2024-04-22, 22:27
Medlem
timpanis avatar
Eftersnacksavsnittet för episod 3 ligger kvar uppe. Dom är för övrigt lätta att inte hitta.
Citera
2024-04-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Fin kropp? Hon är liksom bara inte tjock och så är hon gänglig. Jag är också kvinna själv (och bi). Någon jag hajjar till på för att hon har fin kropp är Bianca Ingrosso.

Bianca har haft en ätstörning sen flera år tillbaka och genomgått flera ingrepp. Din kommentar gör det tydligt hur skev syn vi har på människokroppen idag.

Tillbaka till serien: Tyckte om dagens avsnitt mycket! Paren (förutom Rosanna och Christoffer) verkar ha relativt lätt till att kommunicera. Det är något oskyldigt och gulligt mellan Mattias och Emmy ändå.
Citera
2024-04-22, 22:51
Medlem
Macchiatos avatar
Del tre var ett tråkigt avsnitt tycker jag. Torsten gör självmål och sabbar stämningen trots att han har haffat skönaste damen. Smaken är ju som baken, men att tycka att långa naglar på en kvinna är en red flag förstår jag inte. Han kanske inte förstått vilken njutning han missar.

Rosanna. Så jävla oskön. Utmanar och skjuter ner alla försök att ha trevligt. Sen är det mannens fel att han inte läste hennes "signaler" rätt. Signalen var att hon ville vara en bitch. Hon tror hon vill ha en man som kan diskutera djupa känslor för att hon ska känna trygghet, men det skulle fungera bäst med en grottman som var så dum att han inte ens förstod hennes psykande och bara var sitt naturliga jag och la henne över axeln.
Citera
2024-04-22, 23:14
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1
Din kommentar gör det tydligt hur skev syn vi har på människokroppen idag.
Varför är skulle det vara "skevt" att tända på nåt som inte är 100 procent naturligt?
Citera
2024-04-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Jag tror ni bara säger att Christoffer ser bättre ut än Rosanna för att ni stör er på hennes personlighet. Jag skulle inte säga att Christoffer är ful men han har en svag käklinje (som han försöker dölja med skäggväxt) och ser lite ”skinny fat” ut.

Jaha, tror du det. Jag tycker folk med för mycket haka ser arroganta och konstiga ut, för mig är det frånstötande. Har inte tänkt på att Christoffer skulle ha en svag käklinje. Det han har är däremot fina ögon, bra proportioner, ett snyggt leende, snygg och rak hållning, breda axlar och en ödmjuk attityd. Allt det sammantaget gör honom snyggare än Rosanna, men jag tycker inte att hon är ful heller.
Citera
2024-04-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Varför är skulle det vara "skevt" att tända på nåt som inte är 100 procent naturligt?
Personen i fråga får tända på vad hon vill. Vi lever i ett samhälle där vi matas av onaturliga skönhetsideal och DET skapar en skev uppfattning, vilket jag tyckte var tydligt med den kommentaren som ifrågasatte hur man kunde tycka att Rosannas kropp är fin.
Citera
2024-04-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Var det inte väldigt intollerant mot olikheter när hon implicera att han inte lagt nån kärlek på inredningen, bara pga av ett stort gapande slukhål i köket, ni tjejer har ingen känsla för feng shui

