Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-25, 19:35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Din ton är inte "dryg". Din ton är elak och respektlös. Ta ansvar för hur du beter dig istället för att minimera.
Du känner inte mig och har ingen aning om vad jag vill/inte vill. Du gör antaganden som inte stämmer, och som är piss att mötas av. Du kanske ogillar översittare (don't we all...), jag är inte en utav dem.

Du svarar inte på:

# 260: Det vore inte konstigt om du känner visst förakt och missnöje - gör du det?

# 264: Är det på riktigt din uppfattning om hur seriösa och kapabla vänner bemöter någon som agerar som du gör?

#264: Du "har vänt på det här nu". Ja...eller?

Det är som jag sa pga ditt översittarsätt jag tappade respekten för dig. Ska jag säga det igen?
Har inget som helst intresse av att svara dig mer så du kan ge upp nu.
Citera
2024-04-25, 23:22
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det är som jag sa pga ditt översittarsätt jag tappade respekten för dig. Ska jag säga det igen?
Har inget som helst intresse av att svara dig mer så du kan ge upp nu.

Bekvämt kort du drar. Du behöver inte svara eftersom du har uppfattat mig som översittare och säger att du har förlorat respekten för mig. Sådärja.

Du har redan gett upp - men fattar det nog inte själv. Du rycker ur kontakten med svansen mellan benen i din egen tråd. Vi som läser tråden märker hur du lirar. Du är säkert van att komma undan med minimering, obstruering och manipulering för att slippa genomlysning. Här lyckades du inte.

Jag skulle kunna var så elak mot dig men det skulle bli så hemskt. Empati hindrar mig.
Citera
2024-04-26, 12:54
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Jag har börjat bli så dryg och elak mot folk. Får bita ihop för att inte gå för långt ibland men det funkar absolut inte alltid för jag är en person som pratar innnan jag tänker.
Jag var såhär när jag va barn också men tror att det berodde på att jag var den "stackars lilla lillebrorsan" som bara ville härma dom tuffa storebröderna. Efter barndomen och fram till nu (31) har jag ändå haft många snälla år. Känt mig såhär nåt halvår nu. Blev värre nyligen när jag tog mig ur en helvetesdepression och mår bra igen.
Fattar att många har det här beteende i sin personlighet, men att det är nåt nytt jag börjat med som jag inte kan hejda helt plötsligt. Varför??

I stunden går jag igång på det, får en kick. Men sen kan jag ångra mig snabbt efteråt och får dåligt samvete. Känner mig som en idiot. Beror på om det är nån jag bryr mig om eller inte.
Det är som ett jävla toruettes.
Det går bättre om jag skriver för då kan jag tänka efter innan jag skickar men är jag i ett flow finns ingen hejd. Dålig impulskontroll som fan.

Varför är jag så störd? Varför?
Sitter bara här och är ledsen på mig själv just nu.

Eller så kanske du bara säger att du är ett rövhål för att få lite onlinefjäsk från tjejer?

Blir du arg om man retar dig?
Citera
2024-04-26, 13:03
Bannlyst
Citat:
Bekvämt kort du drar. Du behöver inte svara eftersom du har uppfattat mig som översittare och säger att du har förlorat respekten för mig. Sådärja.

Du har redan gett upp - men fattar det nog inte själv. Du rycker ur kontakten med svansen mellan benen i din egen tråd. Vi som läser tråden märker hur du lirar. Du är säkert van att komma undan med minimering, obstruering och manipulering för att slippa genomlysning. Här lyckades du inte.

Jag skulle kunna var så elak mot dig men det skulle bli så hemskt. Empati hindrar mig.
Vad grälsjuk du är. Du ställer frågor som utgår från antaganden som att TS föraktar sina vänner (vem gör det?!) och anser dig förtjäna svar på sådant (??). TS är inte skyldig att svara dig och du kan sluta förstöra tråden nu.
Citera
2024-04-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sotasara
Vad grälsjuk du är. Du ställer frågor som utgår från antaganden som att TS föraktar sina vänner (vem gör det?!) och anser dig förtjäna svar på sådant (??). TS är inte skyldig att svara dig och du kan sluta förstöra tråden nu.

Det är inte ett dugg konstigt att på något plan förakta människor som har blivit slentrian för en...men som man fortsätter umgås med, och som dessutom stryker en medhårs när man betett sig respektlöst och elakt mot dem.
Att jag frågar TS om det är kopplat till saker han framfört i den här tråden - men även i en tidigare tråd. Det tror jag att du missar.

Du får tycka att jag är grälsjuk. Det jag skriver är uttryck för att jag är less på att TS låtsas vara villig att utreda grunden till sina problem, att han gör elaka antaganden som inte stämmer, att han fintar och minimerar, därefter spelar sårad, placerar skuld, fegar ur och drar.
Och att han gör det utan att någon märker eller påtalar det - vilket jag tror att han är extremt van vid.

TS är inte ett dugg skyldig att svara på mina frågor? Det jag har påtalat för honom är ju detta:

"Du har absolut svarat på många frågor i tråden, men verkar ovillig att leverera när det gäller vissa. Det är min observation, det är okej att vi tycker olika."

"Inte heller svarar du på frågor som kan ge dig sann förståelse - som därefter kan leda till varaktig utvecklig/förändring."

Därefter bad TS mig att ange de frågor han inte hade besvarat och hävdade att jag ljög om att det fanns sådana. I mitt senaste inlägg radade jag upp frågorna han inte hade besvarat, utan krav eller förväntningar på att han skulle svara.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-26 kl. 14:33.
Citera
2024-04-26, 16:08
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Eller så kanske du bara säger att du är ett rövhål för att få lite onlinefjäsk från tjejer?

Blir du arg om man retar dig?

Ragga tjejer på Flashback? Nej tack 😆
Citera
2024-04-26, 16:15
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Kolla historiken så ser du mönstret. Börjar med att vara trevlig för att sen sakta gå över till nedvärdering. Hxn har varit i flera av mina trådar och gjort samma sak.

Jag var väldigt aktiv i tråden dom första dagarna och svarade frenetiskt på frågor. Har fått massa bra synpunkter. Glad för dom! Och jag HAR ändrat på mitt beteende under dom här 8 dagarna. Men hjälp av min egna vilja. Vad vissa än tror...
Citera
2024-04-26, 23:32
Medlem
Citat:
Kolla historiken så ser du mönstret. Börjar med att vara trevlig för att sen sakta gå över till nedvärdering. Hxn har varit i flera av mina trådar och gjort samma sak.

Jag var väldigt aktiv i tråden dom första dagarna och svarade frenetiskt på frågor. Har fått massa bra synpunkter. Glad för dom! Och jag HAR ändrat på mitt beteende under dom här 8 dagarna. Men hjälp av min egna vilja. Vad vissa än tror...

Menar du möjligtvis att det var nervärderande av mig att påtala att "de flesta inte skulle må bra av att förnedra, manipulera eller på annat sätt göra ner en annan i konversation. De absolut flesta skulle dessutom må mycket dåligt av det och därför aldrig göra som du gör."? Eller annat? I vilket inlägg uppfattar du att jag började bli nervärderande mot dig?
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-26 kl. 23:42.
Citera
2024-04-27, 01:05
Bannlyst
Citat:
Det är inte ett dugg konstigt att på något plan förakta människor som har blivit slentrian för en...men som man fortsätter umgås med, och som dessutom stryker en medhårs när man betett sig respektlöst och elakt mot dem.
Att jag frågar TS om det är kopplat till saker han framfört i den här tråden - men även i en tidigare tråd. Det tror jag att du missar.

Du får tycka att jag är grälsjuk. Det jag skriver är uttryck för att jag är less på att TS låtsas vara villig att utreda grunden till sina problem, att han gör elaka antaganden som inte stämmer, att han fintar och minimerar, därefter spelar sårad, placerar skuld, fegar ur och drar.
Och att han gör det utan att någon märker eller påtalar det - vilket jag tror att han är extremt van vid.

TS är inte ett dugg skyldig att svara på mina frågor? Det jag har påtalat för honom är ju detta:

"Du har absolut svarat på många frågor i tråden, men verkar ovillig att leverera när det gäller vissa. Det är min observation, det är okej att vi tycker olika."

"Inte heller svarar du på frågor som kan ge dig sann förståelse - som därefter kan leda till varaktig utvecklig/förändring."

