2024-04-21, 16:12
Medlem
Alltså nu är jag så jävla less på mon***r..
Det är nästan varje dag det buffrar och knappt kan se något, det kan funka hur bra som helst i flera timmar men sen på kvällen så går det oftast knappt att se någon film/serie.
Nu gick det att se första halvleken i fotbollen och sen gick det inte att se andra för det är bara svart och sen efter 5 minuter så får jag bild och ljud i någon sekund innan det fryser igen…
Jag har provat både iPlayTV och UHF på Apple TV. Jag har provat smartest player och IPTVX på telefonen och det är samma där…
Jag antar att tjänsten jag använder är N1 och att det sen finns NXT. Är det någon större skillnad mellan dom?
Jag är inte så jätte insatt med IP-TV och skillnad mellan N1 och nxt, men är ganska less på att betala för skit som inte funkar.
Innan dom gjorde den stora uppdateringen på servern så funkade det mycket bättre, men nu tycker jag mest det bara är problem..
Citera
2024-04-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimpaXo
Alltså nu är jag så jävla less på mon***r..
Det är nästan varje dag det buffrar och knappt kan se något, det kan funka hur bra som helst i flera timmar men sen på kvällen så går det oftast knappt att se någon film/serie.
Nu gick det att se första halvleken i fotbollen och sen gick det inte att se andra för det är bara svart och sen efter 5 minuter så får jag bild och ljud i någon sekund innan det fryser igen…
Jag har provat både iPlayTV och UHF på Apple TV. Jag har provat smartest player och IPTVX på telefonen och det är samma där…
Jag antar att tjänsten jag använder är N1 och att det sen finns NXT. Är det någon större skillnad mellan dom?
Jag är inte så jätte insatt med IP-TV och skillnad mellan N1 och nxt, men är ganska less på att betala för skit som inte funkar.
Innan dom gjorde den stora uppdateringen på servern så funkade det mycket bättre, men nu tycker jag mest det bara är problem..

Hur betalar du? Hur gör man?
Citera
2024-04-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLeonL
"your experience with us will be enhanced significantly."

...vilket skämt

Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Skojar du? Sidan du länkar har ju bara 5st leverantörer listade. Förmodligen samma ägare.
Trams!

Fast det du säger stämmer inte. https://testaiptv.com/ listar ju de allra största återförsäljarna och har dessutom fungerande rabatter till flera konkurrerande sajter.
Citera
2024-04-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Japp, fattar inte varför jag körde N1 i flera år tidigare. Tjänsten jag har nu kostar ca. 250 kr/år och har typ aldrig några driftstörningar, lagg etc. Visst saknas det lite loggor och händer ibland att det är den norska BBC eller National Geographic som sänds. Och visst är biblioteket av serier och film mindre.

Men inget laggande, ingen nertid etc. som med N1 dom senaste åren. Första året jag använde N var det i princip inga problem alls men nu verkar dom "drabbade" av extrem växtvärk.

Och visst stämmer det delvis att man som flera fan-boys här i tråden och muppiga säljare säger måste ha i åtanke vad det är man faktiskt har köpt och hur mycket man betalar etc. men när tjänster som kostar en åttondel är stabilare så är det inte omotiverat att "gnälla".

/#LOUDmouth#

Hur får man tag i sådan här prisvärd tjänst? Riktigt besviken på N1 nu den senaste tiden..
Citera
2024-04-21, 23:43
Medlem
Funderat lite på iptv främst för att se allsvenskan, premier league men kanske även lite vanlig tv ibland.

Går det att använda en vanlig chromecast och koppla upp sig via den? Hur tycker ni som använder iptv att det fungerar, är ni nöjda?

En sista fråga: kan vi som använder tjänsten bli skyldiga/dömda för något?
Citera
2024-04-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Det var dyrt. Jag betalade 1610kr för formuler z11 pro max

Har du en länk du vill bidra med på inköpsställe så är jag idel öra (ska inhandla ny box)!
Citera
2024-04-22, 13:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
När man listar filmer/serier, går det exkludera allting man redan tittat på?
Citera
2024-04-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur betalar du? Hur gör man?
Glöm dom. Dom har raderat sin support på telegram, det laggar och är ofta problem så det inte ens går att se något. Mitt abonnemang går ut om några dagar så jag ska gladeligen byta och testa något annat..
Citera
2024-04-22, 21:20
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Nu är det förjävligt på N1igen .....allt laggar :-( måste vara fler som har problem och det bara blir värre ...
Citera
2024-04-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Har du en länk du vill bidra med på inköpsställe så är jag idel öra (ska inhandla ny box)!

Har ingen länk. Det är en säljare för iptv i Holland som säljer boxar för 140 euro
Citera
2024-04-23, 09:49
Medlem
KruciKruxs avatar
Hej alla kunniga.

Jag har en fråga om Tivimate, jag har installerat appen på en google chromecast enligt rekommendation men får bara upp en liten bild i vänstra hörnet och resten av bildrutan på tvn är kanallista och någon epg.

Kan jag göra så jag får full bild? Om inte, kan jag få det när jag har köpt premium?

Tacksam för svar.

Mvh.
Senast redigerad av KruciKrux 2024-04-23 kl. 10:18. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-04-23, 12:53
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruciKrux
Hej alla kunniga.

Jag har en fråga om Tivimate, jag har installerat appen på en google chromecast enligt rekommendation men får bara upp en liten bild i vänstra hörnet och resten av bildrutan på tvn är kanallista och någon epg.

Kan jag göra så jag får full bild? Om inte, kan jag få det när jag har köpt premium?

Tacksam för svar.

Mvh.

Testa att tryck på OK-knappen på fjärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in