2024-04-27, 21:17
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Typ 150 poliser och flera bilar inne i Femmanhuset som leker med barn. Men Kvillebäcken är ju ett finare område så det kanske bara behövs en bil.

Snuthuset ligger ju på andra sidan gatan så dom kanske promenerade över istället. Går nog lika snabbt.
Citera
2024-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Snuthuset ligger ju på andra sidan gatan så dom kanske promenerade över istället. Går nog lika snabbt.

Nej det gjorde de inte. De parkerade på trottoaren/gångbanan utanför Kville Saluhall. 4-5 polisbilar.

Citat:
Ursprungligen postat av Flamsk
Jag reagerade på att de skrev om ”flera patruller” och ”intensivt arbete” (polisen.se).

Göteborgs-Posten rapporterar om ”stor polisinsats” https://www.gp.se/nyheter/goteborg/stor-polisinsats-dodsfall-pa-hisingen.e7e0d3d0-d131-44e8-9c8b-6326d51732d4

De får det att låta som att det är något rejält på gång.

Är du i området och har sett en enda polisbil, eller raljerar du över polisens prioriteringar?

Frågan var ju riktad till någon annan, men jag svarar ändå. Jag åkte förbi kl 12.45 ca. Då stod flera polisbilar utanför Saluhallen.
Citera
2024-04-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
I det längenhets-huset finns ett mystiskt växthus i källaren som man kan se in i ibland när fönster står på glänt. Jag trodde det var en cb-odling en gång när jag gick förbi men det var nog vanliga djungel-växter.

Gick förbi där en gång och en bil parkerade lite på snedden
En snubbe klev ur
Ett fönster öppnades
Snubben fick en stor påse med torkad växt
in i bilen snabbt och körde iväg..
Citera
2024-04-27, 22:26
Medlem
Avantasias avatar
4 märkta polisbilar, 2 civila, 2 ambulanser och en läkarbil. Så nog var det pådrag. Senare var det bara en polisbil och rättsteknikerna hade sin bil.
Citera
2024-04-27, 23:26
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
I det längenhets-huset finns ett mystiskt växthus i källaren som man kan se in i ibland när fönster står på glänt. Jag trodde det var en cb-odling en gång när jag gick förbi men det var nog vanliga djungel-växter.

Finns ett instagramkonto från en växtentusiast i just Kvillebäcken. Superfina exotiska växter, som odlats fram i växthus/med växtbelysning. Kanske är samma.
Citera
2024-04-28, 06:22
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Skojade med barnen att vi skulle "se mordet" igår kväll på vägen hem från Bergakungen. Just när vi kör in på gatan så körs en kropp ut insvept i svart plast och lastades i en svart skåpbil, dom skrek och tappade hakan
Citera
2024-04-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jo, men bara genom att nya hus byggs. Den gamla bebyggelsen huserar fortfarande ursprungsbefolkningen, dvs en massa goa alkisar och blandmissbrukare. Huset ifråga tillhör definitivt den gamla bebyggelsen.
Utbytet pågår, jag var och levererade grejer till en lägenhet i det huset för något år sedan, det var inga missbrukare och det var ingen pundig lägenhet. Visst, några av det gamla gardet finns kvar i området, men dom byts ut.
Citera
2024-04-28, 11:30
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Uppdatering söndag 11:15: Den avlidna är en kvinna i 40-årsåldern. En förundersökning gällande mord är inledd. Den tekniska undersökningen av lägenheten fortsätter under dagen. Vi kommer även knacka dörr i området och genomföra förhör.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/april/27/27-april-10.44-antraffad-dod-goteborg/
Citera
2024-04-28, 11:30
Medlem
Polisen har gått ut med att det är en kvinna i 40-årsåldern och att de misstänker mord.
Citera
2024-04-28, 11:45
Medlem
b00b00s avatar
Är offret hemmahörande i lägenheten eller har hon följt med ett fredagsragg hem och fått lite ofrivillig strypsex?
Citera
2024-04-28, 11:56
Medlem
Rent spontant känns de som drogrelaterat. Man har ju varit i Kvillebäcken ett gäng gånger. Och man såg förfallet både när de kommer till människor och lägenheter.

Dom har väl suttit och pundat ihop och så blev de lite för mkt. Att polisen var tveksamma i början om de var ett mord eller ej kan också antas att dom inte såg några yttre skador.
Citera
2024-04-28, 12:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Polisen har gått ut med att det är en kvinna i 40-årsåldern och att de misstänker mord.

Der gör man alltid när någon avlider i den åldern utan någon uppenbar olycks eller sjukdomsorsak.

Även vid uppenbara självmord måste man också undersöka det för att utesluta mord begått av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in