Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 12:23
  #1
Medlem
Flamsks avatar
”Flera polispatruller på plats” på grund av en anträffad död i en lägenhet i Kvillebäcken, Hisingen.

Någon som vet vad som hänt?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-dod-goteborg/
Citera
2024-04-27, 12:37
  #2
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsk
”Flera polispatruller på plats” på grund av en anträffad död i en lägenhet i Kvillebäcken, Hisingen.

Någon som vet vad som hänt?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-dod-goteborg/
På bilderna från GP så ser man att det är precis bakom saluhallen på Vågmästarplatsen. Fjädringsgatan borde det vara.
Edit: kollar man bilden där de fotar en port så ser man reflektionerna från den relativt nya afghanska butiken i saluhallen. Då borde porten vara Fjärdingsgatan 2.
__________________
Senast redigerad av Salford 2024-04-27 kl. 12:41.
Citera
2024-04-27, 13:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsk
”Flera polispatruller på plats” på grund av en anträffad död i en lägenhet i Kvillebäcken, Hisingen.

Någon som vet vad som hänt?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...-dod-goteborg/

Typ 150 poliser och flera bilar inne i Femmanhuset som leker med barn. Men Kvillebäcken är ju ett finare område så det kanske bara behövs en bil.
Citera
2024-04-27, 13:24
  #4
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Typ 150 poliser och flera bilar inne i Femmanhuset som leker med barn. Men Kvillebäcken är ju ett finare område så det kanske bara behövs en bil.
Är kville ett fint område?
Det var ju nytt.
Det är snarare så att det är nedlusat med knarkare och annat bös.
Om det är på Fjärdingsgatan så är det Långängen.
Men man kanske kallar hela området för Kvillebäcken numer.
Citera
2024-04-27, 14:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Är kville ett fint område?
Det var ju nytt.
Det är snarare så att det är nedlusat med knarkare och annat bös.
Om det är på Fjärdingsgatan så är det Långängen.
Men man kanske kallar hela området för Kvillebäcken numer.

Gentrifiering pågår.
Citera
2024-04-27, 16:53
  #6
Medlem
PBLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Är kville ett fint område?

Det går en knivskarp gräns mellan det fina och det fula.
I rätt hus är månadshyran inte både över medel för staden, du betalt dyrt för att bo trångt och uselt. Stans senaste hippa barista-cafe runt hörnet och ir-ljusbehandling utan bordell känsla.

I fel hus har du underbara lägenheter i äkta landshövdingehus till ett vettigt pris. Bara det att dina grannar är narkomaner och kvartersbutiken säljer kaht till sina landsmän.
Citera
2024-04-27, 17:06
  #7
Medlem
Flamsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Typ 150 poliser och flera bilar inne i Femmanhuset som leker med barn. Men Kvillebäcken är ju ett finare område så det kanske bara behövs en bil.

Jag reagerade på att de skrev om ”flera patruller” och ”intensivt arbete” (polisen.se).

Göteborgs-Posten rapporterar om ”stor polisinsats” https://www.gp.se/nyheter/goteborg/s...b-6326d51732d4

De får det att låta som att det är något rejält på gång.

Är du i området och har sett en enda polisbil, eller raljerar du över polisens prioriteringar?
Citera
2024-04-27, 17:09
  #8
Medlem
DAGGER[X]s avatar
I det längenhets-huset finns ett mystiskt växthus i källaren som man kan se in i ibland när fönster står på glänt. Jag trodde det var en cb-odling en gång när jag gick förbi men det var nog vanliga djungel-växter.
Citera
2024-04-27, 17:55
  #9
Medlem
Megaforces avatar
Det är inget som tyder på brott men det vet man först när den rättsmedicinska obduktionen på måndag är klar och om provtagning visar något. Min gissning är att det kan vara överdos.
Citera
2024-04-27, 18:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Är kville ett fint område?
Det var ju nytt.
Det är snarare så att det är nedlusat med knarkare och annat bös.
Om det är på Fjärdingsgatan så är det Långängen.
Men man kanske kallar hela området för Kvillebäcken numer.

Jag skrev finare. inte fint, menar du att det inte fins värre?
Citera
2024-04-27, 19:58
  #11
Medlem
Det finns två personer på Fjärdingsgatan på Lexbase.

S*mir L*lic på Fjärdingsgatan 2a
*=A

Och

H*rry Christoffer Dos S*ntos Ev*ngelist* på Fjärdinsgatan 2c
*=A

Hade kunnat ta det steget längre o kolla upp deras fb och insta för att se om jag kan hitta någon nyupplagd ”R.I.P” story eller dylikt, men jag har gäster så jag passar stafettpinnen till ngn frivillig
Citera
2024-04-27, 20:31
  #12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Gentrifiering pågår.

Jo, men bara genom att nya hus byggs. Den gamla bebyggelsen huserar fortfarande ursprungsbefolkningen, dvs en massa goa alkisar och blandmissbrukare. Huset ifråga tillhör definitivt den gamla bebyggelsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback