2024-04-30, 19:02
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Går det att tyda om ett kuvert är äkta? Tex genom att slå "frankeringsservicenummer" som står till höger längs upp på kuvertets framsida. Varför står det Polisen 106 75 Stockholm och enhetskod för GBG på kuvertet jag fått?

Kan det inte vara så enkelt att din försändelse är beslaget i Göteborg men det är Stockholmspolisen som skickar ut brevet för att förundersökningen bedrivs där, eller tvärtom?

Jag har inte sett ett enda foto av ett polisbrev som jag inte tycker ser äkta ut, att det varierar i hur dom ser ut tror jag beror på den mänskliga faktorn. Kan du tänka dig att lägga upp en bild på brevet? (Sudda ut namn)

Hur som helst borde du tillslut bli uppringd eller kallad till förhör, men jag gissar att det kan dröja då dom gjort många stora beslag och därför har mycket att göra. När fick du hem brevet?
Citera
2024-04-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Okej, men det finns ju tex städare på dom olika kontoren som tex kanske "råkat" få hem kuvert i nån låda som baxats i flempan. Jag bor inte i Flemingsberg varför är kuvertet därifrån? Och beslaget gjorts i enhetskod 5313UJUJ2 ?

Om det skulle vara så enkelt hade de kuverten garanterat använts i vanlig stealth men det har aldrig förekommit. Vartifrån kuvertet kommer ifrån saknar betydelse. Florerar mycket konspirationsteorier angående fejkades polisbrev men tror knappt det finns någon substans i dom

(FB) Vad är egentligen taktiken med polisens amatörmässiga knarkbrev?

Tror de kan finnas viss sanning i denna teori
Senast redigerad av bongx 2024-04-30 kl. 19:28.
Citera
2024-04-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Om det skulle vara så enkelt hade de kuverten garanterat använts i vanlig stealth men det har aldrig förekommit. Vartifrån kuvertet kommer ifrån saknar betydelse. Florerar mycket konspirationsteorier angående fejkades polisbrev men tror knappt det finns någon substans i dom

(FB) Vad är egentligen taktiken med polisens amatörmässiga knarkbrev?

Tror de kan finnas viss sanning i denna teori

Har hört och läst om den teorin också, men det låter högst orimligt att den är trovärdig. I vilket syfte skulle dom tillämpa det här arbetssättet? Vad resulterar det i? Är det en vinst att störa verksamheterna tillfälligt tills alla har löst gåtan och ändå kommer fortsätta köpa/sälja droger som vanligt. Nä, tror inte på den teorin. Men inget är uteslutet. Det återstår att se.
Senast redigerad av guldovic 2024-04-30 kl. 20:06.
Citera
2024-04-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Kan det inte vara så enkelt att din försändelse är beslaget i Göteborg men det är Stockholmspolisen som skickar ut brevet för att förundersökningen bedrivs där, eller tvärtom?

Jag har inte sett ett enda foto av ett polisbrev som jag inte tycker ser äkta ut, att det varierar i hur dom ser ut tror jag beror på den mänskliga faktorn. Kan du tänka dig att lägga upp en bild på brevet? (Sudda ut namn)

Hur som helst borde du tillslut bli uppringd eller kallad till förhör, men jag gissar att det kan dröja då dom gjort många stora beslag och därför har mycket att göra. När fick du hem brevet?

Så kan det mycket väl vara, att det diarieförs i Sthlm som du säger. Det finns bilder uppladdade i granntråden. (FB) Har posten riktade insatser emot knarkbrev just nu?
Citera
2024-05-07, 06:28
Medlem
Fick mitt polisen brev för 32år sedan och i Torsdags small de in dörren och gjorde husrannsakn blev helt paff. Så ja de tar tid sen mitt i allt smäller de in hela dörren hos de flesta.
Citera
2024-05-07, 08:45
Medlem
Har inte lusläst tråden, är det både vanlig post samt post till ombud som blir beslagtagna eller är ena eller andra alternativet något säkrare?
Citera
2024-05-07, 12:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assraell
Fick mitt polisen brev för 32år sedan och i Torsdags small de in dörren och gjorde husrannsakn blev helt paff. Så ja de tar tid sen mitt i allt smäller de in hela dörren hos de flesta.

32 år sen så är de fett presikberat
Va leta dom efter ens?
Citera
2024-05-07, 12:54
Medlem
Torskade på 10g grönt för 5-6 år sen, ca 1 månad efter beställning gjordes så ringde polisen mig och sa att dom hittat droger i ett kuvert med mitt namn på, och fråga om jag kunde träffas o snacka, vi hade förhör i deras bil, det blev rättegång senare mot säljaren, jag visste ju inte vem det va så kunde inte säga så mycket, blev ingen böter eller något för min del iaf.

Har fortsatt att handla efter det, och inte förlorat något paket sen dess.
Förns nu ibörjan på året, och har inte fått något brev från polis och det har gått månader.

Är det säljare som skiter i att posta, eller är de nån skicklig rackare på posten som har xray vision?
Citera
2024-05-07, 14:39
Medlem
emmuuts avatar
Får man alltid ett brev hem när dom beslagtar något? Eller kan dom ringa istället? Väntar på ett brev som inte kommit fram än och idag ringde det någon från okänt nummer. Svarade inte.

Jag har dock fått en annan beställning bara för några få dagar sen så det känns ju som dom skulle tagit det också i så fall.

Så hur är det? Brev eller samtal? Eller båda?
Citera
2024-05-07, 15:08
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Får man alltid ett brev hem när dom beslagtar något? Eller kan dom ringa istället? Väntar på ett brev som inte kommit fram än och idag ringde det någon från okänt nummer. Svarade inte.

Jag har dock fått en annan beställning bara för några få dagar sen så det känns ju som dom skulle tagit det också i så fall.

Beroende på vad du beställt och mängd så kan ju även en husis vara aktuell.
Finns inget som säger att polisen måste skicka brev eller så, utan antingen blir du meddelad med ett brev, får en kallelse till förhör eller blir väckt av några sura poliser en morgon som rotar igenom ditt hem och tvingar dig pissa
Citera
2024-05-07, 15:13
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut

Det är vanligt att de ringer från okänt nummer och lägger på innan husis. De gör så för att kontrollera att du är hemma.
Citera
2024-05-07, 15:31
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Beroende på vad du beställt och mängd så kan ju även en husis vara aktuell.
Finns inget som säger att polisen måste skicka brev eller så, utan antingen blir du meddelad med ett brev, får en kallelse till förhör eller blir väckt av några sura poliser en morgon som rotar igenom ditt hem och tvingar dig pissa

Det var ingen stor mängd jag beställde. Vart går gränsen på hur stor mängd det ska vara för husis?

Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Det är vanligt att de ringer från okänt nummer och lägger på innan husis. De gör så för att kontrollera att du är hemma.

Men varför då? Vad menar du med lägger på och kontrollera att jag är hemma? Det ringde vid 11 idag. Hur lång tid skulle det ta innan man får besök då i så fall?

Känns bara konstigt då det var en så liten mängd. Kan dom göra husis lite när dom känner för det eller va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in