2024-04-23, 05:35
Medlem
Om tanken med programmet är att paren ska vara tillsammans med varandra länge måste detta vara den värsta start på en säsong någonsin?

Christoffer verkar vara en schyst och genuin kille, min känsla är Rosanna tycker han är lite mesig, inte tillräckligt snygg eller framgångsrik. Hon verkar väldigt egocentrisk och kan vara direkt elak. Alla som dejtar henne vet egentligen detta men hon klarar sig pga sitt utseende och hennes ”skinn på näsan”. Fattar inte hur i helvete ”experterna” tänkte när de matchade en mjuk kille med PTSD med denna ragata.

Torsten och Anastasia, inte fått ett grepp om henne än men verkar rätt cool och trevlig? Torsten verkar vara självgod och tror han vet bäst. Fördömer hennes bror för han är SD samtidigt som han själv knappt är öppensinnad nog för att bo i Borås i två veckor, säger väl det mesta.

Emmie(?) och han killen, som många andra redan sagt, bäst chans att lyckas. Han verkar ju rätt ödmjuk och har poängterat sidor han behöver förbättra sig på. Svårt att avgöra hur mycket kemi som egentligen finns där men hon verkar va en rätt enkel bonnatjej vilket absolut inte är något negativt.

Jim och hans tjej, han är för klängig och även om hon tycker det är ok just nu så är det troligt att den initiala fasen kommer svalna. Tycker till skillnad från andra det kanske inte är någon nackdel att hans lägenhet ser ut som det gör, ju fler maskulina poäng han plockar, desto bättre. Hoppas verkligen det kan hålla för han verkar vara en riktigt fin kille men tror tyvärr han är för på.
Senast redigerad av spruttis 2024-04-23 kl. 05:37.
Citera
2024-04-23, 07:19
Medlem
SnutteFia03s avatar
Skumt det där med Jimi's lägenhet. Att Linnea sa något i stil med att "det märks att det bor en man här" är ju en underdrift. Tom ungkarlslyor brukar ha mer dekorativa inslag än vad han hade. Inga gardiner, ingenting på väggarna, inget köksbord osv.

Jag kan förstå att det ser ut sådär om han precis flyttat in och inte hunnit få upp allting, men annars verkar det suspekt. Han verkade ha en bra relation till sin mamma och mamma brukar ju komma på besök och piffa till, oftast.

Rummet som verkade vara hans man-cave var också det märkligt kalt och sterilt.

Det är något som inte stämmer här. Han är ju medveten om att det ska filmas och hans nya fru ska se hur han bor och han tycker att detta är okej? Tycker han inte att det blir lite pinsamt?
Citera
2024-04-23, 07:26
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Christoffer verkar vara en schyst och genuin kille, min känsla är Rosanna tycker han är lite mesig, inte tillräckligt snygg eller framgångsrik.
Att Christoffer skämtade kring att dom båda var projektledare gillade inte Rosanna. Hon fnös ju och upprepade ordet "projektledare" som om han kallat henne för uteliggare. Hon är minsann produktägare, och det är mycket finare i hennes värld.

Man undrar vilken slags killar hon dejtat tidigare, om ingen sett ut som Christoffer: utländska snubbar. PT-typer? Tatuerade bad boys? En kombination av alla tre?
Citera
2024-04-23, 07:34
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1
Vi lever i ett samhälle där vi matas av onaturliga skönhetsideal och DET skapar en skev uppfattning ...
Vem avgör vilka skönhetsideal som är "onaturliga", och vad som är en "skev" uppfattning? Du?
Citera
2024-04-23, 07:42
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Torsten håller inte med Sverigedemokraterna, han vill ha fler invandrare i Sverige alltså. Märklig åsikt. Vill han att fler svenska kvinnor ska våldtas och fler svenska barn ska rånas?

Tror det handlar om att han såg en chans att framstå som lite präktig. Det är ju verkligen öppet mål, speciellt i svt, att tydligt ta avstånd ifrån SD i hopp om att få ryggdunkar.

