Citat:
Ursprungligen postat av
Psykoslek
Det har både här och på andra forum pratats om att vissa vendors gör såkallad selektiv scamming med fejkade brev om beslag. Vi vet nu att de flesta breven inte var fejkade trots att det såg ut som ett skolbarn hade skrivit lappen. När det kom en ny våg av beslag i Februari så var många av breven ännu fulare med påklistrad namnlapp, konstigt format på kuvert, diarienummer som saknar länskod osv. Dock alltid med förbetalt porto. Jag har inte sett ett enda brev som definitivt var fejkat, jag skulle gärna se ett sånt brev för att kontrollera diarienummer med polisen själva. Anonymitet bör ju inte vara ett problem om man är säker på att det är fake.
Min eventuella teori är att polisen medvetet får breven att se amatörmässiga och suspekta ut för att rikta misstänksamhet och osämja kunder och stora vendors emellan. Det är svårt att ta in hur en myndighet kan skriva så fula och otydliga brev (som vi kan konstatera att dom faktiskt gjort). Om dom nu gör detta i det syftet så är det ju ganska smart och man har ju lyckats lite
Mycket intressant tänkt. Min initiala misstanke var att en specifik och mycket stor vendor låg bakom dom, galet många klagomål hos dom sen årskiftet osv
Men märkte sen att folk uppgav ha fått dom särskrivna breven av många fler vendors än bara dom + åtminstone en fick husis typ en vecka efter sådant brev hem.. Så din teori kan mycket väl vara vad som egentligen händer nu