Citat:
Ursprungligen postat av
epadator
Rosanna och Torsten hade varit en perfekt match.
Citat:
Ursprungligen postat av
epadator
De är lika gnälliga.
Exakt, det var min första tanke i förra programmet. Sätt ihop de bossiga gnällisarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IdunLo
Varför ställer man upp i ett sådant här program bara för att upprepa samma mönster som har skapat problem i tidigare relationer?
Jimi säger till och med själv i början att han blir förälskad för lätt och så gör han exakt samma sak nu och kväver Linnea med sitt konstanta kramande och psykopatstirrande. Han är typen som blir förälskad i förälskelsen, föremålet är mindre intressant. ”Vi gillar samma glass!” blir ett ödesmättat tecken i Jimis fantasivärld.
Rosanna verkar ha noll självinsikt, förväxlar självständighet med hackande och bitchighet när det är precis tvärtom. Expertens analys av hennes beteende var klockrent.
Hon är upprörd över att Christoffer inte visar tillräckligt intresse för henne medan hon inte lyssnar på honom alls utan bara sitter och irriterar sig på att han inte ställer frågor till henne. ”Han ser inte ut som de killar jag brukar dejta.” Vad betyder det? Svensk? Han är en liga över henne utseendemässigt om man ska vara sådan (och det är ju Rosanna).
”Jag är singel för att jag vet vad jag vill ha.” enligt Rosanna själv men det finns nog en hel lista med andra orsaker.
Roligt hur många som misstog sig när det gäller Torsten - den ”snälla killen” som de hävdade var nervös för att han inte har så mycket erfarenhet. Han är en självgod förvuxen pojke som behandlar Anastasia som om hon är där på nåder. Han reflekterar inte över hennes känslor utan funderar bara på om hon duger åt honom. Vilken besvikelse för alla incels som identifierar sig med Torsten att han inte gillar SD. Han gör till med upp planer för hur han ska få Anastasias brorsa SD-politikern på bättre tankar. För Torsten vet alltid bäst.
Det är inte just Christoffer hon ser ner på, det är
alla. Tror hon har narcissistisk personlighetsstörning.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Klockrent inlägg där jag håller med om varenda del. Om man ser tillbaka historiskt på GVFÖ så är det just de personer som återupprepar sina gamla mönster som inte får sina äktenskap att hålla om det så handlar om att inte ge sig hän eller motsatsen flyktbeteende.
Mest skrämmande är det där med personer som "bara måste ta en politisk diskussion". Det är bara hemska människor som pratar politik privat. Inget gott har någonsin kommit ut ur det.
Håller med er bägge. Och just dessa fall har alltid
noll självinsikt utan envisas (Elina Raeder, Lina Tomikas, lång-rödhåriga-näsringen, skrik-socionomen mfl) med att hela problemet är ”fel matchning” när de alla fått riktigt fina, bra killar.
Men det roliga är att det alltid är de schyssta killarna som går in i en fungerande relation direkt efter programmet, ofta med barn också, medans de aggressiva som säger att de bara matchades fel fortsätter ha problem i relationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
IdunLo
Det där med SD är bara ytterligare ett exempel på hur självupptagen Torsten är. Anastasia berättar att hon har haft/har politiskt engagerade släktingar (inom både S och SD). Det är engagemanget som är poängen, inte partipolitiken i sig.
Det hade varit rimligare att kommentera det och kanske ställa en följdfråga om Anastasia är politiskt engagerad, men för Torsten är det viktigare att berätta vad Torsten tycker om SD.
Det är dessutom helt ofattbart att han säger till Anastasia att han förväntade sig fyrverkerier men att han inte känner det med henne. Vem fan säger något sådant även om det är sant? Man diskuterar inte tvivel med personen det gäller. Vad ska hon göra med den informationen?
Tror Torsten har starkt klassförakt och att han inte tycker hon är en akademiker i stil med sin syster och mamma. Nu tror jag nog att hon har en högre utbildning men hon har inte de här krystade ”medelklass”-manéerna och det där med SD och byggda naglar är nog ”wt” för Carl Bildt junior.