Därefter bad TS mig att ange de frågor han inte hade besvarat och hävdade att jag ljög om att det fanns sådana. I mitt senaste inlägg radade jag upp frågorna han inte hade besvarat, utan krav eller förväntningar på att han skulle svara.
Förstår inte hur du tänker. Hur kan man tappa respekt för någon som förlåter en om man gör en dum grej?! Man får ökad respekt och känner tacksamhet, för förlåtande har inte alla i sig, sedan har man latent dåligt samvete forever för att inte göra om det.

Men har inte erfarenhet av att vara serie-elak. Det verkar du ha. Du avslöjar bara vad du själv är för sorts person med dina projektioner på TS, du avslöjar dig med ditt bidrag i tråden, och du avslöjar dig i din posthistorik. Detta får stå för dig.
Senast redigerad av sotasara 2024-04-27 kl. 01:15.
Citera
2024-04-27, 14:23
Medlem
Tcprocs avatar
Jaha vad händer här då?
Citera
2024-04-27, 15:41
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tcproc
Jaha vad händer här då?

Vad menar du?
Citera
2024-04-28, 12:34
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du tänker. Hur kan man tappa respekt för någon som förlåter en om man gör en dum grej?! Man får ökad respekt och känner tacksamhet, för förlåtande har inte alla i sig, sedan har man latent dåligt samvete forever för att inte göra om det.

Men har inte erfarenhet av att vara serie-elak. Det verkar du ha. Du avslöjar bara vad du själv är för sorts person med dina projektioner på TS, du avslöjar dig med ditt bidrag i tråden, och du avslöjar dig i din posthistorik. Detta får stå för dig.

Ska försöka förklara men det är inte helt lätt. Och det menar jag utan ironi eller dryghet.

Vissa människor har antisociala drag och/eller uppvisar antisociala beteenden. (En person kan ha sådana drag/beteenden utan att uppfylla diagnoskriterierna för antisocial personlighetsstörning (psykopati), narcissistisk personlighetsstörning eller machiavellism.)

Ett antisocialt beteende, är att finna njutning av/må bra av/eller uppleva maktpåslag genom att göra ner andra med flit, såsom TS har beskrivit i inlägg #170:
"Tex så gillar jag att finta folk i samtal. Virra till det för dom så att det ser ut som dom gör bort sig så att jag kan dumförklara dom och kanske få nån annan att skratta åt dom. Alltid optimalt om nån annan är i närheten och hör.
Jag kan också överraska helt random mitt i en konversation med att bara säga nånting drygt som inte hör till ämnet. Tex står och har ett trevligt samtal med nån, och när personen står och ler som mest så släpper jag typ "När sov du sist? Du ser riktigt sjuk ut!" Bara för att det ger mig en kick att se reaktionen. Och en sån sak skulle jag säga till nån som för tillfället ser riktigt fräsch och snygg ut! För det förvirrar på bästa sätt."
Det är absolut inte självklart att människor som mår bra av att förnedra andra med flit, därefter kommer att känna skuld och dåligt samvete. Viljan att be om ursäkt kan alltså för somliga vara helt kopplad till att de har fått kritik för sitt beteende eller att beteendet givit dem negativa konsekvenser. Exempelvis att en kompis slutar prata med en eller är otroligt ledsen, eller att ens chef påtalar samarbetsproblem/mobbing och att man bör ta ansvar inför drabbad kollega, annars...

Det gör att ursäkterna inte drivs av genuin skam och skuld, utan att personen ber om ursäkt för att det gagnar hen på något vis. Personen är då medveten om sin manipulation och att vännen, chefen, kollegan är manipulerad. DET kan föda ett underliggande förakt inför denna/denne.

När du jämställer det TS beskriver att han mådde bra av (att få kickar av att medvetet förnedra andra) som "en dum grej", tror jag att du bör tänka efter igen. Det är ett antisocialt beteende. Det är ingen liten "dum grej". Det finns gränslöshet, respektlöshet och brist på empati i det.

Du verkar vara en person med mycket empati och förmåga att känna extremt djup skuld: "Man får ökad respekt och känner tacksamhet, för förlåtande har inte alla i sig, sedan har man latent dåligt samvete forever för att inte göra om det.". Men långt ifrån alla människor känner så - exempelvis de med mindre grad av empati som förnedrar eller manipulerar andra med flit för egen njutnings skull.

Du påtalar elakheter i min post-historik, exemplifiera gärna över PM? Jag är väldigt öppen för att höra vad du syftar på.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2024-04-28 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in