2024-04-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag skulle säga att jag är väldigt säker!
Okejj då kanske jag kan lugna ner mig lite😂 Hoppas innerligt ni har rätt, tack för hjälpen grabbar, kanske man kan sova inatt då😂
Citera
2024-04-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theirakigoat99
Så hur var det då? Letade dom efter lyrica?

Nej man blir bara testad på de allra vanligaste dvs Cannabis, Benzo, Amfetamin, Kokain, Tram, Buprenorfin och övriga opiater.

Vet inte vilka kostnader det skulle medföra att öka listan med 4-5 substanser, känns rätt märkligt att detta inte görs
Senast redigerad av bongx 2024-04-23 kl. 20:34.
Citera
2024-04-24, 11:57
Medlem
Om man tagit 18mg concerta den 21/4 (söndag) och ska lämna prov för körkortet den 26/4 (fredag). Kan man vara lugn då?
Citera
2024-04-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Om man tagit 18mg concerta den 21/4 (söndag) och ska lämna prov för körkortet den 26/4 (fredag). Kan man vara lugn då?

Concerta ger inte utslag på urinprov, däremot Elevanse gör det men oavsett vilket så är det lugnt!
Citera
2024-04-24, 12:28
Medlem
Citat:
Concerta ger inte utslag på urinprov, däremot Elevanse gör det men oavsett vilket så är det lugnt!

Tusen tack!
Citera
2024-04-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Har sökt och bläddrat genom tråden men hittar inget om det här.
Jag lämade urinprov idag för en drogscreening, nämnde inte att jag tagit melatonin de senaste tio dagarna då jag var osäker på legaliteten (Norge) och de jag tar har jag inte på recept. Läste efteråt att melatonin kan ge falskt positivt för metadon. Det gällde Cirkadin och de jag tar är inte depot utan snabbverkande. Är det någon som vet om det verkligen är så att det kan ge falskt positivt för metadon? Blir ju jobbigt att slingra sig ur den knipan.

Är i liknande sits just nu och undrar hur det gick för dig?
Citera
2024-04-24, 14:00
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fancow
Är i liknande sits just nu och undrar hur det gick för dig?
Jag hörde aldrig någonting så vet inte om det syntes eller om mitt test aldrig analyserades.
Melatonin går ju ur kroppen ganska snabbt men vet inte om det lämnar spår efter sig när det bryts ner.
Hoppas allt går vägen.
Citera
2024-04-25, 15:23
Medlem
emmuuts avatar
Citat:

Fast joo det kan det göra. Jag lämnar urinprov på vuxenpsykiatrin och där finns concerta med på stickan. Det vet jag för att jag är alltid positiv på det då jag har det utskrivet.
Citera
2024-04-25, 15:46
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Tusen tack!

Det borde vara lugnt för dig men concerta finns med på vissa stickor. Jag blir testad och är alltid positiv på det, har det utskrivet.

Det är dock på psykiatrin och inte för något körkort. Vågar inte svara på vilka stickor dom använder. Men du kan vara lugnt ändå, det hinner gå ut din kropp tills dess, om dom nu ens skulle testa för det.
Citera
2024-04-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Fast joo det kan det göra. Jag lämnar urinprov på vuxenpsykiatrin och där finns concerta med på stickan. Det vet jag för att jag är alltid positiv på det då jag har det utskrivet.

Jag lämnade också på vuxenpsyk och lämnade under 24 mån prov för körkortet när jag gick på Concerta, inte en enda gång blev det positivt det minsta lilla. Däremot Elevanse blir dunderpositivt på Amfetamin om en inte gör en Kiral analys!

Edit. Vilken sticka skulle det röra sig om? Är helt övertygad om att det inte stämmer men ska kolla upp det på måndag!

Edit. Tilläggas skall att jag gick på 54 mg som jag tog varenda dag!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-04-25 kl. 17:20.
Citera
2024-04-25, 18:06
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Jag lämnade också på vuxenpsyk och lämnade under 24 mån prov för körkortet när jag gick på Concerta, inte en enda gång blev det positivt det minsta lilla. Däremot Elevanse blir dunderpositivt på Amfetamin om en inte gör en Kiral analys!

Edit. Vilken sticka skulle det röra sig om? Är helt övertygad om att det inte stämmer men ska kolla upp det på måndag!

Edit. Tilläggas skall att jag gick på 54 mg som jag tog varenda dag!

Har skrivit detta en gång innan man kan skriva igen. Dom testar för följande på mitt psyk:
Amfetamin, metamfetamin, kokain, metylfenidat.
MDMA, ketamin.
Benzo, zolpidem, zopiklon, pregabalin, gabapentin.
Buprenorfin, metadon, fentanyl, opiater, tramadol, oxikodon.
THC, ETG (alkohol), CR (kreatinhalt).

Dom ser alltså 20!!! saker. Dom har en 16 sticka och sen en 4 sticka. På 4 stickan är det THC, ETG, metadon och oxikodon.
Lyckades ta en bild på listan när hon lämnade mig ensam i rummet en gång

Concertan syns alltså som concerta, inte amfetamin eller så. Det är nog olika beroende på mottagning vad dom testar för. Men det kan vara bra att säga att ibland testas man faktiskt för concerta.
Citera
2024-04-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Har skrivit detta en gång innan man kan skriva igen. Dom testar för följande på mitt psyk:
Amfetamin, metamfetamin, kokain, metylfenidat.
MDMA, ketamin.
Benzo, zolpidem, zopiklon, pregabalin, gabapentin.
Buprenorfin, metadon, fentanyl, opiater, tramadol, oxikodon.
THC, ETG (alkohol), CR (kreatinhalt).

Dom ser alltså 20!!! saker. Dom har en 16 sticka och sen en 4 sticka. På 4 stickan är det THC, ETG, metadon och oxikodon.
Lyckades ta en bild på listan när hon lämnade mig ensam i rummet en gång

Concertan syns alltså som concerta, inte amfetamin eller så. Det är nog olika beroende på mottagning vad dom testar för. Men det kan vara bra att säga att ibland testas man faktiskt för concerta.

Men inget av det gäller Concerta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in