2024-04-26, 12:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför ska man täcka könsdelarna?

Sedan spelar det ju ingen roll vad du eller någon annan tycker. Finns det en klädkod ska den följas och är man missnöjd med det så får man jobba för att avskaffa klädkoden.

Ska vi göra likadant med lagarna i samhället? Bara följa dem vi tycker är bra?

Täcker man inte könsdelarna räknas det som förargelseväckande beteende om man inte sitter i en bastu.

Jag tycker inte klädkoder ska följas eftersom de bara är påhittat trams. Det är en sak om det handlar om säkerhet men att nån idiot hittat på att man måste ha en avlång tygbit knuten om halsen i vissa rum ska man inte respektera.

Jag följer bara de lagar som jag tycker är vettiga men eftersom jag är en vettig människa gäller det i stort sett alla lagar.
Citera
2024-04-26, 12:12
Medlem
Ska detta behöva förekomma i riksdagen???

Riksdagen stiftar lagar och regler.

Men så finns det rena avarter i detta hus som vägrar följa dessa...

Dennkuvade svensken ber denna ohyra följa reglerna men inget händer..

Kasta ut faanskapet med huvudet före och visa att ohyran gått över gränsen!!!
Citera
2024-04-26, 12:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Täcker man inte könsdelarna räknas det som förargelseväckande beteende om man inte sitter i en bastu.

Jag tycker inte klädkoder ska följas eftersom de bara är påhittat trams. Det är en sak om det handlar om säkerhet men att nån idiot hittat på att man måste ha en avlång tygbit knuten om halsen i vissa rum ska man inte respektera.

Jag följer bara de lagar som jag tycker är vettiga men eftersom jag är en vettig människa gäller det i stort sett alla lagar.

Tänk om man tycker att begreppet "förargelseväckande beteende" är påhittat trams då?

Så om du hade ett jobb där det rådde klädkod så skulle du strunta i den?

Ok, men om jag tycker att vissa lagar inte är vettiga, ska det då stå mig fritt att strunta i de lagarna? Kanske vi alla bara ska följa de lagar vi tycker är vettiga?
Citera
2024-04-26, 12:28
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag får kväljningar så fort jag ser en palestinasjal. Det är bara en viss typ av särskilt äckliga människor som har på sig det.

Det är så symptomatiskt för vänstern att skylta med sina åsikter. Ingen får säga till dom heller, för då ylar de om allas lika värde och patriarkala strukturer.

Om nu kärringen inte kan sluta bära kommunistsymboler i riksdagen, får hon väl byta arbete.
Precis alla på vänsterkanten beter sig som barn. Vad är det för besatthet de har att alltid visa för folk vad de tycker?

Det är ganska bra för oss normala på sätt och vis, för då vet man tydligt vilka man ska undvika.
Citera
2024-04-26, 12:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tänk om man tycker att begreppet "förargelseväckande beteende" är påhittat trams då?

Ok, men om jag tycker att vissa lagar inte är vettiga, ska det då stå mig fritt att strunta i de lagarna? Kanske vi alla bara ska följa de lagar vi tycker är vettiga?

Ja, i princip. Det finns lagar och regler som är nödvändiga som att mord är förbjudet och sådana som är så vedertagna och vettiga att de därför är motiverade, som att offentlig nakenhet bör vara begränsad i samhället.

Sedan finns det mycket småpåve-trams som kommer sig av att någon gillar att bestämma över andra och de bör kan strunta i, motarbeta och gärna visa öppet förakt för.

Det här framstår som en sådan regel.

Vad är alternativet, att anse att idioter bör bestämma över saker de inte borde lägga sig i för att de är fler eller lyckats skaffa en tillfällig majoritet eller har maktmedel på sin sida? Det är inte demokrati i någon vettig mening och handlar inte om hänsyn mellan människor.
Citera
2024-04-26, 12:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Ja riktigt omoget. Men samtidigt är det väl bra. Det blir som en foliehatt som visar alla hur jävla dum i huvudet hon faktiskt är, och således också hur tvivelaktigt hennes egna parti är.

Ungefär som att hon själv väljer att skriva IDIOT i pannan på sig själv. Hennes val. Inte förbjudet att vara efterbliven.

Från wiki:
Delgado Varas studerade till kemiingenjör på Kungliga Tekniska högskolan, i Stockholm, och har arbetat på Astra Zeneca som kvalitetsingenjör.

