Har tillgång till både N1 och random kinatjänst för 20 dollar. Bortsett från att kanalikoner och epg saknas på hälften av kanalerna inte en tillstymmelse av buffring nu under Champions League på kinesen. Synd att man betalade ett år på N1.
Japp, fattar inte varför jag körde N1 i flera år tidigare. Tjänsten jag har nu kostar ca. 250 kr/år och har typ aldrig några driftstörningar, lagg etc. Visst saknas det lite loggor och händer ibland att det är den norska BBC eller National Geographic som sänds. Och visst är biblioteket av serier och film mindre.
Men inget laggande, ingen nertid etc. som med N1 dom senaste åren. Första året jag använde N var det i princip inga problem alls men nu verkar dom "drabbade" av extrem växtvärk.
Och visst stämmer det delvis att man som flera fan-boys här i tråden och muppiga säljare säger måste ha i åtanke vad det är man faktiskt har köpt och hur mycket man betalar etc. men när tjänster som kostar en åttondel är stabilare så är det inte omotiverat att "gnälla".
Hur betalar man skiten?
Mina vanliga banker blev förbannade då jag försökte köpa bitcoin och då skaffade jag Revolut och försöker betala med engångskort men det går ju inte heller.
Snälla, hur betalar man IP-Tv med bitcoin?
Ica bankens och Swedbank kort nekas.
Nu har jag provat Revolts engångskoder i appen men det står bara ”ett fel har inträffat, försök senare”, detta är på BT.CX, har även provat stealthex.io
Senast redigerad av Itoy 2024-04-20 kl. 20:29.
Snälla, hur betalar man IP-Tv med bitcoin?
Ica bankens och Swedbank kort nekas.
Nu har jag provat Revolts engångskoder i appen men det står bara ”ett fel har inträffat, försök senare”, detta är på BT.CX, har även provat stealthex.io
Den leverantör jag försökt handla med har inte de alternativen. Bara de två jag skrev
Det normala är att man via en exchange köper BTC som man sedan skickar till sin egna plånbok, typ på datorn eller annan enhet. Sedan så skickar man BTC från sin plånbok till den BTC-adress som man har fått av sin IPTV-leverantör.
Verkar myyyycket märkligt att din IPTV-leverantör kräver att du ska köpa in BTC på just 2 utvalda ställen, du har inte missförstått något? Kan det inte vara som så att de 2 ställen du fått är förslag på ställen där du kan köpa BTC?
Det normala är att man via en exchange köper BTC som man sedan skickar till sin egna plånbok, typ på datorn eller annan enhet. Sedan så skickar man BTC från sin plånbok till den BTC-adress som man har fått av sin IPTV-leverantör.
Verkar myyyycket märkligt att din IPTV-leverantör kräver att du ska köpa in BTC på just 2 utvalda ställen, du har inte missförstått något? Kan det inte vara som så att de 2 ställen du fått är förslag på ställen där du kan köpa BTC?
Kostar 499kr, köpte bitcoin för 620kr, några minuter senare finns bitcoins av ett värde på 574kr kvar.
Försöker överföra till ett värde på 499kr, nu står det att beloppet på kontor understiger summan på plånboksvärdet + avgifter.
Det verkar kosta 287,57kr att skicka bitcoin
Senast redigerad av Itoy 2024-04-20 kl. 22:09.
Kostar 499kr, köpte bitcoin för 620kr, några minuter senare finns bitcoins av ett värde på 574kr kvar.
Försöker överföra till ett värde på 499kr, nu står det att beloppet på kontor understiger summan på plånboksvärdet + avgifter.
Det verkar kosta 287,57kr att skicka bitcoin
Förlåt men hur långt är ett snöre? Är inte superinsatt i hur BTC fungerar men man brukar väl räkna med ett påslag på runt 10-15% i överföringsavgifter. Avgiftens storlek beror på flera olika faktorer (därav frågan om snöret).
Exakt vart ligger dina BTC? Om på datorn i din egna plånbok så ska du kunna sätta typ "hur bråttom du har att skicka" där längre tid ger lägre avgifter. Det kan göra ganska stor skillnad både i pengar och tid räknat.
Har du dina pengar på "banken", dvs en exchange på nätet så får du fråga deras support om varför påslaget blir så högt.
Vill du ha flera och bättre svar så ställ frågan i någon BTC-tråd här på FB eller ta den långa vägen och börja googla skiten ur ämnet, roligare läsning går garanterat att hitta inom 10 sekunder......
Min subjektiva åsikt är att BTC är långt ifrån att vara ett smidigt och enkelt betalningsmedium och själv undviker jag att betala med crypto om det går.