2024-04-26, 12:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då får man väl arbeta för att ändra/avskaffa de lagarna/reglerna alternativt hitta ett annat jobb där de reglerna inte finns.

Eller så följer vi bara de lagar och regler vi tycker är vettiga och skiter i alla andra. Kommer nog bli något anarkistiskt dock då alla har olika uppfattningar om vilka lagar och regler som är bra och dåliga, men huvudsaken är väl att individen får göra som den vill?

Det beror som sagt på. Att huvudregeln är att man skall lyda lagar och regler innebär inte att det är sunt och riktigt att lyda alla lagar och regler. Det är rena dårskapen eftersom det finns människor med makt som sysslar med att driva igenom lagar som är orättfärdiga och fel. Att blint lyda dem är inte demokrati och ökar inte respekten mellan människor. Det är inte så att en majoritet har rätt att bestämma över en minoritet i varje fråga oavsett hur liten eller stor.
Citera
2024-04-26, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Rafflande problem egentligen... Är det verkligen bara partinål som gäller och inte dom där bögiga små flaggorna vissa politiker kopierat från Amrisarna?

Sen så för att vara ärlig hade jag nog bara sytt upp en tjusig kjol eller skjorta i samma mönster som ju är rätt lätt att känna igen och haft den på mig. Ett abstrakt geometriskt mönster som i sig inte är en samling symboler borde ju vara lättare att ha på sig.

Sen så får man ju också komma ihåg att SD'are tenderar att ha litet stånd och bli litet våta när dom får bestämma över andra, så klart dom slår till när dom kan.

Kommer ihåg när han den där fete skallige i SD grät ut för att folk inte sa rätt titel åt honom. Jesus vad folk garvade åt honom

Men finns en poäng. Om det är mer än en sjal och klädkoderna ska striktas till why not? Dom får väl vara litet kreativa istället.

Riksdagsledamöter har haft både Ukraina flaggor och prideflaggor på sig i riksdagen. Att våra "journalister " inte tar upp detta är inte förvånande
Citera
2024-04-26, 12:47
Bannlyst
Kommunister är klassade som subverisa element. Kommunism är även en sinnessjukdom.. Så sjukdomen har väl troligen spåra ur lite för kommunistsvinet.
Citera
2024-04-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaterTenebranum
När du säger att de andra vänsterpartister är det mer ordning på än på länge, vad menar du egentligen?

Börjar de tycka att Hamas är precis vad de är, hemska?
Tveksamt. Jag tänkte på att de följer de relativt generösa klädreglerna som nog motsvarar kontorsjobb där internationella kunder är vanlig förekommande.

Mängden palestinaflaggor jämfört röda med blandade budskap i vänsterpartiets 1maj-tåg tänkte jag gå förbi och spana in nästa vecka. Jag bor dock inte i Malmö så låg risk för gröna pannband eller flaggor är min killgissning.
Citera
2024-04-26, 12:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Paludan är jurist. Hur många i Sverige betraktar inte honom sim idiot? Ungefär så. Säger ingenting att hon läst några kurser på universitet. Det gör var och varannan jävel idag, till och med folk med diagnoser. Skulle inte förvåna mig om hon dessutom fuskat mycket där också och lurat till sig en examen.

Tur för mig att jag sålde mina A-Z-aktierna då.. Om hon fått jobb på falska KTH-meriter.
Citera
2024-04-26, 12:56
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tur för mig att jag sålde mina A-Z-aktierna då.. Om hon fått jobb på falska KTH-meriter.

Många fuskar väldigt mycket på högskolor och universitet idag, speciellt araber och liknande. Dessutom kan folk gå om kurs efter kurs, år efter år tills dess att de får en examen.

Nä henne ger jag inte mycket mer än en dumstrut med avföring på.
Citera
2024-04-26, 12:56
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Mmmm... Hon skulle valt en schalett istället. Det här måste ligga åtminstone tio i topp över hemskigheter. Herregud! Det finns verkligen inga gränser för hur dessa vänsterpolitiker tillåts störa riksdagens superduperviktiga arbete att styra landet. Vad kommer härnäst? Noshi iklädd något urringat?
Varför så sarkastisk? Hur löjlig du än må tycka att en regel är, anser du inte att politiker skall följa de? Speciellt efter en hel hop tillsägelser av högre instanser att göra så? Eller är det bara att sonika skita i de regler jag personligen anser meningslösa?
Citera
2024-04-26, 13:24
Medlem
slagghackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Våra riksdagshen får bara bära partinålar i riksdagshuset är alla partier överens sedan tidigare.

Kufiyan/palestinasjalen som Lorena Delgada Varas bär anser hon är en gråzon då det inte är politiskt utan bara ett uttryck för solidaritet och något om folkmord.
De andra vänsterpartisterna är det bättre ordning på än så länge, men ingen har uttryck en åsikt i artiklar jag hittat än så länge.
Hon har fått tillsägelse av olika talmän, inkl förste vice som är sosse, vid totalt fyra tillfällen än så länge.

Statsradion har hittat en liberal som anser att man bör följa reglerna i riksdagen på samma vis som i andra delar av Sverige.

Går hon stänga av med hjälp av vakter vid trotsförsök nr 7 eller 8 ?
Bör de riksdagshen som tycker hon bör skärpa till sig komma i gröna Röglehalsdukar eller något annat de råkar ha hemma ?

Herregud vad är det med alla dessa män som ständigt ska diktera vad kvinnor ska ha och inte ha för kläder 🥴
Citera
2024-04-26, 13:25
Medlem
löls avatar
Regler är regler.
Dessvärre har Sverige en ökande befolkning som skiter i regler samt lagar 👍

Inte förvånad denna gång heller
Senast redigerad av löl 2024-04-26 kl. 13:33.
Citera
2024-04-26, 13:33
V är så extremt barnsliga. Tänk att lägga sådan vikt vid små skitdetaljer. Det styrker tesen att människor på de politiska extremkanterna ofta lider av spektrumstörningar. Man kan liksom inte välja sina strider utan snöar in på meningslösa petitesser och går all-in.
Citera
2024-04-26, 13:35
Medlem
Det var då ett fult plagg,
och sjavigt.

Sen fullständigt skriker det barnarbete och anti-mögelpreparat.
Citera
2024-04-26, 13:36
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Blattar har svårt att följa lagar och regler, det vet vi sen länge! Sverige vore ett bättre land utan dessa kaosfolk. Hoppas riksdagen tar i tu med dessa avarter.

Så är det. Landet eroderas långsamt men säkert sönder av dessa främmande element. Varför flyttar man inte hem till bergsbyn om det inte passar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in