Hon är väl en idiot, men tydligen en bildad idiot?
Citera
2024-04-26, 12:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det fungerar så redan nu att folk enbart följer lagar som de tycker är vettiga. Så har det alltid varit. Gängkriminella skiter i alla lagar medan vi vanliga följer de flesta lagar förutom kanske vissa trafikregler ibland, svartarbete, lite skattefusk här och där och kanske rökning av lite cannabis på nån efterfest.

Jag skulle inte jobba på en arbetsplats som kräver att jag har kläder jag inte känner mig bekväm i.

De tråkiga riksdagsledamöterna skulle må bra av att ha lite spexigare kläder på sig. Tänk dig Jimmie i en brun mockaväst med fransar tex.
Citera
2024-04-26, 12:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, i princip. Det finns lagar och regler som är nödvändiga som att mord är förbjudet och sådana som är så vedertagna och vettiga att de därför är motiverade, som att offentlig nakenhet bör vara begränsad i samhället.

Sedan finns det mycket småpåve-trams som kommer sig av att någon gillar att bestämma över andra och de bör kan strunta i, motarbeta och gärna visa öppet förakt för.

Det här framstår som en sådan regel.

Vad är alternativet, att anse att idioter bör bestämma över saker de inte borde lägga sig i för att de är fler eller lyckats skaffa en tillfällig majoritet eller har maktmedel på sin sida? Det är inte demokrati i någon vettig mening och handlar inte om hänsyn mellan människor.

Då får man väl arbeta för att ändra/avskaffa de lagarna/reglerna alternativt hitta ett annat jobb där de reglerna inte finns.

Eller så följer vi bara de lagar och regler vi tycker är vettiga och skiter i alla andra. Kommer nog bli något anarkistiskt dock då alla har olika uppfattningar om vilka lagar och regler som är bra och dåliga, men huvudsaken är väl att individen får göra som den vill?
Citera
2024-04-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Är inte det här med att klä ut sig till förtryckta folk lite kolonialt beteende?
+1
Vi får se om någon från mp hänger på och har något i samiska flaggans färger runt halsen med en fetstort brosch i silversmide för att stödja EU enda officiella urfolks protester mot vindkraft, gruvor m m.

P1 är nöjd med uppmärksamheten och frågar ut sin riksdagsexpert i drygt 6 min.
Det var en del kalabalik om läderjacka för drygt 10 år sedan så att bära vårdad klädsel i form av främst kavaj verkar nu nästan alla göra.

Pins med svensk eller ukrainsk flagga är nog vanligast i "gråzonen" men de har även hittat en riksdagskvinna som växlar mellan EU- och regnbågsflagga på kavajslaget.
En sak de inröstade 349 inte får ta med in i salen är rekvisita
Citera
2024-04-26, 12:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det fungerar så redan nu att folk enbart följer lagar som de tycker är vettiga. Så har det alltid varit. Gängkriminella skiter i alla lagar medan vi vanliga följer de flesta lagar förutom kanske vissa trafikregler ibland, svartarbete, lite skattefusk här och där och kanske rökning av lite cannabis på nån efterfest.

Jag skulle inte jobba på en arbetsplats som kräver att jag har kläder jag inte känner mig bekväm i.

De tråkiga riksdagsledamöterna skulle må bra av att ha lite spexigare kläder på sig. Tänk dig Jimmie i en brun mockaväst med fransar tex.

Ja, med skillnaden att om polisen kommer på en så kan man inte försvara sig med att man inte tyckte det var en vettig lag och därför slippa undan straff så varför skulle det vara annorlunda för riksdagsledamöter?
Citera
2024-04-26, 12:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja, med skillnaden att om polisen kommer på en så kan man inte försvara sig med att man inte tyckte det var en vettig lag och därför slippa undan straff så varför skulle det vara annorlunda för riksdagsledamöter?

Jag har aldrig hävdat att man ska slippa undan straff.
Citera
2024-04-26, 12:43
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Från wiki:
Delgado Varas studerade till kemiingenjör på Kungliga Tekniska högskolan, i Stockholm, och har arbetat på Astra Zeneca som kvalitetsingenjör.

Hon är väl en idiot, men tydligen en bildad idiot?

Man kan vara både bildad och dum i huvudet. Att du har lätt för skolan är bara en egenskap, ofta baserat på bra minne eller ett större intresse för skolan. Men du kan fortfarande vara brutalt dum i huvudet. Vilket hon uppenbarlige verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in