Eller så är han ängslig och tänker att om han inte omedelbart sätter ner foten så kan andra komma att anklaga honom för någon slags "guilt by association".
Senast redigerad av SnutteFia03 2024-04-23 kl. 08:20.
Citera
2024-04-23, 08:31
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Skumt det där med Jimi's lägenhet. Att Linnea sa något i stil med att "det märks att det bor en man här" är ju en underdrift. Tom ungkarlslyor brukar ha mer dekorativa inslag än vad han hade. Inga gardiner, ingenting på väggarna, inget köksbord osv.

Jag kan förstå att det ser ut sådär om han precis flyttat in och inte hunnit få upp allting, men annars verkar det suspekt. Han verkade ha en bra relation till sin mamma och mamma brukar ju komma på besök och piffa till, oftast.

Rummet som verkade vara hans man-cave var också det märkligt kalt och sterilt.

Det är något som inte stämmer här. Han är ju medveten om att det ska filmas och hans nya fru ska se hur han bor och han tycker att detta är okej? Tycker han inte att det blir lite pinsamt?

Det hela blir ju också lite kul när han är hemma hos Linnea och säger, om hennes lampa, att "den där lampan hade inte jag valt" eller nåt. Nej, han hade ju inte valt någon lampa, utan har hemma hos sig nöjt sig med den där genomskinliga vita klossen som brukar sitta i badrummet.
Citera
2024-04-23, 08:59
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Om tanken med programmet är att paren ska vara tillsammans med varandra länge måste detta vara den värsta start på en säsong någonsin?

Christoffer verkar vara en schyst och genuin kille, min känsla är Rosanna tycker han är lite mesig, inte tillräckligt snygg eller framgångsrik. Hon verkar väldigt egocentrisk och kan vara direkt elak. Alla som dejtar henne vet egentligen detta men hon klarar sig pga sitt utseende och hennes ”skinn på näsan”. Fattar inte hur i helvete ”experterna” tänkte när de matchade en mjuk kille med PTSD med denna ragata.

Torsten och Anastasia, inte fått ett grepp om henne än men verkar rätt cool och trevlig? Torsten verkar vara självgod och tror han vet bäst. Fördömer hennes bror för han är SD samtidigt som han själv knappt är öppensinnad nog för att bo i Borås i två veckor, säger väl det mesta.

Emmie(?) och han killen, som många andra redan sagt, bäst chans att lyckas. Han verkar ju rätt ödmjuk och har poängterat sidor han behöver förbättra sig på. Svårt att avgöra hur mycket kemi som egentligen finns där men hon verkar va en rätt enkel bonnatjej vilket absolut inte är något negativt.

Jim och hans tjej, han är för klängig och även om hon tycker det är ok just nu så är det troligt att den initiala fasen kommer svalna. Tycker till skillnad från andra det kanske inte är någon nackdel att hans lägenhet ser ut som det gör, ju fler maskulina poäng han plockar, desto bättre. Hoppas verkligen det kan hålla för han verkar vara en riktigt fin kille men tror tyvärr han är för på.

Riktigt bra inlägg.
Citera
2024-04-23, 09:28
Medlem
Tervulls avatar
Torsten verkar vara en fruktansvärd människa! Hans självgodhet får mig att vilja spy. Han kommer aldrig träffa en tjej i hela sitt liv, med tanke på hans utseende och hemska personlighet har han inte råd att vara kräsen vilket han är. Anastasia är en snygg kvinna med humor och hon verkar stå stadigt på jorden. Men hon duger inte åt Torsten som anser sig vara för mer än henne. Han var ju dessutom nästan påväg att lämna henne för att hennes bror röstar på SD. Vad fan gör han i det här programmet? Vilken dålig match!!

Gällande Christoffer och Rosanna så har han dragit en nitlott. Vilken bitch, gnäller på allt och tror hon är guds gåva till mannen. Hon ser ut som E type när han var ung och har sugrör till ben. Det är inte vad jag kallar snygg direkt. Hon känns helt tom i skallen, tror det blir svårt för henne att hitta en partner. Hon behöver ha en riktigt dominant karl som kan sätta henne på plats. Extremt dålig matchning!

Så har vi då Jimmy och Linnea. Båda verkar snälla och de vill ha trygghet. Kan absolut funka, men det kan lika gärna vara en låga som flammar upp och slocknar direkt. Jag hade blivit tokig om någon stirrade så på mig. Men jag tror bara han är sån, intensiv. Inte en dålig match!