Att inte ha några möbler alls i ett kök som är byggt som hans är jättekonstigt. Dessutom måste det nästan eka, vilket gör det ännu mer omysigt. Jag undrar hur han tänkte. Är han ointresserad av sitt hem, har han varit deprimerad, är han fattig, eller snål, har han nyligen flyttat dit? Det är så många frågor.
Citera
2024-04-22, 23:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1
Personen i fråga får tända på vad hon vill. Vi lever i ett samhälle där vi matas av onaturliga skönhetsideal och DET skapar en skev uppfattning, vilket jag tyckte var tydligt med den kommentaren som ifrågasatte hur man kunde tycka att Rosannas kropp är fin.
och då är ändå Rosanna för smal, såg du dom tunna benen när hon satt vid vattnet
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-23 kl. 00:27.
Citera
2024-04-22, 23:39
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Kan det vara detta som dom fått kalla fötter kring, och valt att klippa bort? Från ett fotoalbum Linnea fått från "Vera, Sanna & Kajsa"
Nu har jag tittat på den ocensurerade ( i assume) tv versionen i repris och moses stentavla finns överhuvudtaget inte med på bild vid tidpunkter 21:36 som du angivit, det som händer vid den tidpunkten är istället att Torsten försöker bli en nordisk Qanon genom att pröva ett älghorn på huvudet "jag tänker mig nånting så"

I vilket sammanhang? i Linneas namn

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ja oj vad hon hade blivit attraherad av honom...

Även om du bortser från utseendet, vilket jag tar för givet att du gör när du menar att de är en perfekt match, så är sanningen att woke-tjejer som Rosanna är de som verkligen inte vill ha en woke-kille. Det är såna som verkligen vill ha en kille som sätter dem på plats - vilket är varför det är en enorm överrepresentation av ultrafeminist-tjejer i BDSM-förhållanden.
Möe möjligt, men då måste man vara opolitisk istället, för woke Rosannas inleder heller inte parförhållanden med vad som i Sverige motsvarar SD-män, det finns inte på kartan, så det handlar om att gå under radarn och bara va en mansgris som påminner om en nationell
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-22 kl. 23:50.
Citera
2024-04-23, 01:07
Medlem
Detta tar jag med mig efter kvällens avsnitt.
1. Emmy och Mattias glider fram fläckfritt. Skulle bli förvånad om det visar sig de inte är ihop längre vid seriens slut. Personligen tycker jag Emmy är seriens snyggaste tjej. Har varit svårt få någon bild av hennes personlighet dock.
2. Torsten har lite väl höga tankar om sig själv. Han utgår från att hon vill ha honom och att allt framöver handlar om ifall han kan få några känslor för henne. Han ser ju faktiskt lite ut och klär sig som en klassisk tönt. Men ett härligt och naturligt skratt har han, det måste man ge honom. Anastasia imponerar på mig med sin trygghet och sin lugn och mognad. Stundtals känns Torstis som en fjunnig tonåring och hon som motparten i den mogna kvinnan.
3. Rosanna är vacker. Men hennes personlighet? Nä, där har hon inte gjort bra reklam för sig. Förstår att Christopher i slutet av programmet sa att han känner sig psykiskt dränerad. Jag tror ändå de kommer kämpa för att få det att funka.
4. Jims lägenhet vad fan var det? Kändes inte som ett hem med personlighet om man säger så. Hade det varit Rosanna som mötts av det där hade hon inte skrädit med orden. Linnea är väldigt söt för övrigt. Speciellt när hon blir generad.
Citera
2024-04-23, 01:26
Medlem
Stackars trevlige Christoffer som har fått en nitlott, men förleds av hennes skönhet. Fattar inte varför Rosanna är med, så negativ inställning. Undrar om hennes diss av honom, genom att begära egentid efter 2 dygn, går att reparera. Hade mer förstått om nån behövde en paus efter 2 veckor. Hur ska de lära känna varandra om hon drar och de inte ska höras under tiden?

Instämmer med ovan Att Emmy o Mattias verkar lovande. De går in med rätt inställning och har tom fått till lite attraktion.

Linnea är sympatisk och söt, see bättre ut än hon fattar själv. Undrar hur länge hon står ut med Jimi.

Torsten påminner om min gamla mattelärare, vilket inte är något gott betyg.
Citera
2024-04-23, 01:52
Medlem
mendokses avatar
Torsten håller inte med Sverigedemokraterna, han vill ha fler invandrare i Sverige alltså. Märklig åsikt. Vill han att fler svenska kvinnor ska våldtas och fler svenska barn ska rånas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in