Citat:
Vilka fantasier. Berätta vilket militärt materiel från NATO som visat sig överlägset? Inte de på tok för tunga och långsamma stridsvagnarna i alla fall för de har kört fast i leran och blivit ett lätt byte för ryska drönare. Vad gäller artilleri så har det ryska visat sig helt överlägset. Ryska D-20, D-30, 2S3 Akatsiya, 2S19 Msta-S, 2S5 Giatsint-S. För att inte tala om fordonsmonterade 2S43 Malva. Allihop artillerisystem som sopat banan med amerikanska howitzers. Samtliga patriot luftvärnssystem som Ukraina fick är numer också utslagna. Ryska drönare och missiler ska vi inte tala om. Du verkar helt okunnig om hur gamla militära konstruktioner USA förfogar över. Ryssland passerade USA militärteknologiskt för länge sen. USA ligger minst 10 år efter. Ta en rejäl titt på Ukraina. NATO kan aldrig uppbåda en lika stark krigsmaskin som Ukraina förfogade över och Ryssland har malt ned den till grus utan att knappt anstränga sig.
Du är mera underhållande när Du låtsats ha litet omdöme, men nu har Du spårat iväg alldeles väldigt. Låt mig bara ta några exempel: burna pansarvärnsvapen. Där är västmaterielen bättre än något som Ryssland har. Ja, det räcker strängt taget att nämna svensk mtrl, som RB 57, Grg m/48 och pskott 86. Detta vet hela världen, och alla ryssar som överlevt.
Citat:
Du påstod ju att Irans missil-och drönarattack i lördags var misslyckad. Om Israel slår tillbaka så vet du att du var desinformerad och att jag hade rätt. Varför tror du att Bidenregimen desperat försöker att avstyra ett krig mellan Israel och Iran förresten?
Av ett enkelt skäl - USA vill inte ha storkrig i regionen. Det är snart presidentval i USA.
Citat:
Föga förvånande blev du tvungen att ta till liberala argument. Men den snabbaste tekniska utvecklingen i väst skedde innan demokrati och andra liberala värderingar infördes. Jag hävdar att den västerländska civilisationen passerade zenit redan under tidigt 1900-tal.
Det är förstås svårt att mäta teknisk utvecklingshastighet, men givetvis har den tekniska västdrivna utvecklingen gått oerhört fort under senare decennier.