2024-04-20, 22:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nja, mer att det blev rätt tajt där.

Mot tabelljumbon.

VSK står upp bra.
Citera
2024-04-20, 22:39
Medlem
Citat:

Mot tabelljumbon.

Tuffaste matchen hittills, vem som är jumbo omgång 4 betyder ingenting precis som vem som leder egentligen inte betyder ett skit.

Sen är det jävligt skönt att 3 poäng fortsätter trilla in 👍
Och säkert lika tungt för VSK att stå på 0 efter bra insatser.
Citera
2024-04-20, 23:37
Medlem
Citat:

Mot tabelljumbon.

Spelar mindre roll när vi vinner ligan superlätt och kommer prestera på riktigt i Europa tillskillnad från er alla andra. Jumbo hit och dit.
Ta en titt på vår statistik dessa 4 matcher din mega tönt
Citera
2024-04-21, 01:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, vi vårt mål hade kanske dömts bort med Var, men nu har vi inte det. Jag tycker dock inte att han är så skymd.

Men otroligt imponerad av vår defensiva trio: mittbackspar och målis. Så samspelta och uppoffrande. Täcker skott, tar nickdueller rätt, stöter rätt, ger rätt vinklar. Så skickliga.
Det är ju solklar offside när man ser reprisen. Malmöspelaren är ju precis mitt i mellan boll och målis när skottet går. Men det är såklart svårt att se "live".
Det blir tufft för övriga om Malmö även ska ha avgörande domslut på sin sida.

Lider med VSK, men gör man inte mål själva blir det svårt att ta poäng. Knappast bara otur.
Citera
2024-04-21, 05:24
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så 1 insläppt mål och 9 skott (enligt statistiken) mot eget mål på 4 matcher och vissa klagar på MFF försvarare 😂

Snacka om skyhöga förväntningar om detta skulle vara dåligt.
Tycker mest att det var märkligt att hylla Ponny efter denna matchen? Jag tror att han kommer få det tufft mot bättre lag, tyckte det var rätt tydligt idag.
Citera
2024-04-21, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tycker mest att det var märkligt att hylla Ponny efter denna matchen? Jag tror att han kommer få det tufft mot bättre lag, tyckte det var rätt tydligt idag.

Jo du har nog rätt, mot ex Häcken lär han ju få det svårt, inte riktigt van att spela så stora matcher 😂😂😂
Men fattar vad du menar.

Ponne är viktig, jag tyckte förra säsongen var ganska svag från honom (med tanke på förväntningarna). Denna säsong tycker jag han steppat upp några nivåer och ärligt talat ingen är 100% en hel säsong och VSK (med all respekt för VSK) är en match man ska spela av och fixa 3 poäng, 100% ska man vara mot AIK, IFK G, Diffen osv.
Citera
2024-04-21, 05:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det är ju solklar offside när man ser reprisen. Malmöspelaren är ju precis mitt i mellan boll och målis när skottet går. Men det är såklart svårt att se "live".

Lider med VSK, men gör man inte mål själva blir det svårt att ta poäng. Knappast bara otur.
Ovanstående får av Teu.

Angående VSK, har man ganska tydliga problem i den sista tredjedelen, och det värsta med detta är att om man fortsätter få stolpe ut hela tiden så sätter det sig i huvudet oavsett hur starkt psyke man har.

Personligen hoppas jag dom lyckas reda ut det. Dom har kommit upp med pungkulor till att våga spela fotboll, och har dessutom förmågan att fylla stolar.
Citera
2024-04-21, 06:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Då är dagen äntligen här!

Välkomna till jordgubben lillebror!
Citera
2024-04-21, 07:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Jag hade inte protesterar om det dömts bort, men tror målisen har en hyfsat ärlig chans att ta skottet. Jag tror inte Botheim skymmer Nanasi och målisen protesterade inte heller.
Senast redigerad av mishima 2024-04-21 kl. 07:29.
Citera
2024-04-21, 07:29
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Jag hade inte protesterar om det dömts bort, men tror målisen har en hyfsat ärlig chans att ta skottet. Han ser skytten och protesterade inte heller.
Han säger visserligen själv att han inte ser skytten men protesterar inte eftersom det går så fort och att han inte är säker på vem det är som skymmer sikten? 🤔
Citera
2024-04-21, 07:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Han säger visserligen själv att han inte ser skytten men protesterar inte eftersom det går så fort och att han inte är säker på vem det är som skymmer sikten? 🤔

Men ett snyggt mål av din favorit.
Citera
2024-04-21, 07:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Men ett snyggt mål av din favorit.
Han var duktig igår igen. Inte lika mycket snubblande på bollen som förra året även om det var ett par lägen som gick till spillo på det sättet. Han tog sig fint till läget vid målet men avslutet i sig var ganska fattigt och en målvakt som ser bollen tar den varje gång.

Jag måste bara fråga. Varför är ni några MFF:are som aldrig kan erkänna direkt dom gångerna ni har tur? Det brukar ta ett år innan ni kan erkänna det. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in