Mattias och Emmy då. Jo dom är bra matchade och blygheten mellan de bådar gott. Men nu får dom fan börja prata med varandra och öppna upp. På det här viset händer det ingenting. De verkar lite torra och tråkiga men sånt kan förändras. Dessa två tror jag faktiskt på. Bra match.
Citera
2024-04-23, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DIV1
Bianca har haft en ätstörning sen flera år tillbaka och genomgått flera ingrepp. Din kommentar gör det tydligt hur skev syn vi har på människokroppen idag.

Tillbaka till serien: Tyckte om dagens avsnitt mycket! Paren (förutom Rosanna och Christoffer) verkar ha relativt lätt till att kommunicera. Det är något oskyldigt och gulligt mellan Mattias och Emmy ändå.

Spelar ingen roll att hon haft en ätstörning, man kan ha en ätstörning och ha en fysiskt hälsosam vikt vilket hon TYDLIGT har. Jag förstår inte det här som många kvinnor sysslar med gentemot Bianca där det ska påstås att hon skulle se underviktig ut. Hon ser absolut inte ut att ha för lågt BMI. Hon är halv-italienare, petite, har muskler och är vältränat smal, inte ett magert skelett. Jag som har släktingar i Italien med en italiensk förälder var vet att hennes kroppstyp är mycket vanlig i Italien och Frankrike. Skandinaver är ofta bredare, större, längre.
Men skitsamma, Bianca är off topic. Hon är däremot inte smalare i förhållande till sin kropp än vad Rosanna är så jag förstår inte ditt argument.
Citera
2024-04-23, 09:36
Medlem
Där rök svendomen för både Torsten (mera borsten!) och Jimi Hendrix! Inte konstigt att de båda är helt lyriska och förälskade upp över öronen efteråt.

För Jimi Hendrix blev det åka av i övre sängen, nedre sängen och i trappen. Veronica Maggio hade varit avundsjuk. Och det för någon som aldrig gängat förrut! Klart grabben är kär...bra jobbat Linnea!

Torstens (mera borsten!) alla tvivel från tidigare är som bortblåsta efter bröllopsnatten. Men så fick han ju ocskå fullborda äktenskapet tillsammans med en kåt Boråsbrud. Nog för att han fantiserat en del men tänk att det kunde vara SÅ i verkligheten. Och Anextasia, som tagit svendomar förrut (ah, dessa sommarnätter i Varberg!) var helnöjd med att få styra upp med instruktioner så att hon fick det precis som hon ville. Torsten (mera borsten!) tog regi som en ung Tom Byron och Amor sköt en fullträff!

Mattias och Emmie verkade nöjda på morgonen och jag tyckte att deras antydningar under frukostsamtalen signalerade att det gått tillräckligt hett till. Vad hon syftar på när hon sade något i stil med "tänk att det kunde bli så bra" syftar knappast på matchningen eller själva bröllopet utan på att han fick henne att komma tre gånger. "Gott kaffe!"

Man undrar dock litet när det gäller Stoffe och Tigertamilen. Men produktionen gjorde det ju inte lätt för dem. Varsågoda här är bröllopssviten: en vindskupa under taket på den lokala golfklubben! Med ett snedtak som knappast tillät några vilda Kama-sutra ritter för Tigertamilen.
Och karl'n är ju för fan en och nitti!
Visst, de gjorde till sist ett ärligt försök att gräspippa ute på greenen till andra hålet (fniss fniss) men då gick visst sprinklersystemet igång...
Senast redigerad av Gregers.Werle.03 2024-04-23 kl. 09:41.
Citera
2024-04-23, 09:36
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Kan det vara detta som dom fått kalla fötter kring, och valt att klippa bort? Från ett fotoalbum Linnea fått från "Vera, Sanna & Kajsa"
Dom har inte klippt bort detta i avsnittet som nu återpublicerats
Citera
2024-04-23, 09:40
Medlem
timpanis avatar
Vore kul om dom skickade Torsten på en fika med Anastasias bror för att diskutera politik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in