinsamt nu. Och lite ensidigt. Var mycket mer blandat förut med betydligt fler personligheter. Nej man måste inte titta, men blir samtidigt nyfiken.
Citera
2024-05-02, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Asså Johan va e de för stolpskott???

Märkligt att folk inte förstår att han har någon form av funktionshinder möjligt intellektuellt som gör att han inte riktigt kan koppla kontext med sammanhang och han har hittat ett sätt som gör honom lycklig. Många autistiska drag där tex de är lätt att fastna för tex livsstil och kändisar och klädstil. Det i kombination med If, gör att de blir problematiskt utifrån omgivningens perspektiv. Sen undrar man hur pappan var eftersom generellt så har personer med den här typen av funktionshinder lite svårare att skaffa vänner och lite hur dom formas beror på familjen också då de umgås mycket med dom.
När man ser bortom dessa hinder är han en fin människa, han försöker göra andra nöjd även fast han inte riktigt förstår alla sociala regler och har inte haft samma möjligheter som oss andra att fixa jobb och boende.

Sen är det konstigt och synd om dom inte får en massa pengar för det dom gör. De är ju allt som allt underhållande att följa och deltagarna gör TV av det här. Jag skulle inte fixa ha TV kameror runt mig. De ska ha betalt för de gör levande föreläsningar om olika funktionsvariationer och visar upp det som är bra och det som ställer till dvs hinder.
Citera
2024-05-02, 07:15
Medlem
JerryCottons avatar
Johan fyller sin funktion i programmet men det blir lite för mycket. Lite äckligt att produktionen medvetet gör narr av honom. Sofie är ju inte en speciellt intressant karaktär, typ motsatsen till Johan. Arna skulle man gärna följa lite mer. Jonte är alltid kul att se. Åke är nästan största behållningen i programmet. Mats och Tobbes dynamik är fin. Mats är typ som Tobbes storebror eller pappa. Något jag saknar är poledance/riddarkompisarna. Annars så är det som vanligt, så fort ett program byter kanal så blir det automatiskt sämre. Filip, jag vet att du läser i tråden. Backa bandet till hur programmet var i början.
Citera
2024-05-02, 08:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
När dom satt i spat och Johan frågade om någon annan hade träffat Kalle Moreus så sa Arna att hon hade träffat honom i dalarna, då bytte Johan samtalsämne innan hon hade hunnit prata klart, riktigt fult gjort, det är bara han som ska stå i centrum.

Men det är kul att se att de andra i gänget börjar tröttna på honom.
Citera
2024-05-02, 09:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Az1981
Vad får dig tro Tobbe Mats röker braja ?
Mats slöa sätt och röda ögon. Samt att han fnittrar lite väl mycket.
Citera
2024-05-02, 10:21
Medlem
drinksareonmes avatar
Är väl Åkes fel att Johan ens är med i serien, de blev väl bästa kompisar på en kryssning för moggisar.
Citera
2024-05-02, 11:49
Medlem
Jag tror att de har med Johan bara för att det ska vara provocerande för folk. "Den där jäveln måste vara Sveriges största ego", som en bekant till mig sa idag efter att ha kollat på programmet igår.
Citera
2024-05-02, 11:55
Medlem
Saknar frasse han va ju serien guldklimp 🥴🥴
Citera
2024-05-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Vad har Kjell-Åke för koppling till resten av gänget? Är han handikappad?
Kjell Åke?kanske menar Åke?
Citera
2024-05-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Mats slöa sätt och röda ögon. Samt att han fnittrar lite väl mycket.
Nej han röker inte braja,Jag vet inte varför han har röda ögon,
Citera
2024-05-02, 12:58
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Az1981
Kjell Åke?kanske menar Åke?

Kanske. Han med goatee som går med krycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in