Citat:
Ursprungligen postat av
DIV1
Bianca har haft en ätstörning sen flera år tillbaka och genomgått flera ingrepp. Din kommentar gör det tydligt hur skev syn vi har på människokroppen idag.
Tillbaka till serien: Tyckte om dagens avsnitt mycket! Paren (förutom Rosanna och Christoffer) verkar ha relativt lätt till att kommunicera. Det är något oskyldigt och gulligt mellan Mattias och Emmy ändå.
Spelar ingen roll att hon haft en ätstörning, man kan ha en ätstörning och ha en fysiskt hälsosam vikt vilket hon TYDLIGT har. Jag förstår inte det här som många kvinnor sysslar med gentemot Bianca där det ska påstås att hon skulle se underviktig ut. Hon ser absolut inte ut att ha för lågt BMI. Hon är halv-italienare, petite, har muskler och är vältränat smal, inte ett magert skelett. Jag som har släktingar i Italien med en italiensk förälder var vet att hennes kroppstyp är mycket vanlig i Italien och Frankrike. Skandinaver är ofta bredare, större, längre.
Men skitsamma, Bianca är off topic. Hon är däremot inte smalare i förhållande till sin kropp än vad Rosanna är så jag förstår inte ditt argument.