Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Ditt resonemang är ungefär som att ta livet av sig för att man är rädd för att bli mördad. Vid varje given tidpunkt finns det ett val och för att kopiera din tidsresa så hade Sverige kunnat hålla sig neutrala 2022 och inte börjat skicka en massa vapen till Ukraina. Men gjort är gjort och det Sverige fortfarande kan sätta stopp för är det idiotiska avtalet där USA tillåts ockupera Sverige och göra oss till en nukleär måltavla.
Man kan ägna sig åt allehanda kontrafaktiska önskningar. Sverige hade kunnat gå med i Atlantpakten 1949, tillsammans med Norge och Danmark. Sverige kunde ha gått med i Nato på 1990-talet. Sverige kunde ha avstått från att lägga ner det nationella försvaret. Inget av detta hände. Nu är handlingsfriheten starkt begränsad.
Citat:
Du hänvisar till en mytomantidning i Kiev. T.o.m FN har konstaterat att Ryssland systematiskt försökt undvika civila mål. Men du är en helt sanslös anglofil och filosemitisk hycklare för jag har inte sett dig framföra minsta kritik mot Israels framfart i Gaza.
Korrekt - jag har inte framfört någon sådan kritik. Skulle Sverige bli så skändligt överfallet som Israel blev i oktober 2023, så hade jag förespråkat en motsvarande motoffensiv mot angriparen.
Givetvis har inte Ryssland systematiskt undvikit civila mål. Tvärtom har Ryssland systematiskt anfallit civila mål av allehanda slag. Jag tror inte att ens Du skulle tillskriva ryssarna så monumental inkompetens att alla civila som mördats har gjort detta pga ren klantighet.
Citat:
Det är ju precis sådana här totalt meningslösa gester och symboler som är typiska för burkeaner som du och Murray. Sånt är bara intressant ifall man först ägnar sig åt att försöka bevara essensen. För det är vad konservatismen ytterst måste ha som mål.
Det
är essens. Sverige är essentiellt en monarkin - bildat och utvecklats monarkiskt. En stärkt monarki är en stärkt svensk essens, som både skall utvecklas och bevaras. Därför är återuppväckandet av ordensväsendet så betydelsefullt.