Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Jo, och det ser ju ut som att det var stay behind som var TP’s väg in i det här också. SE blir kallad för en elefant i en porslinsaffär i det här fallet, men den riktiga elefanten, den dolde elefanten i rummet är ju SB.
Jag har inga problem med att fatta att det blivit så, och det är ju hundra gånger roligare att researcha en sån grupp framför «a lone gunman» teorin. Kanske en tråkig impulshandling också.
Ingen vet just nu vad som är facit.
Men det är EN sak när det kommer till SB och konspiration som jag tycker är jävligt svårt att bortse från.
Hur fan lyckas man få alla att hålla käften när det ligger 50 miljoner sek där och frestar? Jag vill ju påminna om att den summan i princip har varit ennu större än nu om vi räknar in inflationen.
Ja.
Om någon konspiration ligger bakom MOP är jag enig om att det med all sannolikhet rör sig om en mindre sammansvärjning. Det känns inte rimligt att en större mängd människor är inblandade och sedan håller käft. Någon borde läcka på något sätt någon gång. På fyllan....i sömnen...på ålderdomshemmet....istället är det helt jäkla tyst.
En möjlig förklaring till det är ju faktiskt att det rör sig om ett vansinnesdåd av en ensam GM som sedan höll tyst.
Jag blir bara inte klok på Wall
Han släpper en bok på + 600 sidor som ska ge Engström upprättelse + påvisa att PU egentligen trodde på en konspiration.
Boken handlar väldigt lite om Engström och kommer inte med något nytt alls i den frågan.
Det som är nytt är ännu en intervju med Glaser. Som inte ger oss något alls egentligen.
Och att PU faktiskt utredde SB, falmskärmsjägare och annat är väl inget konstigt?!
Exakt hur ska detta påvisa att Engström var en syndabock?
Precis när landar vi att PU egentligen trodde på någon annan förklaring?
Återigen. Jag menar inte att vara dramatisk, men jag anser fortfarande att det rör sig om förtal.